Wrocław: Eksperyment na Głównym już za dziewięć dni

    Wrocław: Eksperyment na Głównym już za dziewięć dni

    Magdalena Kozioł

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    26 czerwca - to termin zamknięcia tunelu pod Dworcem Głównym PKP, który łączy ulice Piłsudskiego i Suchą. W piątek na spotkaniu we wrocławskim magistracie uzgodnili go Teresa Kolęda, naczelnik Wydziału Przygotowania i Realizacji Inwestycji PKP, Dariusz Blocher, prezes Budimeksu, i wiceprezydent Wojciech Adamski .
    Zamknięcie tunelu utrudni życie ludziom, ale jest konieczne

    Zamknięcie tunelu utrudni życie ludziom, ale jest konieczne ©Tomasz Hołod

    Pasażerowie muszą się liczyć z utrudnieniami, bo do pociągu będą mogli dojść jedynie od ul. Suchej.
    - Oznakujemy całą trasę od ul. Piłsudskiego, Małachowskiego i Pułaskiego aż do ul. Suchej, gdzie znajduje się dworzec tymczasowy i nowe wejście na perony - wylicza wiceprezydent Adamski. I dodaje: - To droga dłuższa, ale dużo bezpieczniejsza niż kierowanie ludzi przez ul. Peronową.

    Dla tych podróżnych, którzy nie będą mogli lub nie będą chcieli dźwigać walizek dookoła dworca, zostanie jeszcze inne rozwiązanie. Budimex sfinansuje kursy busów, które będą wozić pasażerów co 20, a może nawet co 10 minut. Na razie przez miesiąc, bo firma chce sprawdzić, jakie będzie zainteresowanie taką formą docierania do Głównego. Miasto nie dołoży do tego ani złotówki.

    - Wszystkie przygotowania do zamknięcia tunelu musimy zacząć jak najszybciej - przyznaje prezes Budimeksu, który zapewnia: - Pasażerowie korzystający z dworca na pewno o tych zmianach zostaną wcześniej poinformowani.

    Niestety, minus jest jeden. Do tej reorganizacji musimy się przyzwyczaić. Okazuje się, że tunel między ulicami Piłsudskiego i Suchą zostanie otwarty dopiero przed Euro. 2012. Trzeba tam wzmocnić ściany i poprowadzić nowe instalacje.

    Zamknięcie tunelu, który służy jako jedyne wejście na perony, planowano na poniedziałek, 20 czerwca. Tego terminu nie udało się dotrzymać. Dlaczego? - Przesunęliśmy termin, bo obawialiśmy się zamieszania - mówi Teresa Kolęda z PKP.

    Dla podróżnych te wielkie zmiany będą sporym wstrząsem, tak jak to, że na perony 6, 5, 4 i 3 będą się musieli dostać przez plac budowy.

    Budimex zapewnia, że wejście przez stary tunel centralny od ul. Suchej (to jest dokładnie w miejscu, gdzie w górę pną się mury tzw. dworca południowego, zwanego też nocnym) będzie zabezpieczone.
    Niestety, nie będzie tam miejsca, by podróżny mógł poczekać na pociąg. Będziemy musieli wystawać na peronach.

    Kiedy perony
    W sobotę przed południem zostanie otwarty peron 4, ale remontowcy zamkną peron 2. Postępy prac widać. Oddano już perony 5 i 6. Dzisiaj nie wiadomo, kiedy robotnicy zajmą się modernizacją peronu 3. Najdalej do lipca powinni tam wejść robotnicy. Jeżeli tego nie zrobią, będzie za późno, by przed zimą wykonać piaskowanie konstrukcji. Efekt? "Trójka" nie zostanie oddana do Euro 2012. - Zamknięcie peronu trzeciego nie było planowane przy obecnym rozkładzie jazdy. Takie działanie wymagałoby uzgodnień z przewoźnikami i dużej zmiany rozkładu jazdy. Obecnie nie jest to możliwe, gdyż zaplanowane pociągi "nie zmieściłyby się" na pozostałych czterech torach - mówi Mirosław Siemieniec z PKP PLK.

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      remont Dworca PKP

      wrocławianin61 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 20

      W dniu dzisiejszym przechodziłem koło Dworca Głownego PKP. Na budowie totalny chaos / jak za komuny / ciekawie będzie wyglądał wykop przed bydynkiem głownym od ulicu Piłsudskiego jak przejdzie...rozwiń całość

      W dniu dzisiejszym przechodziłem koło Dworca Głownego PKP. Na budowie totalny chaos / jak za komuny / ciekawie będzie wyglądał wykop przed bydynkiem głownym od ulicu Piłsudskiego jak przejdzie przez Wroclaw taka zwykła burza z opadem np. 30 l /m2 . Osoba która projektuje i dozoruje te prace ma jedną rzecz wspólną TOTALNY BRAK WIEDZY FACHOWEJ.Brak wiedzy i wyobraźni nie można też stweirdzić u wszystkich trzech decydentów w sprawie zamknięcia przejścia JEDYNYM TUNELEM. Pan Adamski jest niczym bliźniak jednojajowy z Panem Dutkiewiczem - ani jednego ani drugiego nie obchodzi los zwykłego przeciętnego człowieka - który najczęściej jak już wreszcie dotrwa do tego szczęśliwego dnia wyjazu choć na tydzień wypoczynku - już na Dworcu Głownym we Wrocławiu otrzyma najnormalniejszego kopniaka w twarz.
      Taki tunel to powinien być odpowiednio zrobiony np. w fazie końcowej - i to maksymalnie w czasie 48 godzin. Jak nie " umią " ani nie umieją nawet myśleć
      zapraszam na dowolną budowę analogiczego obiektu do sąsiednuch Niemiec lub
      Holandii. No ale tam tacy urzędnicy NIE MAJĄ SZANS PRZTRWAĆ NAWET 24 godzin
      od daty podjecia równie rewelacyjnych decyzji. No ale Made in Poland - czyli PAN MOŻE - sługa / plebs / musi !!!zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama