Menu Region

Jak korzystać z autostradowej obwodnicy Wrocławia

Jak korzystać z autostradowej obwodnicy Wrocławia

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Gazeta Wrocławska

Marek Zoellner

23Komentarze Prześlij Drukuj
Oddany do użytku odcinek autostradowej obwodnicy Wrocławia przyciąga coraz więcej aut. Wielu kierowców traktuje go jako atrakcję turystyczną. Nic dziwnego. Do dyspozycji mają po trzy pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny, a do tego ekrany akustyczne o niezwykłej, jak na Dolny Śląsk, konstrukcji.
1/7
Jak korzystać z autostradowej obwodnicy Wrocławia

Węzeł Nowa Wieś

(© Władysław Kluczewski)

  • Węzeł Lotnisko
Ale są też względy praktyczne. Mimo że oddany do użytku fragment obwodnicy liczy zaledwie 14 km (łącznie będzie 35 km), dla dużej grupy zmotoryzowanych stał się korzystnym skrótem w codziennej podróży do pracy. Dla tych, którzy wciąż nie wiedzą, jak korzystać z AOW, przygotowaliśmy krótki poradnik.

Zobacz zdjęcia lotnicze obwodnicy



Węzeł Magnice
Początek trasy to skrzyżowanie na drodze krajowej nr 8 koło Magnic.
Jadąc z południa od strony Kłodzka możemy wybrać trzy kierunki. Skręcając na węźle w lewo dojedziemy do Chrzanowa. Kierując się na prawo "ósemką" - do Wrocławia. Natomiast jadąc prosto wjedziemy na obwodnicę. Pierwsze 1,5 km możemy przejechać z prędkością 70 km/h, ponieważ jest to tzw. droga główna ruchu przyspieszonego.

Węzeł Kobierzyce
Po chwili docieramy do rozjazdu koło Tyńca Małego. Tu do wyboru mamy dwa kierunki: Wałbrzych lub Wrocław. Obierając trasę na Wałbrzych, wjedziemy na drogę krajową nr 35. Prowadzi ona przez Tyniec i Gniechowice do Świdnicy. Po drodze, w Mirosławicach, możemy zjechać na Sobótkę, chętnie odwiedzaną przez turystów. Jeżeli zamiast zjazdu z obwodnicy na Wałbrzych zdecydujemy się skręcić na Wrocław, dojedziemy do węzła bielańskiego i ul. Karkonoskiej.

Na węźle kobierzyckim pod koniec czerwca dojdzie jeszcze trzeci kierunek, bo drogowcy otworzą na tym łączniku wjazd w obwodnicę Tyńca Małego. Warto dodać, że do następnego węzła poruszamy się już po AOW jako drodze ekspresowej z prędkością do 120 km/h.

Węzeł Południe
Z niego możemy zjechać na autostradę A4, którą można dotrzeć do Zgorzelca i granicy państwa (jadąc w lewo) albo do Bielan Wrocławskich, a później do Katowic i Krakowa (jadąc w prawo) . Ta część obwodnicy prowadząca do węzła Lotnisko jest już autostradą (dopuszczalna prędkość: 140 km/h).

Do momentu otwarcia całej AOW obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu na odcinku od węzła Południe aż do węzła Lotnisko. Kierowcy jadący A4 nie mogą, niestety, wjechać na obwodnicę w stronę lotniska. Ponadto obowiązuje tam zakaz ruchu dla samochodów o masie powyżej 12 ton.

Węzeł Zachód
Ulokowano go na wysokości Cesarzowic, pomiędzy węzłem Południe i węzłem Lotnisko. Skręcając na rondzie w prawo dotrzemy do Pietrzykowic. Jadąc rondem dalej w lewo można z niego zjechać na drogę nr 347 do Mokronosu Dolnego i dalej na Oporów. Z tego węzła mogą także korzystać mieszkańcy Smolca.

Węzeł Lotnisko
Półtora kilometra przed zjazdem musimy zwolnić do 80 km/h. Przed nami kolejne rozwidlenie i rondo: po lewej port lotniczy, po prawej ulica Graniczna i Muchobór. Mimo że po drodze mogliśmy zobaczyć drogo-wskazy kierujące na Poznań, to tutaj na razie trasa się kończy. Z Muchoboru przez Strzegomską możemy jednak dostać się na obwodnicę śródmiejską (Gądowianka) i przez most Milenijny dojechać do Żmigrodzkiej, by stamtąd obrać kierunek na Wielkopolskę.

Na przełomie czerwca i lipca zostanie otwarta trasa od węzła Północ (ul. Żmigrodzka) do łącznika w Długołęce. Natomiast pod koniec wakacji kierowcy będą mogli wjechać na środkowy odcinek obwodnicy. Wtedy otwarty zostanie węzeł przy stadionie na Pilczycach, most na Rędzinie i odcinek do Żmigrodzkiej.
Reklama
23

Komentarze

zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

Czy wzdłuż tego

+165 / -105

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

LAMKS (gość)  •

cuda jest ścieżka rowerowa, czy ktoś wie.

odpowiedzi (0)

skomentuj

:)

+146 / -107

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

a (gość)  •

Te 3 mosty są po to by upłynnić ruch- przy konczynce trzeba mocno zwolnić do 50 km/h jak włączasz się do ruchu a dzięki tym mostom jadąc od Legnicy na AOWnie trzeba będzie tak zwalniać-śmigniesz 80km/h a to jest bardzo ważne dla wydolności tego węzła. NA całym świecie w ten sposób buduje się węzły, gdzie jest bardzo duży ruch i całe szczęście, że u nas nie poszli na łatwiznę. Porównaj sobie jak jest ze zjazdem z A4 od Legnicy by wjechać do Wrocka -stoisz na zjezdzie z konczyny no i teraz wyobraż sobie, że mamy ten dodatkowy wiadukt-ruch tam szedł by znacznie szybciej.

Pozdrawiam

odpowiedzi (0)

skomentuj

@czytelnik

+150 / -127

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

parapet (gość)  •

Ja się obawiam że jesteś idiotą. I tez nie napiszę dlaczego. Tak po prostu jest.

odpowiedzi (0)

skomentuj

@parapet

+163 / -123

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Czytelnik (gość)  •

Obawiam sie, że bredzisz ...

odpowiedzi (0)

skomentuj

@czytelnik

+150 / -123

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

parapet (gość)  •

To nie są mosty, to są wiadukty. Klasyczna koniczynka jest mało wydajna, a do tego niebezpieczna bo krzyżują się na niej potoki ruchu. Dlatego skrzyżowanie A4 i AOW na najbardziej obciążonych kierunkach (Legnica-Poznań i Poznań-Katowice) ma łącznice pół bezpośrednie. Nie krzyżują się one z innymi potokami ruchu i można je pokonać z większą prędkością.

odpowiedzi (0)

skomentuj

Mosty i ekonomia

+146 / -153

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Czytelnik (gość)  •

Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić ekonomiczny sens zbudowania TRZECH mostów na skrzyżowaniu A4 i AOW
zamiast JEDNEGO i klasycznej koniczynki ?

odpowiedzi (0)

skomentuj

Jeździmy prawym pasem, a nie środkowym.

+180 / -161

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

kierowniczka (gość)  •

Nie ma podziału na pas dla ciężarowych i osobowych. Osobno to mogą być np. Buspasy (ale to nie na autostradzie).3-pasmowa autostrada ma po prostu zmniejszyć natężenie.A tak to niczym się nie różni od 2-pasmowej np.A4
Polecam jeszcze poczytać o wyprzedaniu, bo wiem że to będzie często widoczne, właśnie z podowu takich co jadą środkiem.
http://www.v10.pl/prawo/Wyprzedzanie,samochodu,z,prawej,strony,276.html

odpowiedzi (0)

skomentuj

@kierowniczka

+179 / -152

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

 •

a nie jest tak że środkowy dla normalnych, prawy dla ciężarówek a lewy dla szybkich ?

odpowiedzi (0)

skomentuj

Pamiętać MATOŁKI jeżdzić prawym a nie środkowym pasem

+176 / -113

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

kierowniczka (gość)  •

Artykuł w ogóle nie nawiązuje do tego co chciałabym przeczytać. Mianowicie do kultury jazdy. Czy spotkaliście zawalidrogi na środkowym pasie? Są bardziej niebezpieczni niż na lewym. Więc nie bójcie się drodzy kierowy zmieniać pasów i jeździjcie skrajnym prawym(ten bliżej pobocza!).

odpowiedzi (0)

skomentuj

Zjazdy

+175 / -140

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

ODRA (gość)  •

Ktos po pijanemu projektowal te zjazdy np. wezel lotnisko bezkolizyjny zjazd z AOW po to aby zaraz utknac na rondzie - bez sensu jakby od razu nie mozna zrobic zjazdu dupoziomowego na ul graniczna bez tamowania ruchu przez rondo. tak jak to jest na skrzyzowaniu z A4. Widac w Polsce caly czas wszystko trzeba sobie utrudniac zeby ludziom zylo sie 'lepiej'....

odpowiedzi (0)

skomentuj
1 3 »
Reklama
Reklama