Wrocław: Kiedy na Popowice pojedziemy tramwajem? (TERMINY,...

    Wrocław: Kiedy na Popowice pojedziemy tramwajem? (TERMINY, MAPA)

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Kozanów doczekał się tramwaju, przy okazji nitka torów była planowana na Popowice. To osiedle będzie miało swoje linie dopiero za kilka lat

    Kozanów doczekał się tramwaju, przy okazji nitka torów była planowana na Popowice. To osiedle będzie miało swoje linie dopiero za kilka lat ©Paweł Relikowski

    Tramwaj na Popowice w 2018 roku? Nie jest to wykluczone, choć na razie nie ma nawet projektu trasy prowadzącej ulicami Popowicką, Starogroblową, Długą i Dmowskiego. Ten jednak ma zacząć powstawać już w tym roku, a jeśli to się uda, kilkanaście miesięcy później będzie mogła rozpocząć się budowa.
    Kozanów doczekał się tramwaju, przy okazji nitka torów była planowana na Popowice. To osiedle będzie miało swoje linie dopiero za kilka lat

    Kozanów doczekał się tramwaju, przy okazji nitka torów była planowana na Popowice. To osiedle będzie miało swoje linie dopiero za kilka lat ©Paweł Relikowski

    Niedługo powstanie torowisko na ul. Hubskiej, od Glinianej do Dyrekcyjnej. Jest to fragment przyszłej trasy na Jagodno, a na razie połączy istniejące fragmenty torowisk umożliwiając objazd ul. Borowskiej, gdy zabraknie torów na Dyrekcyjnej. Do ogłoszonego przez Wrocławskie Inwestycje przetargu na projekt trasy zgłosiły się dwie firmy, obie zażyczyły sobie około miliona złotych.

    Czytaj więcej: Są chętni do projektowania nowego torowiska na Hubskiej. Chcą milion złotych

    Z tego samego rozdania unijnych środków ma zostać dofinansowana budowa trasy tramwajowej na Popowice. Jakie są szanse na rychłe jej powstanie? Jak się dowiedzieliśmy, w trzecim kwartale tego roku ma zostać ogłoszony przetarg na projekt torów wzdłuż ulic Popowickiej, Starogroblowej, Długiej i Dmowskiego. Jego przygotowanie zabierze mniej więcej rok i pozwoli określić ostateczny koszt całego przedsięwzięcia. Wstępnie wiadomo, że torowisko długości ok. 3,5 km będzie kosztowało ponad 100 mln zł, podobnie jak tory na Kozanów (kosztowały nieco ponad 100 mln zł za 4 km).

    Budowa torowiska na Popowice na pewno potrwa co najmniej rok, podobnie jak torów na Kozanów. Już wcześniej, przed Euro 2012, planowano, by tramwaj z Kozanowa jechał dalej ul. Popowicką, Starogroblową i Długą w kierunku centrum.

    Do takiej inwestycji konieczna jest przebudowa wiaduktów: na linii kolejowej Wrocław – Poznań i Wrocław – Oleśnica. Ta pierwsza modernizacja dobiega końca, na drugą także liczymy, gdyż linia Wrocław – Oleśnica ma być modernizowana przez kolejarzy, a miasto zgłosiło swoje uwagi. Jest więc realna szansa na to, że po ponad roku projektowania i ponad roku budowy, najwcześniej w 2018 roku pojedziemy tramwajem na Popowice.

    W naszym niedawnym artykule o tramwajach marzeń, Zbigniew Komar, zastępca dyrektora Wydziału Infrastruktury i Gospodarki Urzędu Miejskiego, zajmujący się planowaniem tras tramwajowych, pokusił się o prognozę dla realizacji tej inwestycji na lata 2017-19.

    Wrocławskie marzenia o tramwaju. Kiedy dojedzie na Twoje osiedle? (MAPA)

    Trasa tramwaju na Popowice (patrz: mapa) jest zaplanowana od skrzyżowania ulic Popowickiej i Milenijnej. Dalej pobiegnie wzdłuż ul. Popowickiej i Starogroblowej, gdzie aż do skrzyżowania z ulicą Gnieźnieńską, będzie przebiegać po północnej stronie drogi, czyli po stronie rzeki Odry.



    Następnie tuż przed Gnieźnieńską torowisko wchodzi na środek jezdni między dwa pasy ruchu, a następnie dalej ulicą Długą i mostem Dmowskiego, cały czas przebiegając środkiem jezdni po wydzielonym pasie. W rejonie ul. Jagiełły trafia w istniejący fragment wybudowanych już torów pełniących tylko funkcję torów odstawczych.

    Trasa stanowić będzie drugą nitkę tramwajową w kierunku zachodnim jako oś z Sienkiewicza przez Drobnera, Długą i Starogroblową do Pilczyc, będącą alternatywą dla obecnej osi: Kazimierza Wielkiego – Jana Pawła II – Legnicka – Lotnicza.

    Obie osie wschód-zachód będą się ze sobą łączyły poprzecznie: przez ul. Milenijną, ul. Sikorskiego oraz przez mosty na Starym Mieście.

    NA POPOWICE POJADĄ DWIE LINIE TRAMWAJOWE - ZOBACZ SZCZEGÓŁY NA KOLEJNEJ STRONIE
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (79)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PO CO?

      janusz_z_domaszczyna (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Lepij by miejsca parkingowe nabudowali w tym miejscu bo nie ma gdzie parkować w rynku.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ja tam wolę autem

      Lukaswro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 6

      Po co wydawać tyle kasy na tramwaj, lepiej niech każdy kupi sobie auto i nim jeździ. Szybko wygodnie i zawsze z miejscem siedzącym. Ludzie bądźcie samodzielni socjalizm się skończył. Jedyna słuszna...rozwiń całość

      Po co wydawać tyle kasy na tramwaj, lepiej niech każdy kupi sobie auto i nim jeździ. Szybko wygodnie i zawsze z miejscem siedzącym. Ludzie bądźcie samodzielni socjalizm się skończył. Jedyna słuszna inwestycja we Wrocławiu to budowa metra z Psiego pola do Leśnicy przez pl. Grunwaldzki,Rynek,pl. Jana Pawła II i dalej Legnicką, Lotniczą aż do Leśnicy. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Po

      kiego grzyba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      tu tramwaj!?
      Chyba dla słoików wynajmujących kwatery na okolicznych osiedlach w roku szkolnym. Elyty z i tak będą dymały swoimi autkami do centrum.
      W mieście jest wiele ważniejszych spraw do...rozwiń całość

      tu tramwaj!?
      Chyba dla słoików wynajmujących kwatery na okolicznych osiedlach w roku szkolnym. Elyty z i tak będą dymały swoimi autkami do centrum.
      W mieście jest wiele ważniejszych spraw do załatwienia.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ANTI-URBAN

      Breslauer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 5

      I po kiego zagracać Popowicką trasą tramwajową??? Nie wystarczy ta na Legnickiej??? Północ Popowic ma charakter REKREACYJNY - Odra, Park Dębowy, polana, ogródki działkowe, Górka Szczepińska - kto i...rozwiń całość

      I po kiego zagracać Popowicką trasą tramwajową??? Nie wystarczy ta na Legnickiej??? Północ Popowic ma charakter REKREACYJNY - Odra, Park Dębowy, polana, ogródki działkowe, Górka Szczepińska - kto i dlaczego chce zakłócić tę oazę spokoju (jak na miejskie warunki)??? Czyżby perspektywa skrojenia kilku mln na tej inwestycji grała decydującą rolę??? zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kiedy

      Jan nowak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

      referendum w sprawie metra, a tu o jakimś archaicznym środku komunikacji. Kiedy więc metrem tam pojedziemy? Pewnie w 2112 jak będą Muzułmańskie mistrzostwa świata w piłce nożnej

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      A TARNOGAJ DALEJ MAJĄ W DU|PIE

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tramwaj pełen obaw

      Marcin z Popowic (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 8

      Witajcie nasze wspaniale miasto funduje nam tramwaj ......oprocz plusów mamy minusy oto one..... utrudnione przejescie do polany popowickiej jedynej oazy spokoju napweno bedzie duzo potracen...rozwiń całość

      Witajcie nasze wspaniale miasto funduje nam tramwaj ......oprocz plusów mamy minusy oto one..... utrudnione przejescie do polany popowickiej jedynej oazy spokoju napweno bedzie duzo potracen pieszych oraz psów , oczywiscie hałas teraz jest ogromny mieszkam na 10 pietzre nietzreba mibudzika , abudynki nnie popekaja? na pilczycach sie trzesly a te nasze ? oj .......zwmozony wzrost agresji i nerwic wzrod ludzi starszych i dzieci (widomo halas) .........wiedz zostawmy tramwaj na legtnickiej iniebedzie jak jest nic nasile zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a co z wiaduktem na Długiej?

      wro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

      a co z wiaduktem kolejowym na Długiej??/
      miasto i kolej nie byly zainteresowane poszerzeniem go przy okazji przebudowy wiaduktu na Starogroblowej
      wiec to raczej puste obietnice


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wiadukt długa

      Pat (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Jest wzmianka o tym wiadukcie...w zdaniu o przebudowie wiaduktu na trasie Wrocław - Oleśnica.
      Pozdrawiam

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tramwaj

      oskar (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 3

      Pani Weronika pisze po raz kolejny o prostej sprawie w tak mętny sposób, że nawet osoba z IQ powyżej 150 nie zrozumie o co chodzi. Duży talent dziennikarski. Może to wpływ Pana K. od komunikacji,...rozwiń całość

      Pani Weronika pisze po raz kolejny o prostej sprawie w tak mętny sposób, że nawet osoba z IQ powyżej 150 nie zrozumie o co chodzi. Duży talent dziennikarski. Może to wpływ Pana K. od komunikacji, który z kolei też jest niewątpliwym " talentem" w swojej dziedzinie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Niech się wezmą

      spaaa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

      za wiadukt przy Gubińskiej. Ile lat już zamknięty stoi?!

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama