Na razie do miasta dotarły 33 takie pojazdy, ale docelowo będzie ich aż 100.
Po tych zakupach Wrocław dołącza do czołówki polskich miast, biorąc pod uwagę wiek miejskich autobusów. Wiemy to, bo porównaliśmy stan i wiek taboru w siedmiu największych miastach Polski.
Policzyliśmy, ile pojazdów w Gdańsku, Łodzi, Katowicach, Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie ma mniej niż 6 lat. Wzięliśmy też pod uwagę to, czy samochody mają klimatyzację i monitoring.
Wnioski? Wrocławianie jeżdżą dużo nowszymi autobusami niż warszawiacy, krakowianie czy katowiczanie. Ale na głowę bije ich jednak Gdańsk. Lepszy jest także Poznań i Łódź.
W stolicy Dolnego Śląska po ulicach kursują 332 autobusy. Tylko 30 procent ma mniej niż sześć lat. W Gdańsku ten wskaźnik to 42 procent, w Łodzi - 40, a w Poznaniu - 35. W Warszawie i Katowicach zaledwie co piąty autobus to w miarę nowy pojazd.
Ale wiek to nie wszystko. Nowe wrocławskie mercedesy mają monitoring, niestety brak im klimatyzacji.
Z autobusów w całej Polsce wyróżnia je to, że usłyszymy w nich na przystanku informację, skąd jadą, na jakim są teraz przystanku i dokąd zmierzają. To idealne rozwiązanie dla osób starszych i przyjezdnych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?