Pożegnanie jelczy. Stare autobusy znikają z wrocławskich...

    Pożegnanie jelczy. Stare autobusy znikają z wrocławskich ulic

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    5.12.1979 Autobusy Jelcz przekazywane miastu na Placu Gołębim
    1/2
    przejdź do galerii

    5.12.1979 Autobusy Jelcz przekazywane miastu na Placu Gołębim ©fot. Wiesław Dębicki / Gazeta Wrocławska

    Żegnamy autobusy jelcz na wrocławskich ulicach. Już jutro, po prawie 20 latach eksploatacji niskiego modelu autobusów jelcz, ostatni autobus tej marki wyjedzie we Wrocławiu na trasę. Każdy, kto zechce przejechać się jelczem po raz ostatni, może do niego wsiąść w piątek na linii 107 (nr boczny 9558), w godzinach 13.40-17.16 na trasie: Dworzec Świebodzki – Nowy Dwór – Krzyki.
    Każdy z wrocławskich jelczy ma ponad milion kilometrów na liczniku. Łącznie we Wrocławiu jeździły cztery modele (M121M, M121MB, M181M, M181MB).

    – Jelcze jako pierwsze w Polsce były niskopodłogowe i posiadały automatyczną skrzynię biegów. Wrocław jako ostatni eksploatował liniowo jelcze. Teraz przyszedł czas na pożegnanie naszych wysłużonych autobusów – mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK.


    W piątek, 10 lipca, ostatni Jelcz wyjedzie na trasę linii 107 (nr boczny 9558). Będzie jeździł w godzinach 13:40-17:16 na trasie: Dworzec Świebodzki - Robotnicza – Strzegomska - Nowy Dwór – Mińska (Rondo Rotm. Pileckiego)- Muchobór Wielki: Stanisławowska- Centrum Hurtu ul. Giełdowa- Wałbrzyska- Krzyki: pętla.

    KONKURS NA POŻEGNANIE JELCZA WIERSZEM

    Dziś rzucamy Ci wyzwanie
    Napisz jelczy pożegnanie
    W czterech wersach wierszowanych
    I koniecznie rymowanych


    MPK ogłosiło konkurs literacki. Można ułożyć czterowersowy wiersz z okazji pożegnania Jelcza zawierający słowa: Wrocław i Jelcz. Potem należy go wysłać wraz ze swoim imieniem i nazwiskiem na adres: rzecznik@mpk.wroc.pl do 15 lipca 2015 r. (środa). Na autorów najciekawszych utworów czekają nagrody.

    Czytaj także

      Komentarze (8)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Słaby artykuł

      mario (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Niestety bardzo słaby artykuł. Dwie najważniejsze informacje, które miały wyróżnić Wrocław są nieprawdziwe. W dodatku niby jedną z nich sprzedaje rzecznik MPK. Może pomyliła firmy...
      "Łącznie we...rozwiń całość

      Niestety bardzo słaby artykuł. Dwie najważniejsze informacje, które miały wyróżnić Wrocław są nieprawdziwe. W dodatku niby jedną z nich sprzedaje rzecznik MPK. Może pomyliła firmy...
      "Łącznie we Wrocławiu jeździły cztery modele" - było ich dużo dużo więcej. Choćby na zdjęciu jest piąty model - PR110. A były jeszcze 120M, M101, M180, itd.
      "Wrocław jako ostatni eksploatował liniowo jelcze" - najwyraźniej Pani rzecznik nigdy nie wychyliła nosa poza miasto, a może nie wie jak jelcz wygląda. Trudno stwierdzić co miała na myśli. Nawet na Dolnym Śląsku są miasta, które wciąż jelcze eksploatują.
      Jedyne co ratuje artykuł to fajne historyczne zdjęcie. Reszta niestety na siłę, niezgodnie z prawdą, szkoda, żeby ktoś to powiekał.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tytus Podpił

      i ułożył wierszyk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Gdyby Jelcz jechał Wrocławiem,
      A Prezydent zgodnie z prawem,
      To by nikt nie musiał zbierać
      Elementów Pathfindera

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      OBY NIGDY WIĘCEJ TEGO ZŁOMY NIE BYŁO.

      TMK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 8

      Zgiń, przepadnij


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To nie są prawdziwe jelcze

      Maciek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      Te modele akurat nie są tymi legendarnymi . Te , które przewiozły całą Polskę do pracy i do szkoły to Jelcz PR 110 M lub PR 120 M . Były wysokopodłogowe z dużymi przesuwnymi szybami w oknach i...rozwiń całość

      Te modele akurat nie są tymi legendarnymi . Te , które przewiozły całą Polskę do pracy i do szkoły to Jelcz PR 110 M lub PR 120 M . Były wysokopodłogowe z dużymi przesuwnymi szybami w oknach i charakterystycznymi siedzeniami zrobionymi z rurki obszytej czerwonym skajem . Te najlepsze to te co są na zdjęciu i za tymi będę tęsknił ze względu na klimat jaki miały :) zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      link

      izam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      ten link do konkursu ma coś współnego z nim?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A dlaczego pani Weroniko..

      Rychu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      .. na trasie Nowy Dwór - Krzyki, skoro linia 107 kursuje Dworzec Świebodzki (Robotnicza) - Krzyki?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie wszystko pani...

      klocek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      ... poprawiła. Ma pogrubionym jest dalej Nowy Dwór - Krzyki

      Zdjęcie autora komentarza
      Poprawione

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Już poprawione, dziękuję

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama