Ważne
    Łany: Nowy most połączył dwa brzegi Odry (ZDJĘCIA, FILM)

    Łany: Nowy most połączył dwa brzegi Odry (ZDJĘCIA, FILM)

    Jarosław Garbacz

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Łany: Nowy most połączył dwa brzegi Odry (ZDJĘCIA, FILM)
    1/7
    przejdź do galerii

    ©Paweł Relikowski

    W środę zakończyło się betonowanie konstrukcji mostu na Odrze w podwrocławskich Łanach. Przeprawa połączyła już dwa brzegi Odry. Niestety, kierowcy przejadą nią najwcześniej latem przyszłego roku.
    Most ma długość 286 metrów jest częścią wschodniej obwodnicy Wrocławia. W środę robotnikom udało się wypełnić betonem ostatnią przerwę o szerokości 140 cm w górnym fragmencie konstrukcji mostu. Teraz z jednego brzegu na drugi drogowcy i inżynierowie mogą przechodzić już suchą stopą.



    Odcinkiem obwodnicy Siechnice - Łany według harmonogramu mamy pojechać w styczniu 2013 roku. Budująca drogę firma Skanska o wiele szybciej poradziła sobie jednak z wykonaniem 6,5 kilometrowego odcinka.

    - Z budową trzech mostów i estakady uporaliśmy się tak naprawdę w ciągu roku. Mimo, że przez powódź z maja ubiegłego roku na cztery miesiące musieliśmy wstrzymać roboty - opowiada Bogdan Rytwiński, dyrektor wrocławskiego oddziału firmy Skanska. Dwa z mostów odpowiednio o długości 102 i 120 metrów powstały na rzece Oława.
    Cała trasa z Bielan Wrocławskich do Długołęki będzie gotowa w 2015 lub 2016 roku
    Kolejne dwie estakady długie na 614 i 532 metry rosną nad terenami polderów zalewowych Blizanowice, Trestno i Oławka. Na ukończeniu jest też wiadukt drogowy nad ul. Odrzańską w Łanach.

    Kliknij i zobacz więcej zdjęć z budowy mostu



    - Na samo wylanie najważniejszej z konstrukcji, czyli mostu na Odrze zużyliśmy 3 tys. metrów sześciennych betonu, który waży ponad 7 tysięcy ton - wyjaśnia Marcin Kasprzyszak, kierownik robót mostowych ze Skanski.

    Inżynierowie ze Skanski zapewniają, że roboty skończą w połowie 2012 roku, czyli pół roku przed czasem.

    Obecnie trwa przetarg na budowę kolejnego fragmentu obwodnicy. To odcinek od Żernik Wrocławskich do Siechnic, czyli od gotowego ronda w ciągu drogi wojewódzkiej nr 395 do drogi krajowej nr 94 z Oławy do Wrocławia.

    - Cała trasa, która pobiegnie z Bielan Wrocławskich przez Siechnice, Łany do Długołęki w całości będzie gotowa w 2015 lub 2016 roku - zapewnia Marek Łapiński wicemarszałek województwa dolnośląskiego.

    Czytaj także

      Komentarze (8)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Most Wschodni

      breslauer55 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 113 / 101

      czy skanska tak dobrze pracuje oddając inwestycje przed czasem czy urzędasy miejskie, wojewódzkie i z GDDKiA nie umieją stworzyć realnego harmonogramu prac ? a może jak zwykle w durnowatym...rozwiń całość

      czy skanska tak dobrze pracuje oddając inwestycje przed czasem czy urzędasy miejskie, wojewódzkie i z GDDKiA nie umieją stworzyć realnego harmonogramu prac ? a może jak zwykle w durnowatym kolonialnym kraju trzecie rozwiązanie zagadki. Uniwersalne. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      czy ktoś wie

      piechur (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 119 / 84

      czy będzie tam chodnik albo ścieżka rowerowa?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jakie to proste!

      waldy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 113 / 91

      Jakie to proste! Oddajmy miasto Skanskiej do remontu w całości i mamy rozwiązane problemy.
      Bezwzględnie to najlepsza firma na rynku budowlanym. Wrocław nigdy nie zawiódł się na niej. Most...rozwiń całość

      Jakie to proste! Oddajmy miasto Skanskiej do remontu w całości i mamy rozwiązane problemy.
      Bezwzględnie to najlepsza firma na rynku budowlanym. Wrocław nigdy nie zawiódł się na niej. Most Milenijny-przed czasem, Lotnicza - przed czasem, Obwodnica śródm. odcinek północny - przed czasem.
      Miasto powinno zawrzeć wieloletnią umowę ze Skanską na remont naszego miasta i budowę nowych obiektów. Zwłaszcza infrastruktury drogowej. Tą firmę stać na realizację w systemie zaprojektuj i zbuduj. Do tego za własne środki. Tak było z mostem milenijnym. Skanska wybudowała go za własną kasę, a miasto zapłaciło jedną fakturę za cały most.
      Gratulacje dla Skanskiej.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Madzia

      ....... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 119 / 117

      Wie ktoś może czy na tym moście będą po dwa pasy w jednym kierunku bo na zdjęciach tak jakby za wąski na to był .

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      proponuje negocjowac cene ze skanska

      długo_pis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 133 / 105

      nie marnowac czasu na przetargi... bedzie na pewno szybciej i lepiej... ciekawe jaki ma skanska kij a jaka merchewke na wykonawców?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      brawo skanska

      zibi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 139 / 106

      Za co się wezmie Skanska we Wrocławiu to kończy przed czasem a marny mostostal ma ciągle problemy most na odrze mało że 6 miesięcy w plecy zgodnie z pierwszą umowa to teraz jeszcze więcej

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      szybciej ale i lepiej

      terminator (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 129 / 117

      Poczekajmy kilka lat nie tylko przekonamy się, że Skanksa robi szybko ale i lepiej niż Mostostal Warszafka...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Skanska to Skanska

      Jim. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 112 / 91

      ha ha . a mostostal ma znów kolejne opóżnienie z budową mostu rędzinskiego .

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecane

      Wideo