Pomysł, żeby je wprowadzić, wyszedł od radnych Prawa i Sprawiedliwości. Uznali oni, że to wzbogaci ofertę biletów czasowych. Dzisiaj obowiązują te 30-, 60-, 90-minutowe oraz 24-, 48- i 72-godzinne.
Wrocławscy urzędnicy uznali jednak, że wprowadzając w życie uchwałę PiS, miasto straciłoby na tym finansowo. Wiceprezydent Wojciech Adamski wyliczył, że byłaby to kwota ponad 1 mln 200 tys. zł - gdyby 100 proc. pasażerów komunikacji miejskiej kupujących 24-godzinną przejazdówkę przerzuciło się na bilet 12-godzinny. Jeżeli zrobiłaby to połowa z nich, straty wyniosłyby dokładnie 636 tys. zł.
Rafał Czepil, radny PiS, który przygotował projekt uchwały, jest przekonany, że to zagranie czysto polityczne. - Strat by nie było, gdyby 100 proc. pasażerów zaczęło kupować bilet 12-godzinny zamiast 90-minutowego. Różnica w cenie to tylko złotówka na bilecie normalnym i 50 groszy na ulgowym. Tego urzędnicy już nie dostrzegli - mówi.
Nad sprawą pochylała się komisja budżetu i finansów, która też nie dała PiS-owi zielonego światła. Jarosław Krauze, szef prezydenckiego klubu, podsumowuje sprawę tak: - To nie jest oferta dla mieszkańców Wrocławia, tylko dla przyjezdnych.
Nie wiadomo jeszcze, jak zachowa się Platforma Obywatelska. Renata Granowska, przewodnicząca klubu, mówi, że radni podejmą decyzję dopiero po konsultacjach. - Jeżeli okaże się, że projekt będzie korzystny dla mieszkańców miasta, to go poprzemy - tłumaczy.
PiS o poparcie Platformy nie zabiegał. Zaś 19 prezydenckich radnych radny Czepil dopiero zacznie przekonywać, żeby zmienili zdanie. Ale z tym będzie problem.
- Od początku kadencji w radzie miejskiej nie ma silnej i zwartej opozycji. Zawsze będziemy mieć problem z przeforsowaniem swoich pomysłów - przekonuje jeden z opozycyjnych radnych.
Magistrat, a za nim radni, 12- -godzinnym biletom powiedzą "nie" także z kilku innych powodów. Nowa przejazdówka nie mogłaby obowiązywać od 1 czerwca, bo 30 dni na sprawdzenie uchwały z prawem ma wojewoda. Kolejne 9 tygodni trwałoby drukowanie biletów (czasowe są na papierze). Miasto ma 30 dni, by zawiadomić o zmianach Mennicę.
Czy bilet 12-godzinny jest potrzebny pasażerom we Wrocławiu? Jak powinni zagłosować radni?
Jakich zmian wymaga wrocławskie MPK? Podyskutuj na stronie www.wroclawskiautobus.pl
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?