Szlaban to nie przeszkoda nawet dla autobusu MPK. Kierowcy i...

    Szlaban to nie przeszkoda nawet dla autobusu MPK. Kierowcy i piesi igrają ze śmiercią (FILM)

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Szlaban złamał się w poniedziałek na dachu jadącego autobusu Volvo. Kierowca twierdzi, że oślepiło go słońce i nie widział świateł
    1/2
    przejdź do galerii

    Szlaban złamał się w poniedziałek na dachu jadącego autobusu Volvo. Kierowca twierdzi, że oślepiło go słońce i nie widział świateł ©Fot. Czytelnik

    Autobus złamał rogatki i niemal wjechał pod pociąg na Strzegomskiej. W tym miejscu kierowcy ryzykują życiem wjeżdżając na tory mimo ostrzegawczych świateł, bo nie chcą czekać. Mają dość korków w tym miejscu
    Przejazd kolejowy, tuż za nim kłopotliwe do pokonania rondo w drodze na lotnisko i do obwodnicy autostradowej. Takie rozwiązanie sprawia, że codziennie setki kierowców ignorują pociągi - próbują przejechać, mimo pulsujących świateł i opadających rogatek.

    Niebezpiecznie jest, gdy tego manewru próbują kierowcy aut osobowych, lecz w poniedziałek uczynił to kierujący autobusem miejskim linii 132.
    Zahamował tuż przed torami, gdy na dachu pojazdu złamał się opuszczany szlaban. Po chwili przerażeni pasażerowie obserwowali pociąg przejeżdżający tuż przed maską autobusu. Jak kierowca tłumaczył swoje zachowanie?

    O TYM PISALIŚMY: AUTOBUS MPK WJECHAŁ POD ZAMYKAJĄCY SIĘ SZLABAN. POCIĄG PRZEJECHAŁ TUŻ OBOK (FILM, FOTO)

    - Z uwagi na ostre słońce padające na sygnalizator nie zauważył on czerwonego sygnału ostrzegającego przed zamykaniem rogatek. Zatrzymał się niezwłocznie, gdy zorientował się, że zaczęły opadać - wyjaśnia Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK Wrocław.

    Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, nie jest zaskoczony tą sytuacją. Błędy popełniają nie tylko kierowcy, ale i piesi. Nawet starsze osoby lub matki z małymi dziećmi przechodzą pod opuszczonymi rogatkami - sądzą, że skoro nie widzą pociągu, to zdążą przedostać się na drugą stronę torowiska.

    - Jeżeli będziemy stosować się do zasad, każdy przejazd kolejowy pokonamy bezpiecznie - zapewnia Mirosław Siemieniec.
    Beztroska niektórych ludzi nie wyjaśnia jednak wszystkiego. Ten przejazd chyba źle wymyślono.



    Poniedziałkowe zdarzenie powinno być ostrzeżeniem dla wszystkich. Zdjęcie zrobione przez przygodnego przechodnia jest wymowne - szlaban nadział się na dach miejskiego autobusu. - W środku było pełno pasażerów, gdy pojazd zatrzymał się tuż przed torami. Po chwili przed autobusem przejechał pociąg. Wyglądało to niebezpiecznie - opisuje sytuację nasz Czytelnik.

    CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNEJ STRONIE:
    1 3 »

    Czytaj także

      Komentarze (33)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kasa na kopaczy z WKS

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Na wiadukt nad torami kasy nie było. Na stadion i comiesięczne dotowanie zarządzającej nim spółki oraz na kopaczy z WKS kasy nie brakuje. Tak samo jak kasy nie zabrakło na kolejny megalomański i...rozwiń całość

      Na wiadukt nad torami kasy nie było. Na stadion i comiesięczne dotowanie zarządzającej nim spółki oraz na kopaczy z WKS kasy nie brakuje. Tak samo jak kasy nie zabrakło na kolejny megalomański i nikomu nie potrzebny obiekt który też pewnie będzie przynosił straty czyli na Narodowe Forum Muzyki.
      Egipscy Faraonowi pozostawili po sobie istniejące do dziś piramidy średniowieczni władcy zamki i pałace a król Rafał I Rozrzutny zostawi po sobie Stadion i NFM szkoda tylko że to społeczeństwo przez następne pokolenia będzie te pomniki głupoty i rozrzutności utrzymywać.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PKP

      Jacyk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      Pkp nigdy nie jest zdziwione! Setki pasażeròw czeka w korku a w pociągu albo 20 osòb albo jedzie towarowy! A szlaban zamknięty przed przyjazdem pociągu 10 minut wcześniej. Może niech sobie rzecznik...rozwiń całość

      Pkp nigdy nie jest zdziwione! Setki pasażeròw czeka w korku a w pociągu albo 20 osòb albo jedzie towarowy! A szlaban zamknięty przed przyjazdem pociągu 10 minut wcześniej. Może niech sobie rzecznik PKP tak sam postoi w korku!
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mikstacki dureń dostając dofinansowanie do Strzegomskiej obiecał estakadę nad torami. Obiecał...

      pokaż mi swego prezydenta, a powiem ci, kim jesteś (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      Wszystkie tu opisane sytuacje są efektem niedotrzymania słowa przez durnia. Oczywiście dureń nie ma sobie nic do zarzucenia. Dla durnia niedotrzymywanie danego słowa jest normą.
      Dureń jest zajęty...rozwiń całość

      Wszystkie tu opisane sytuacje są efektem niedotrzymania słowa przez durnia. Oczywiście dureń nie ma sobie nic do zarzucenia. Dla durnia niedotrzymywanie danego słowa jest normą.
      Dureń jest zajęty umizgami do prezesa PiS:
      "Nie jest tajemnicą, że Jarosława Kaczyńskiego uważam za jednego z najbardziej uzdolnionych i najbardziej wybitnych polityków w Polsce po II wojnie światowej"
      źródło: http://wiadomosci.onet.pl/wroclaw/rafal-dutkiewicz-jaroslaw-kaczynski-chce-wywierac-wplyw-na-losy-kraju-wywiad/999eyj
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kiedy

      fde (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 1

      Kiedy rondo na Granicznej bedzie rondem? i dlaczego ktos wpadł na tak d****** pomysł żeby je zblokować?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wrocław nie Warszawa

      międzymiastowy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      W cholernej warszawce tego typu miejsca z takim natężeniem ruchu już dawno są obsłużone wiaduktami i estakadami. U nas szlabany tylko potrafią postawić. Jakieś estakady u nas też są, ale jest ich o...rozwiń całość

      W cholernej warszawce tego typu miejsca z takim natężeniem ruchu już dawno są obsłużone wiaduktami i estakadami. U nas szlabany tylko potrafią postawić. Jakieś estakady u nas też są, ale jest ich o wiele za mało! Niby mamy samorządy, a jednak są miasta ważne i ważniejsze, niech to szlag.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      komentarz do "co"

      marian (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 6

      kładki i przejścia podziemne budowano już za komuny ( np. na Legnickiej). I co? Disiejszemu demokratycznemu społeczeństwu szkodzą schody, obojętnie czy w górę czy w dół nagle wszyscy piesi i...rozwiń całość

      kładki i przejścia podziemne budowano już za komuny ( np. na Legnickiej). I co? Disiejszemu demokratycznemu społeczeństwu szkodzą schody, obojętnie czy w górę czy w dół nagle wszyscy piesi i rowerzyści zniedołężniali, chodzenie po schodach im szkodzi. Co gorsze włodarze miasta też chcą się wykazać pomysłami dla dobra społeczeństwa i dawaj malować pasy i stawiać następne słupki ze światłami, a kierowcy niech hamują co 500m albo rozbijają sie o te słupki, których w mieście jest więcej niż drzew w lesie. czysta demokracja, istny dom wariatów, żadnaj logiki po kazdej ze stronzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Komunikacja miejska

      mieszkaniec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Kolego do poruszania się po każdym dużym mieście na świecie służy komunikacja miejska a nie samochód który służy do wyjazdów za miasto oraz do przemieszczania się z jednego miasta do drugiego i...rozwiń całość

      Kolego do poruszania się po każdym dużym mieście na świecie służy komunikacja miejska a nie samochód który służy do wyjazdów za miasto oraz do przemieszczania się z jednego miasta do drugiego i dojazdu z małego miasta na obrzeża dużego.
      A jak ktoś się uparł żeby do centrum miasta jechać autem to musi stać w korkach tak jest w każdym dużym mieście w Europie w jakim byłem.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      HAHA

      --- (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

      Jasne, piesi i rowerzyści powinni korzystać ze schodów i wind, BO CZEGO OCZEKUJĄ, ale dla kierowcy, który sobie siedzi i tylko pyka nogą hamulec-gaz-sprzęgło zatrzymywanie się co 500 to już...rozwiń całość

