Oto planowane trasy metra we Wrocławiu. Budujemy? Co...

    Oto planowane trasy metra we Wrocławiu. Budujemy? Co odpowiesz prezydentowi?

    MT

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Oto planowane trasy metra we Wrocławiu. Budujemy? Co odpowiesz prezydentowi?

    ©Piotr Smolinski

    Czy Wrocław powinien rozpocząć przygotowania do budowy metra - to jedno z pytań, jakie podczas referendum 6 września chce zadać wrocławianom Rafał Dutkiewicz. - Osobiście uważam, że Wrocław powinien w przyszłości metro zbudować - dodaje prezydent. Miasto już kilka lat temu opracowało możliwe trasy wrocławskiego metra. Czy jesteś za jego budową? Głosuj w naszej sondzie!
    Oto planowane trasy metra we Wrocławiu. Budujemy? Co odpowiesz prezydentowi?

    ©Piotr Smolinski

    Sonda

    Czy we Wrocławiu powinno powstać metro?

    Dlaczego Rafał Dutkiewicz właśnie teraz chce pytać o metro? - Zgodnie z informacjami płynącymi z Ministerstwa Infrastruktury, pierwsza nitka metra w drugim polskim mieście po Warszawie, ma powstać do 2025 roku - tłumaczy na swoim blogu prezydent. - Niezwykle ważne jest, aby jak najszybciej rozpocząć starania o to, by ta pierwsza linia powstała właśnie we Wrocławiu.

    Z ekspertyzy przygotowanej na zlecenie miasta przez naukowców Polskiej Akademii Nauk wynika, że w warunkach wrocławskich da się zbudować metro. Budowa pochłonęłaby kilkadziesiąt miliardów złotych.

    ZOBACZ WIĘCEJ: We Wrocławiu będzie referendum w sprawie metra i nie tylko

    W urzędzie wytyczono wstępnie plany linii metra i lokalizacje trzydziestu przystanków. Wszystkie trasy metra mają się zbiegać w centrum Wrocławia, w okolicy pl. Dominikańskiego (przystanek Stare Miasto). Stąd mielibyśmy dojechać do Nowego Szpitala Wojewódzkiego, Centrum Factory przy Granicznej, na Sępolno, Sołtysowice, Gaj, Krzyki i do Marina.



    Planowane nitki i przystanki wrocławskiego metra:

    Nitka 1:
    Nowy Szpital Wojewódzki (Stabłowice), Żerniki, Nowe Żerniki (WUWA2), Stadion Miejski, Idzikowskiego, Na Ostatnim Groszu, Magnolia, Dworzec Mikołajów, Szczepin, Dworzec Świebodzki, Stare Miasto (pl. Dominikański)

    Nitka 2:
    Centrum Factory (ul. Graniczna), Nowy Dwór, Muchobór Mały, Idzikowskiego, Na Ostatnim Groszu, Magnolia, Dworzec Mikołajów, Szczepin, Dworzec Świebodzki, Stare Miasto (pl. Dominikański)

    Nitka 3:
    Sępolno, Stadion Olimpijski, Hala Ludowa, plac Grunwaldzki, plac Społeczny, Stare Miasto (pl. Dominikański)

    Nitka 4:
    Sołtysowice, Koszarowa, Kromera, Jaracza, Ogród Botaniczny, Stare Miasto (pl. Dominikański)

    Nitka 5:
    Marino, Różanka, Dworzec Nadodrze, Drobnera, Stare Miasto (pl. Dominikański)

    Nitka 6:
    Gaj Południe (zajezdnia), Świeradowska, Aquapark, Dworzec Główny, Stare Miasto (pl. Dominikański)

    Nitka 7:
    Krzyki, Carrefour (Hallera), Pretficza, Sky Tower, Komandorska, Stare Miasto (pl. Dominikański)

    Czytaj także

      Komentarze (484)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dobry pomysł

      ziomek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Ja się zgadzam na wybudowanie metra.30 przystanków w sam raz na Wrocław

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Metro stretro, szuka tylko gdzie kolejne wały na kasę z budimexem robić

      Kovalsky (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Już się cąłkiem we łbach poprzewracało. Ja chcę najpierw żyć normalnie na codzień, a nie się do premii i wałków na kasę w ramach "metra" dokładać.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Skandal !Szybki tramwaj na Jagodno lepiej by się przydał !

      Mieszkanka Jagodna (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      Znowu metro Dutkiewicz chce wybudować do ul.Świeradowskiej , powielić linię szybkiego tramwaju, który co 6 min. tamtędy kursuje na petlę Gaj, a gdzie obiecana od 5 lat linia na Jagodno. Tam w...rozwiń całość

      Znowu metro Dutkiewicz chce wybudować do ul.Świeradowskiej , powielić linię szybkiego tramwaju, który co 6 min. tamtędy kursuje na petlę Gaj, a gdzie obiecana od 5 lat linia na Jagodno. Tam w sobotę i niedzielę jeżdżą tylko 1 lub 2 na godzinę i jeszcze zamiast zatrzymywać się na nowym Jagodnie, to dopiero zatrzymuje się w Lamowicach. Do Osiedla i dalszych ulic trzeba dochodzić aż 1 km. I znowu metro ma powielić tę samą trasę co szybki tramwaj do ulicy Świeradowskiej. A dalej człowieku radź sobie jadąc taksówka, bo Jagodno to już nie Wrocław czy co ?

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zakorkowane miasto

      Potry (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      Czy nie można zbudować parkingów na obrzeżach i zorganizować z nich dojazdy do miasta. Wystarczy bilet parkingowy uznać jako komunikacyjny i już wielu kierowców zostawi auto i przesiądzie się na...rozwiń całość

      Czy nie można zbudować parkingów na obrzeżach i zorganizować z nich dojazdy do miasta. Wystarczy bilet parkingowy uznać jako komunikacyjny i już wielu kierowców zostawi auto i przesiądzie się na komunikację miejską. Gdzie to sensowne i logiczne myślenie, gdzie??????zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Metro

      QWERT (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      Tyle potrzeb ma miasto. Przecież można wykorzystać kolej miejską, by ułatwić komunikację. Wrocław na wodzie leży. Metr dwa wykopu i nabiera się woda. Jasne, że wszystko można wszak zbudowano tunel...rozwiń całość

      Tyle potrzeb ma miasto. Przecież można wykorzystać kolej miejską, by ułatwić komunikację. Wrocław na wodzie leży. Metr dwa wykopu i nabiera się woda. Jasne, że wszystko można wszak zbudowano tunel nawet pod Bałtykiem. Tyle tylko, że to są koszty. Na Jagodno i inne tego typu osiedla nadal nie będzie dojazdu. Ech, te wielkie inwestycje Pana Prezydenta a nadal część Wrocławia nie ma kanalizacji, toalety w kamienicach na korytarzach, na budynkach ślady kul z czasów wojny. Świetnie, że Pan prezydent ma taką perspektywę tyle tylko, że żyjemy tu i teraz.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wrocław SKM

      Pyrchevvsky (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

      No tak, wiadomo, to takie PRL-owskie podejście w stylu "USA mają 51 stanów, my mamy 49 województw", bo przecie metro brzmi dumniej niż kolej podmiejska, tak jak autostrada brzmi 100000x dumniej niż...rozwiń całość

      No tak, wiadomo, to takie PRL-owskie podejście w stylu "USA mają 51 stanów, my mamy 49 województw", bo przecie metro brzmi dumniej niż kolej podmiejska, tak jak autostrada brzmi 100000x dumniej niż droga szybkiego ruchu i jest sukces do ogłoszenia dla ciemnogrodu, można się puszyć i nadymać. Moja nie-ekspercka opinia brzmi następująco: panie Rafale jeśli choć w minimalnym stopniu chce pan pomóc odciążyć nasze city i zrzec się populizmu, zainwestuj w szybką kolej miejską. Infrastruktura już jest, mamy Nadodrze, mamy Świeba, Brochów, Główny, Sołtki i Mikołajów, wystarczy zakupić składy podobne do tych jakie toczą się po torach pod szyldem Kolei Dolnośląskich i podciągnąć je pod MPK, by nie tworzyć oddzielnej spółki z całą bandą rodem z rady nadzorczej czyt. prezesury, zastępców i ich niewolników od przenia kawy na których wygodne życie będziemy łożyć tłusty hajs. Przy minimalnym nakładzie środków uda się stworzyć naprawdę szybki transport (np. z Miękini na Dworzec Główny jedzie się znacznie krócej pociągiem niż z Leśnicy w to samo miejsce) , który pozwoli odciążyć przeładowaną komunikację miejską, gdzie do taboru pcha się średnio o dwadzieścia razy za dużo osób (proszę się przejechać linią 145 i powąchać jaka wet'n'steamy atmosferka tam panuje) i gdzie zwyczajnie woni żulem. Taka refleksja z niedzieli.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A Zwycięska, Maczka ?

      Basia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      Ktoś zapomniał, że bardzo zmienił się krajobraz na Zwycięskiej - dużo nowych osiedli i aż 1 autobus 113. A jak metro w planie to najlepiej nie. Tutaj też mieszkają ludzie i trudno stąd dojechać...rozwiń całość

      Ktoś zapomniał, że bardzo zmienił się krajobraz na Zwycięskiej - dużo nowych osiedli i aż 1 autobus 113. A jak metro w planie to najlepiej nie. Tutaj też mieszkają ludzie i trudno stąd dojechać nawet na Bielany do Auchan mimo, że nie jest daleko. Jak nie masz samochodu to jest duży problem - na piechotę niebezpiecznie - brak chodnika, a autobusy się nie zatrzymują na Zwycięskiej. A wracając do tematu - teren rekreacyjny Partynice - wyścigi konne - ludzie z całego miasta mogliby tu odpoczywać. Przecież przy budowie metra (jeśli to w ogóle kiedyś nastąpi) chodzi o POŁĄCZENIE właśnie ODLEGŁYCH DZIELNIC, a nie tych już skomunikowanych z centrum. Tak jest na całym świecie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A Zwycięska, Maczka ?

      Basia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Ktoś zapomniał, że bardzo zmienił się krajobraz na Zwycięskiej - dużo nowych osiedli i aż 1 autobus 113. A jak metro w planie to najlepiej nie. Tutaj też mieszkają ludzie i trudno stąd dojechać...rozwiń całość

      Ktoś zapomniał, że bardzo zmienił się krajobraz na Zwycięskiej - dużo nowych osiedli i aż 1 autobus 113. A jak metro w planie to najlepiej nie. Tutaj też mieszkają ludzie i trudno stąd dojechać nawet na Bielany do Auchan mimo, że nie jest daleko. Jak nie masz samochodu to jest duży problem - na piechotę niebezpiecznie - brak chodnika, a autobusy się nie zatrzymują na Zwycięskiej. A wracając do tematu - teren rekreacyjny Partynice - wyścigi konne - ludzie z całego miasta mogliby tu odpoczywać. Przecież przy budowie metra (jeśli to w ogóle kiedyś nastąpi) chodzi o POŁĄCZENIE właśnie ODLEGŁYCH DZIELNIC, a nie tych już skomunikowanych z centrum. Tak jest na całym świecie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brakuje

      PedroR. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

      Brakuje lotniska, jak ma to przyspieczyc komunikacje to na pewno by to pomoglo. dla mnie male rozwidlenie na psiaku na te blokowiska, kozanów, i inne podobne. Odkorkowalo by to miasto. Jeden bilet...rozwiń całość

      Brakuje lotniska, jak ma to przyspieczyc komunikacje to na pewno by to pomoglo. dla mnie male rozwidlenie na psiaku na te blokowiska, kozanów, i inne podobne. Odkorkowalo by to miasto. Jeden bilet na wszystkie środki komunikacji. Dobry monitoring + ochrona zeby nie niszczyli. I w koncu normalnosc jakas by byla.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Odpowiem: zdecydowanie TAK, oczywiście że budować !

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

      Planowane nitki, bardzo dobre, trzydzieści przystanków spokojnie dla Wrocławia wystarczy.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama