W środę na Świdnickiej spotkaliśmy Lucynę Janas spod Środy Śląskiej i Martę Rodzik z Bogatyni. Obie przyjechały do Wrocławia na urlop, bo od kilku lat pracują w Irlandii.
- Tu gdzieś była poczta - pokazuje Lucyna. Ale nie jest pewna, bo nie ma napisów. Marta w ogóle nie zna Wrocławia, więc przyznaje, że sama by urzędu nie znalazła. - I jak turysta ma kupić znaczek i wysłać kartkę? - zastanawiają się dziewczyny.
Tajemnicę zniknięcia banera w postaci liter połowicznie tłumaczy naczelniczka poczty (nie chce się przedstawić, oficjalnie wypowiadać się może jedynie rzecznik). Otóż zarządca kamienicy, w której mieści się urząd, na czas remontu elewacji zdjął szyld, a po remoncie, w styczniu 2011 roku, tak wywindował cenę, że okazała się zaporowa.
- Po remoncie w ogóle nie zmienialiśmy warunków umowy z pocztą - zapewnia tymczasem Joanna Gacek, prezes zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej Rynek 26, 27, 28. Przypomina, że umowa obowiązywała od połowy grudnia 2007 roku i na jej podstawie najem powierzchni pod szyld kosztował pocztę 800 zł miesięcznie. Pokazuje też wypowiedzenie tej umowy, które wspólnota dostała 30 września ubr.
Urzędnicy z ratusza wierzą w pocztę i są dobrej myśli. - Odpowiednie oznakowanie poczty w Rynku jest oczywiście kluczowe dla klientów: wrocławian, ale przede wszystkim turystów. Pracownicy Poczty Polskiej z pewnością myślą tak samo i wkrótce problem zostanie rozwiązany - przypuszcza Paweł Czuma, rzecznik prasowy magistratu.
Dobrej myśli jest również Bartłomiej Kierzkowski z działu kontaktu z mediami Poczty Polskiej.
- Nasza firma kieruje się w swoich poczynaniach rachunkiem ekonomicznym. Koszt utrzymania napisów na elewacji jest za wysoki - tłumaczy. Zapewnia, że w placówce przy Rynku pocztowcy nie zaobserwowali spadku ruchu turystów w związku z brakiem oznaczenia urzędu szyldem.
- Umieszczane w oknach plakaty reklamowe naszych usług z wyraźnymi i czytelnymi naszymi symbolami i logo skutecznie spełniają rolę informacyjną - wyjaśnia Kierzkowski.
W ciągu miesiąca w oknach poczty od strony ulicy Świdnickiej mają pojawić się napisy, które jeszcze wyraźniej niż reklamowe plakaty wskażą, że jest to placówka Poczty Polskiej, a nie lokal z kolejkami do okienek.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?