Zakończyła się rozbiórka starego mostu kolejowego na Nysie Łużyckiej, łączącego Bielawę Dolną oraz niemiecką Horkę. Firma Intercore z Zawiercia rozpoczęła natychmiast budowę nowego obiektu - za 23 mln zł.
W piątek przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz DB Netz AG (niemieckiego zarządcy infrastruktury kolejowej) wkopali kamień węgielny pod budowę. - Lepsze parametry nowego mostu kolejowego oraz zmodernizowana linia E 30 Opole - Wrocław - Legnica - Węgliniec - granica państwa – Horka - Knappenrode oraz elektryfikacja linii po obu stronach granicy stworzą nowe możliwości dla rozwoju transportu kolejowego między naszymi krajami - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK S.A.
Budowa mostu kolejowego na Nysie Łużyckiej to również możliwość rozwoju transportu osobowego między sąsiadującymi państwami. - Połączenia osobowe między Polską a Niemcami są obecnie możliwe przez most i przejście graniczne w Zgorzelcu. Ale są prowadzone prace na rzecz przywrócenia połączenia między Dolnym Śląskiem a Dreznem. Natomiast modernizacja mostu w Bielawie Dolnej będzie bardzo atrakcyjną ofertą dla połączeń w stronę Lipska - dodaje Mirosław Siemieniec.
Zakończenie prac budowlanych przewiduje się na koniec 2016 roku.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?