Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Eksperyment na Głównym już za dziewięć dni

Magdalena Kozioł
Zamknięcie tunelu utrudni życie ludziom, ale jest konieczne
Zamknięcie tunelu utrudni życie ludziom, ale jest konieczne Tomasz Hołod
26 czerwca - to termin zamknięcia tunelu pod Dworcem Głównym PKP, który łączy ulice Piłsudskiego i Suchą. W piątek na spotkaniu we wrocławskim magistracie uzgodnili go Teresa Kolęda, naczelnik Wydziału Przygotowania i Realizacji Inwestycji PKP, Dariusz Blocher, prezes Budimeksu, i wiceprezydent Wojciech Adamski .

Pasażerowie muszą się liczyć z utrudnieniami, bo do pociągu będą mogli dojść jedynie od ul. Suchej.
- Oznakujemy całą trasę od ul. Piłsudskiego, Małachowskiego i Pułaskiego aż do ul. Suchej, gdzie znajduje się dworzec tymczasowy i nowe wejście na perony - wylicza wiceprezydent Adamski. I dodaje: - To droga dłuższa, ale dużo bezpieczniejsza niż kierowanie ludzi przez ul. Peronową.

Dla tych podróżnych, którzy nie będą mogli lub nie będą chcieli dźwigać walizek dookoła dworca, zostanie jeszcze inne rozwiązanie. Budimex sfinansuje kursy busów, które będą wozić pasażerów co 20, a może nawet co 10 minut. Na razie przez miesiąc, bo firma chce sprawdzić, jakie będzie zainteresowanie taką formą docierania do Głównego. Miasto nie dołoży do tego ani złotówki.

- Wszystkie przygotowania do zamknięcia tunelu musimy zacząć jak najszybciej - przyznaje prezes Budimeksu, który zapewnia: - Pasażerowie korzystający z dworca na pewno o tych zmianach zostaną wcześniej poinformowani.

Niestety, minus jest jeden. Do tej reorganizacji musimy się przyzwyczaić. Okazuje się, że tunel między ulicami Piłsudskiego i Suchą zostanie otwarty dopiero przed Euro. 2012. Trzeba tam wzmocnić ściany i poprowadzić nowe instalacje.

Zamknięcie tunelu, który służy jako jedyne wejście na perony, planowano na poniedziałek, 20 czerwca. Tego terminu nie udało się dotrzymać. Dlaczego? - Przesunęliśmy termin, bo obawialiśmy się zamieszania - mówi Teresa Kolęda z PKP.

Dla podróżnych te wielkie zmiany będą sporym wstrząsem, tak jak to, że na perony 6, 5, 4 i 3 będą się musieli dostać przez plac budowy.

Budimex zapewnia, że wejście przez stary tunel centralny od ul. Suchej (to jest dokładnie w miejscu, gdzie w górę pną się mury tzw. dworca południowego, zwanego też nocnym) będzie zabezpieczone.
Niestety, nie będzie tam miejsca, by podróżny mógł poczekać na pociąg. Będziemy musieli wystawać na peronach.

Kiedy perony
W sobotę przed południem zostanie otwarty peron 4, ale remontowcy zamkną peron 2. Postępy prac widać. Oddano już perony 5 i 6. Dzisiaj nie wiadomo, kiedy robotnicy zajmą się modernizacją peronu 3. Najdalej do lipca powinni tam wejść robotnicy. Jeżeli tego nie zrobią, będzie za późno, by przed zimą wykonać piaskowanie konstrukcji. Efekt? "Trójka" nie zostanie oddana do Euro 2012. - Zamknięcie peronu trzeciego nie było planowane przy obecnym rozkładzie jazdy. Takie działanie wymagałoby uzgodnień z przewoźnikami i dużej zmiany rozkładu jazdy. Obecnie nie jest to możliwe, gdyż zaplanowane pociągi "nie zmieściłyby się" na pozostałych czterech torach - mówi Mirosław Siemieniec z PKP PLK.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska