Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe przejścia przy moście Grunwaldzkim, na Legnickiej i gdzie jeszcze? (LISTA)

Weronika Skupin
W kilkunastu miejscach na głównych wrocławskich ulicach mogą wkrótce powstać nowe przejścia dla pieszych. To na Kazimierza Wielkiego (na zdjęciu) jest na razie tymczasowe
W kilkunastu miejscach na głównych wrocławskich ulicach mogą wkrótce powstać nowe przejścia dla pieszych. To na Kazimierza Wielkiego (na zdjęciu) jest na razie tymczasowe Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
W kilkunastu miejscach na głównych wrocławskich ulicach mogą wkrótce powstać nowe przejścia dla pieszych. Urzędnicy z ratusza zatwierdzili pomysły mieszkańców, by nowe przejścia powstały m.in. przy moście Grunwaldzkim, na Grabiszyńskiej, Legnickiej czy Nowym Świecie. Możliwe, że pojawią się też na rondzie Reagana.

Pomysły budowy nowych przejść zostały zgłoszone w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Te, które doczekały się akceptacji ratusza muszą jeszcze zdobyć odpowiednio wiele głosów podczas jesiennego głosowania. Część pomysłów wrocławian na nowe przejścia urzędnicy jednak już odrzucili.

Tutaj przejścia dla pieszych mogą powstać:

  • most Grunwaldzki - przejście dla pieszych od strony urzędu wojewódzkiego;
  • ul. Legnicka – budowa przejścia dla pieszych z przejazdem rowerowym po zachodniej stronie skrzyżowania Legnickiej i Nabycińskiej;
  • ul. Grabiszyńska – udowa przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego wraz z sygnalizacją przy kładce w rejonie skrzyżowania Grabiszyńskiej i Kolejowej;
  • ul. Grabiszyńska – wyznaczenie dodatkowego przejścia dla pieszych od peronu tramwajowo-autobusowego na chodnik w rejonie kościoła Św. Elżbiety;
  • ul. Nowy Świat – budowa przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego z sygnalizacją świetlną przy Arsenale;
  • ul. Strzegomska – przejście dla pieszych po zachodniej stronie skrzyżowania ulic Strzegomskiej, Gubińskiej i Estońskiej;
  • ul. Łódzka i Gliniana – przejścia dla pieszych koło przystanku wiedeńskiego;
  • aleja Piastów i ulica Racławicką: połączenie przez budowę kładki pieszo-rowerowej nad rzeką Ślęzą oraz połączenie jej z istniejącymi chodnikami i drogami dla rowerów;
  • ul. Kwiatkowskiego przy skrzyżowaniu z Zabrodzką – wymalowanie przejścia i przejazdu dla rowerzystów z azylem;
  • ul. Krzycka – przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu z Letnią;
  • ul. Komandorska – wyznaczenie przejścia z azylem dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Pabianicką i Radosną;
  • ul. ks. Piotra Wawrzyniaka: wytyczenie przejścia dla pieszych na rogu Krzyckiej;
  • ul. Awicenny – przejście pomiędzy ul. Pińską, a Trawową;
  • rondo Reagana - pod warunkiem pozytywnej ekspertyzy specjalistów (miasto czeka na jej wydanie)

W tych miejscach przejścia dla pieszych na pewno nie powstaną

  • most Pomorski – przejazd rowerowy i przejście dla pieszych po zachodniej stronie skrzyżowania ulic Nowy Świat, Odrzańska, Grodzka z mostem Pomorskim. W 2016 roku rozpocznie się wieloletnia przebudowa mostów Pomorskich, dlatego budowa przejścia w tym momencie nie jest właściwa;
  • ul. Piotra Skargi – przejście naziemne dla pieszych między IX LO a biurowcem Skanskiej. Wybudowanie przejścia dla pieszych w proponowanej lokalizacji wymusiłoby znaczne skrócenie światła zielonego na kierunkach kolizyjnych;
  • pl. Dominikański i ul. bł Czesława (pomiędzy galerią a ul. Oławską) - brak miejsca na przejście
  • ul. Marcinkowskiego – przejście u zbiegu z ulicą Pasteura – w obrębie strefy ograniczonej prędkości nie wyznacza się przejść dla pieszych, ale można zastosować inne elementy uspokojenia ruchu;
  • ul. Pilczycka na wysokości Mącznej i Tkackiej – przejście na wysokości ul. Tkackiej byłoby trzecim przejściem na odcinku 180 m. Przejście na wysokości ul. Mącznej nie ma sensu przez brak zabudowy po wschodniej stronie ul. Pilczyckiej;
  • ul. Piękna – nie można wymalować przejścia, gdyż znajduje się ona w strefie uspokojonego ruchu;
  • ul. Inowrocławska – bezpieczne przejście dla pieszych do przedszkola nr 99 nie zostanie wymalowane z miejskich pieniędzy, gdyż droga dojazdowa to własność spółdzielni Cichy Kącik;
  • ul. Małopanewska – na wysokości wjazdu na teren ogródków działkowych nie będzie przejścia dla pieszych, gdyż na zjazdach nie można ich lokalizować;
  • ul. Powstańców Śląskich – przejścia dla pieszych na przystanku Wielka przy Sky Tower łączące przystanki – urzędnicy przekonują, że nie są możliwe, bo oznaczałyby likwidację podwójnych przystanków;
  • staw Królewiecki – budowa bezpiecznego przejścia dla pieszych przez tory kolejowe w okolicy stawu na pewno nie zostanie zrealizowana z miejskich pieniędzy, nie są to tereny gminy Wrocław.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska