Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, ciężar konstrukcji wisi już na 160 wantach podwieszonych do najwyższego w Polsce pylonu, a każda wanta musi udźwignąć ciężar ponad 1600 ton. Montaż want trwał od marca do końca maja. Po zamontowaniu wszystkich 160 lin przystąpiono do ich naciągania, które przebiegało w 3 etapach (naprężanie do 75 proc., do 95 proc. i 100 proc). Po naciągnięciu przeprowadzane zostały niezbędne pomiary sił w wantach, które porównano z wartością sił wyliczonych w projekcie. Przeprowadzono również pomiar niwelety pomostu, czyli jego wysokości względem założeń projektowych. Jednocześnie mierzono powierzchnię pylonu sprawdzając czy nie doszło do wychyleń. Badania wypadły pomyślnie. Pylon i cała przeprawa zachowują symetrię.
- Obecnie, demontowane są podpory tymczasowe. Trwa również malowanie pylonu, które ma ochronić beton przed korozją oraz trwa demontaż rusztowań na pylonie. Montowany jest ważny system czujników monitorujących wanty - relacjonuje Joanna Borkowska z GDDKiA.
Wykonawca przygotowuje się do przeprowadzenia próby obciążeniowej. Ale zanim to nastąpi musi zakończyć wszystkie prace na moście tzn. izolację, kapy chodnikowe, montaż barier, ekranów akustycznych itp.
Most wraz z całą AOW planowany jest do otwarcia dla ruchu pod koniec sierpnia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?