Wrocław: Jeden tramwaj wykoleił się dwa razy i sparaliżował...

    Wrocław: Jeden tramwaj wykoleił się dwa razy i sparaliżował przejazd (ZDJĘCIA)

    WSK

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław: Jeden tramwaj wykoleił się dwa razy i sparaliżował przejazd (ZDJĘCIA)
    1/15
    przejdź do galerii

    ©fot. internautka Katarzyna Wronecka

    Dwa wykolejenia tego samego tramwaju. Najpierw pojazd linii 20 wykoleił się na ul. Piłsudskiego na wysokości ul. Stawowej. Po tym jak dźwig MPK postawił go na szyny, tramwaj przejechał odcinek ul. Borowskiej przy dworcu autobusowym, ale wypadł z torowiska na następnym zakręcie w prawo: z Borowskiej w Dyrekcyjną. Do zajezdni dojechał "pod eskortą dźwigów".
    Najpierw przed godziną 19 tramwaj linii 20 wykoleił się na ul. Piłsudskiego na wysokości ul. Stawowej. Za nim w korku utknęły cztery inne tramwaje. Wyznaczono objazdy w kierunku Gaju przez ul. Teatralną i Peronową. Gdy już dźwig MPK postawił pojazd linii 20 znów na szyny, tramwaj nie ujechał daleko.

    Bez problemu przejechał odcinek ul. Borowskiej przy dworcu autobusowym, ale wypadł z torowiska na następnym zakręcie: z Borowskiej w Dyrekcyjną.
    Niemal do godz. 19:40 stał na ul. Dyrekcyjnej w takim miejscu, że zagradzał przejazd zarówno tramwajom jadącym do Parku Południowego (9, 15) jak i tym jadącym na Gaj i Tarnogaj (8, 31 i 32). Stały więc tramwaje przy dworcach (PKP i miejscu po dworcu PKS). Korek tramwajowy sięgał do ul. Pułaskiego. Za tramwaje kursowały autobusy zastępcze.

    Jak poinformował nas dyżurny MPK, przed godz. 20 pechowa "dwudziestka" dojechała do zajezdni pod eskortą dźwigów.

    ZOBACZ TEŻ: Wrocław: Potrącenie rowerzysty przy moście Grunwaldzkim. Objazdy tramwajów (ZDJĘCIA)

    Czytaj także

      Komentarze (29)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      strach pomyśleć,

      gdy się nowe wrocławskie methro wykolei (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      :-D

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wystarczy popatrzeć w jakim stanie są te torowiska

      cx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Nic dziwnego, że tramwaje się na tym wykolejają. Przecież to się nadaje jedynie do wymiany.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Cała prawda o tramwaju - ZAWALIDROGA

      kierowca z POlski (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 13

      Najgorszy środek transportu ale z największymi dotacjami. Akurat coś dla aktywistów ludowych.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      polecam

      poczytaj: (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      http://forum.infobus.pl/viewtopic.php?f=4&t=1923

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      l

      l (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 29 / 3

      jezdze autem do pracy, musialem oddac auto do mechanika na kilka dni.
      wyszedlem z pracy w okolicach Korony o 17, mam trase z przesiadkiem ale tramwajami. Oczywiscie przez te wykolejenia bylem w...rozwiń całość

      jezdze autem do pracy, musialem oddac auto do mechanika na kilka dni.
      wyszedlem z pracy w okolicach Korony o 17, mam trase z przesiadkiem ale tramwajami. Oczywiscie przez te wykolejenia bylem w domu o 19 i musialem walic z buta w deszczu 20 minut a potem stalem na autobus 146 z 15 minut.

      Dutkiewicz - myslisz ze sie przesiade na MPK ?!?!?!?

      Na pilkarzy pieniadze masz a na MPK nie ma!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      no

      i (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Huj, sport i spacer to zdrowie. Mpk dba o wasze zdrowie nie marudzić tylko zapierdalac

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      bedgrahbae (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 24

      Gdzie wykolejają się tramwaje? Na skrzyżowaniach i zwrotnicach, czyli w miejscach które nie występują w metrze. Ale Wrocław będzie inwestował w super tramwaje jeżdżące wolniej niż rowery bo jak się...rozwiń całość

      Gdzie wykolejają się tramwaje? Na skrzyżowaniach i zwrotnicach, czyli w miejscach które nie występują w metrze. Ale Wrocław będzie inwestował w super tramwaje jeżdżące wolniej niż rowery bo jak się nie wykolejają to maja przystanki co 100m albo czerwone światło z przejściem dla pieszych co 50m. Komedia!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ehh

      motorniczy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 36

      Ciekawe że w metrze nie ma zwrotnic... a pociągi jeżdżą po jednym torze czy zawracają na pętli? Swoją drogą, gdyby ZDiUM należycie dbał o torowiska i na bieżąco wymianiał wyeksploatowane zwrotnice...rozwiń całość

      Ciekawe że w metrze nie ma zwrotnic... a pociągi jeżdżą po jednym torze czy zawracają na pętli? Swoją drogą, gdyby ZDiUM należycie dbał o torowiska i na bieżąco wymianiał wyeksploatowane zwrotnice i krzyżaki to nie dochodziło by do takich sytuacji... Kasa na pierdoły jest, ale na ważną dla bezpiecznego ruchu tramwajów infrastrukturę już nie... zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ale będzie galeria sztuki w Przejściu Świdnickim

      Przegląd prasy próba II (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34

      20.02.2015
      Jadący w kierunku centrum tramwaj linii 3 wykoleił się na skrzyżowaniu ulic Dyrekcyjnej i Ślężnej
      21.05.2015
      W czwartek około godz. 9 rano na skrzyżowaniu ulic Borowskiej i...rozwiń całość

      20.02.2015
      Jadący w kierunku centrum tramwaj linii 3 wykoleił się na skrzyżowaniu ulic Dyrekcyjnej i Ślężnej
      21.05.2015
      W czwartek około godz. 9 rano na skrzyżowaniu ulic Borowskiej i Dyrekcyjnej wykoleiła się piętnastka jadąca w kierunku Gaju

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ale galeria sztuki w Przejściu Świdnickim ma priorytet :)

      Przegląd prasy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14

      20.02.2015
      Jadący w kierunku centrum tramwaj linii 3 wykoleił się na skrzyżowaniu ulic Dyrekcyjnej i Ślężnej
      21.05.2015
      W czwartek około godz. 9 rano na skrzyżowaniu ulic Borowskiej i...rozwiń całość

      20.02.2015
      Jadący w kierunku centrum tramwaj linii 3 wykoleił się na skrzyżowaniu ulic Dyrekcyjnej i Ślężnej
      21.05.2015
      W czwartek około godz. 9 rano na skrzyżowaniu ulic Borowskiej i Dyrekcyjnej wykoleiła się piętnastka jadąca w kierunku Gaju

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      E

      E (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 46 / 4

      czemu ten news mnie nie dziwi, wystarczy popatrzeć co się dzieje ze stanem torowisk w całym mieście. ktoś w ogóle liczy którzy to już raz w tym roku ?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Torowisk nie można remontować

      havranek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 53

      Są tak stare, że wpisano je do rejestru zabytków :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      autobusy są niewrażliwe na pęknięty asfalt ale nie robią laski jak tramwaje

      cyklista egzorcysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 27

      autobusy z roku na rok są coraz nowocześniejsze a my inwestujemy w XIX wieczny sprzęt który nie da się unowocześnić, chyba, że tramwaje zaczną latać.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @cyklista egzorcysta

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      Jak to ktoś wszystkim nam znany dobrze powiedział:

      "Między zrobieniem łaski a zrobieniem laski jest wielka różnica"

      To co te autobusy robią?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ehhhhhh

      Fil (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 26

      a miasto wciąż pakuje kase w tramwaje
      TROLEJBUSY!!! to same zalety ciche tańsza budowa nowych tras w razie awarii czy wypadku mogą bez problemu ominąć nie powodują wstrząsów można by tak jeszcze...rozwiń całość

      a miasto wciąż pakuje kase w tramwaje
      TROLEJBUSY!!! to same zalety ciche tańsza budowa nowych tras w razie awarii czy wypadku mogą bez problemu ominąć nie powodują wstrząsów można by tak jeszcze powymieniać
      tym razem powinniśmy wsiąść przykład z Rosji zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ale po co trolejbusy?

      --- (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 5

      Bardzo często zrywają się z sieci trakcyjnej. Trolejbus to zwykły autobus z siecią kabli - nakładając ten fakt na twój sposób myślenia, to najlepiej by było wywalić tramwaje i wszystko obsługiwać...rozwiń całość

      Bardzo często zrywają się z sieci trakcyjnej. Trolejbus to zwykły autobus z siecią kabli - nakładając ten fakt na twój sposób myślenia, to najlepiej by było wywalić tramwaje i wszystko obsługiwać autobusami...
      W Rosji trolejbusy są tak powszechne, bo wielu miast po prostu nie stać na wymianę autobusów co 10-15 lat. Sam fakt, że Moskwa nie kupiła wszystkich tramwajów od Pesy (dostawy wstrzymano, bo Moskwie zabrakło pieniędzy w budżecie) mówi wszystko. Tylko, że funkcjonalnie trolejbusy nie mają żadnych zalet w stosunku do autobusów: zajmują tyle samo miejsca (skrajnia), są tak samo mało pojemne, tak samo wymagają asfaltobetonu/asfaltu, a dodatkowo wymagają sieci trakcyjnej i ich możliwości objazdów są ograniczone - trolejbusy może ominą, ale ulicą obok nie pojadą.
      To dzięki, wolałbym, żeby MPK kupiło przelotki nakładane na tory i inwestowało razem z UM Wrocław w tramwaje.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      123

      321 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 10

      Własnie, zastanawia mnie dlaczego po San Francisco jeżdza Trolejbusy, całkiem ładne.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Hehe

      On (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

      Czy można to wziąść? Jasne wszystko można braść kmiocie...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      potraficie ęą po tych polonistykach i innych przydatnych kierunkach i pozostało wam tylko wyłapywać

      niezawodny i ekonomiczny tramwaj - oksymoron (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 9

      jakbyście tylko pouczali z pisowni to pal licho, najgorsze, że z braku zajęcia zabraliście się za sprawy o których nie macie pojęcia.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      niezawodny i ekonomiczny tramwaj - oksymoron

      mówisz? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 4

      Patrz, jakoś w innych częściach Polski, nie mówiąc o Europie czy USA, wykolejeń w zasadzie nie ma, a przy jakichś zatrzymaniach nakładają przelotkę nakładkową przed i za tramwajem i jest on omijany...rozwiń całość

      Patrz, jakoś w innych częściach Polski, nie mówiąc o Europie czy USA, wykolejeń w zasadzie nie ma, a przy jakichś zatrzymaniach nakładają przelotkę nakładkową przed i za tramwajem i jest on omijany torem sąsiednim. Patrz - DA SIĘ.
      A ekonomiczny tramwaj akurat jest - tramwaj 30 metrowy jest minimalnie droższy w eksploatacji niż autobus 18-metrowy, ale AUTOBUS MA TYLKO 18 METRÓW, A TRAMWAJ AŻ O 1/3 DŁUŻSZY. Zysk na tramwajach jest znaczny, bo tramwaj - realnie, patrząc z liczbą pasażerów - jest tańszy, najtańsze tramwaje potrafią przeżyć 2-3 "pokolenia" autobusów i 1-2 trolejbusów. Tramwaj nie musi wozić żadnego paliwa ani baterii. Tramwaj może jeździć wszędzie - od deptaków, przez parki, drogi, osobne trasy nawet po tory kolejowe. Nowoczesne tramwaje (we Wrocławiu takich nie ma, zobaczymy jak Pesy wyposażono) są bardzo, bardzo ciche... Skrajnia jest mniejsza - tramwaj się zmieści w wielu miejscach - na wielu ulicach nie ma buspasów na torowiskach mimo dobrej nawierzchni, bo właśnie autobus by się tam nie zmieścił...
      Zalet tramwajów jest sporo...zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ile razy będziecie powtarzać te kłamstwa?

      wydaje Ci się czy zmyślasz? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 13

      - kilometr przejechany przez tramwaj jest droższy o 10-30 %
      - budowa torów znacznie droższa niż jezdni
      - eksploatacja torowisk droższe od jezdni
      - jezdnie mogą być wykorzystywane przez...rozwiń całość

      - kilometr przejechany przez tramwaj jest droższy o 10-30 %
      - budowa torów znacznie droższa niż jezdni
      - eksploatacja torowisk droższe od jezdni
      - jezdnie mogą być wykorzystywane przez służby ratownicze, taksówki itp
      - za 1 tramwaj można kupić przynajmniej 8 autobusów
      - 30 lat to wieczność i argument, że mamy za 20 lat jeździć technologicznym złomem bo musi być tańszy od autobusu to obelga dla inteligencji.
      Za 20 lat autobusy może będą jeździć z energii z paneli słonecznych na dachu a my mamy zaciskać zęby i słuchać jak na zakrętach wyje złom technologiczny.
      - najcichszy tramwaj i tak jest głośniejszy od autobusów spalinowych o nadchodzących elektrycznych nawet nie wspominam
      - tam gdzie nie zmieści się autobus niech jeżdżą tramwaje ale tam gdzie jest miejsce wywalanie pieniędzy na tramwaj to marnowanie pieniędzy podatników które można lepiej spożytkować. Już lepiej jakby inwestowano w metro albo kolej aglomeracyjną która prędzej czy później się przyda.
      Wad tramwajów jest więcej niż zalet (awaryjność, blokowanie całej linii bo np. coś się zepsuło , szpecenie miasta pajęczyną drutów, itd.)
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ddd

      MAćko (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      To weź się zabij głąbie i nie denerwuj ludzi. Nie podobają ci się tramwaje to się wyprowadź!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Hah

      --- (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      - kilometr jest droższy o 10-30%, ale pojemność tramwaju jest większa nawet o ponad 50%. Matematyka z podstawówki i wychodzi, że jest taniej.
      - Dlatego UE dofinansowuje rozwój/budowę sieci nawet...rozwiń całość

      - kilometr jest droższy o 10-30%, ale pojemność tramwaju jest większa nawet o ponad 50%. Matematyka z podstawówki i wychodzi, że jest taniej.
      - Dlatego UE dofinansowuje rozwój/budowę sieci nawet do 85%, jak w przypadku Olsztyna, który wybudował sieć (od podstaw) dla 2 linii tramwajowych jedynie za 15% kosztów.
      - Bzdura.
      - WOW, większość torowisk we Wrocławiu także.
      - Bzdura - poza tym o jakiej pojemności, żywotności i kosztach eksploatacji....
      - Technologiczny złom? Dzisiaj większość nowych tramwajów to konstrukcje wygodne, ekologiczne, ekonomiczne, w 100% niskopodłogowe. Naprawdę, dadzą radę być bardzo dobrym środkiem transportu nawet ponad 30 lat. Jakoś nawet najbogatsze miasta europejskie nie boją się kupować używanych, ponad 50-letnich tramwajów z Niemiec i je modernizować i używać. A standard o wiele wyższy, niż w naszych "nowoczesnych" tramwajach. Poza tym, istnieją tramwaje Ultra Low Floor, które mają podłogę na wysokości 15(!) centymetrów powyżej poziomu główki szyny. Najlepszym wynikiem dla "z********** wygodnych" autobusów niskopodłogowych jest to... 35 centymetrów. Autobusom (także elektrycznym) bardzo grzeją się silniki, potrzebują wożenia aparatury itp.
      - Nie, na dobrze utrzymanym torowisku stary tramwaj 105Na dobrze utrzymany potrafi być cichszy od autobusu. Jeśli chodzi o nowoczesne konstrukcje, to wiele modeli jest słyszalnych dopiero z odległości 20-30 metrów. ŻADEN autobus tego nie osiągnął i nie osiągnie.
      - Bzdura.
      - Awaryjność? Tramwaje w porównaniu do autobusów są praktycznie bezawaryjne. Blokowanie całej linii? Wystarczy budować więcej torowisk i używać przelotek nakładkowych. Taki mądry, bo dróg jest więcej. W razie wypadku na Curie Skłodowskiej cała Wielka Wyspa jest odcięta od komunikacji także autobusowej, w razie dużej awarii na Krzywoustego - całe Psie Pole i Zawidawie oraz okolice. Pajęczyna drutów? Można zasilanie w trzeciej szynie, płytach indukcyjnych - jak chcesz. A kolej aglomeracyjna i metro służą do innych celów niż tramwaj.
      Pierdolisz facet głupoty, a jeszcze uważasz się za oświeconego i specjalistę. Jesteś żałosny.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      to jest naprawdę nudne

      poczytaj sobie tu: (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      http://forum.infobus.pl/viewtopic.php?f=4&t=1923

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ile to mikstacki dureń raczył przeznaczyć w tym roku na remonty torowisk? A ile na WKS?

      tak tylko pytam... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 4

      Reszta jest tylko konsekwencją poczynań mikstackiego durnia.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama