Pozostały, 6-kilometrowy odcinek, to tzw. łącznik Długołęka. Co prawda ma po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, ale nie jest nawet drogą ekspresową.
To zwykła droga dwujezdniowa o ruchu przyspieszonym. Dla kierowców oznacza to tyle, że dozwolona prędkość na tym odcinku wynosi 100 km/h. Trzeba jednak pamiętać, by zdjąć nogę z gazu przed skrzyżowaniami, gdzie znaki ograniczają prędkość do 70, a nawet do 50 km/h. Ale dzięki temu, że fragment obwodnicy bliżej Długołęki nie jest autostradą, można bez problemu zjechać w kierunku Łoziny czy Pasikurowic. Na tych skrzyżowaniach mamy sygnalizację świetlną, podobnie jak przy połączeniu nowej obwodnicy z drogą krajową nr 8 w Długołęce.
Zobacz film z AOW:
Z oddanego w piątek do użytku łącznika chyba najwięcej skorzystają kierowcy wyjeżdżający z Wrocławia w kierunku Warszawy. Tym bardziej że do ul. Żmigrodzkiej mogą oni dojechać już obwodnicą śródmiejską. Problem pojawia się przy samej Żmigrodzkiej, pomiędzy dwoma obwodnicami. Teraz trwa tam w najlepsze przebudowa i poszerzanie tego fragmentu ulicy. Właściwie przez cały dzień stoi się w kilometrowym korku. Mimo wszystko, wiele wskazuje na to, że wielu kierowców będzie wybierać ten wariant drogi, z wykorzystaniem dwóch obwodnic.
Pierwsi kierowcy, którzy zdecydowali się na jazdę obwodnicą, podkreślali, że czekali na nią tyle lat, iż nawet korek ich nie zniechęci. - My nawet nie jedziemy do konkretnego celu, jesteśmy tu wyłącznie po to, by przejechać się obwodnicą z prędkością 50 km/h, tak żeby móc się delektować nową drogą i podziwiać - zapewniali Irena i Edward Burzyńscy z Wrocławia.
Wielu kierowców przyznawało, że już nie mogą doczekać się otwarcia całej obwodnicy. - Dziś wszystko jest na dobrej drodze, żeby ostatni odcinek obwodnicy otworzyć z końcem sierpnia - zapewniał Robert Radoń, szef wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Dwie trzecie drogi już funkcjonuje, pozostał tylko most na Odrze i dojazdy do tej przeprawy - dodał. Radoń zadeklarował, że już za kilka dni zaczną się próby obciążeniowe na estakadach w pobliżu węzła Wrocław Północ.
Następnie próby będą wykonywane na kolejnych obiektach, łącznie z samym mostem Rędzińskim.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?