      Jasne, piesi i rowerzyści powinni korzystać ze schodów i wind, BO CZEGO OCZEKUJĄ, ale dla kierowcy, który sobie siedzi i tylko pyka nogą hamulec-gaz-sprzęgło zatrzymywanie się co 500 to już ŁOLABOGA, CO ONI ROBIĄ? JAK BIEDNI KIEROWCY SOBIE PORADZĄ?
      A ty - zniedołężniałeś? Że słupki i światła ci przeszkadzają?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      WAŻNE!!!

      słuchajcie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 2

      Zastanawia mnie dlaczego nie zastosuje sie jaskrawych swiateł typu LED itp... ? Dlaczego nie zamontuje sie dodatkowych swiateł o mniejszych wymiarach jako wspomagających po d głównymi...rozwiń całość

      Zastanawia mnie dlaczego nie zastosuje sie jaskrawych swiateł typu LED itp... ? Dlaczego nie zamontuje sie dodatkowych swiateł o mniejszych wymiarach jako wspomagających po d głównymi sygnalizatorami montowanymi na słupkach? Są to specjalne swiatła na wypadek oslepiania tych głównych sygnalizatorów...w mniejszych miastach nie ma problemu z takimi swiatłami a we Wrocławiu problem ze wszystkim....dlaczego nie robi sie przejazdu kolejowego na Boya... ? Dlaczego nie robi sie innych przejazdów i w ogole NIC SIE NIE ROBI by poprawić bezpieczenstwo w komunikacji....tylko montuje sie durny ITS, niby go sie poprawia pompujac w niego miliony a tak naprawde wszyscy wiedzą co tak sie robi za te miliony....zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ściemnia ten kierowca

      jantom (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

      Na zdjęciu widać wyraźnie, że słońce świeci z boku, więc jak go mogło oślepić.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pierwsze co przyszło mu do głowy....

      kasia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      a co miał powiedzieć, że ufo zobaczył ?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nikt nie patrzy na szlabany

      Wrocław (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

      Na przejazdach kolejowych rowerzyści razem z pieszymi, masowo przechodzą i przejeżdżają obok opuszczonych szlabanów.

      Jak dojdzie do wypadku, a przy ilości tych zdarzeń każdego dnia to tylko...rozwiń całość

      Na przejazdach kolejowych rowerzyści razem z pieszymi, masowo przechodzą i przejeżdżają obok opuszczonych szlabanów.

      Jak dojdzie do wypadku, a przy ilości tych zdarzeń każdego dnia to tylko kwestia czasu, to nie bede współczuł, bo będą to mieli na własne życzeniezwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Cholery można dostać!

      Zabiegowiec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 2

      Przecież na np. przejazdach kolejowych ze szlabanami na ulicy Fabrycznej i kawałek dalej na Robotniczej bezpieczeństwo to PARODIA I KPINY! Szlabany są opuszczane na 7 - 8 minut przed przejazdem...rozwiń całość

      Przecież na np. przejazdach kolejowych ze szlabanami na ulicy Fabrycznej i kawałek dalej na Robotniczej bezpieczeństwo to PARODIA I KPINY! Szlabany są opuszczane na 7 - 8 minut przed przejazdem pociągu (lub jednej lokomotywy). Przejazd pociągu zajmuje ok. 1 min. i jest nieproporcjonalny do czasu zamknięcia przejazdu kolejowego, co skutkuje tym, że ludzie (w tym i ja) olewają szlabany i mrugający sygnalizator i przechodzą na drugą stronę. Najwięcej niecenzuralnych słów pada rano, gdy szlaban się zamyka na chwilę przed 8-mą, oraz po południu - wtedy ma się wrażenie, że te dwa znajdujące się blisko siebie zamknięte przejazdy kolejowe blokują ruch samochodowy w całym mieście... Czy kiedyś ta infrastruktura kolejowa opuści XIX wiek i wejdzie w standardy przynajmniej wieku XX?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      No właśnie

      Wrocław (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 2

      No właśnie o tym pisałem w swoim wpisie powyżej. Takie sytuacje wręcz wpisały się w krajobraz Wrocławia, ludzie olewający szlabany. Ale faktycznie masz racje, często te szlabany opuszczane są dużo...rozwiń całość

      No właśnie o tym pisałem w swoim wpisie powyżej. Takie sytuacje wręcz wpisały się w krajobraz Wrocławia, ludzie olewający szlabany. Ale faktycznie masz racje, często te szlabany opuszczane są dużo wcześniej, czasem mało że 8 minut, ale nawet 15 minut spotykałem na Fabrycznej. W takiej sytuacji faktycznie, im dłużej szlaban opuszczony a nic nie jedzie, tym z każdą minutą coraz więcej osób przechodzizwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama