Wrocław: Będzie wiadukt na Chociebuskiej – jest wykonawca

    Wrocław: Będzie wiadukt na Chociebuskiej – jest wykonawca

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Tak ma wyglądać nowy wiadukt na ul. Chociebuskiej
    1/4
    przejdź do galerii

    Tak ma wyglądać nowy wiadukt na ul. Chociebuskiej ©Wrocławskie Inwestycje

    Miasto wybrało firmę, która zajmie się budową nowego wiaduktu na ul. Chociebuskiej. To Firma Intop z Warszawy złożyła najkorzystniejszą ofertę. Prace przy budowie będą mogły ruszyć na początku lata 2015, a zakończą się jesienią 2016. Na nowy wiadukt kolejowy od kilku lat czekają mieszkańcy Nowego Dworu i Kuźnik.
    Jak pisaliśmy pod koniec kwietnia, do przetargu na budowę wiaduktu nad torami kolejowymi na ul. Chociebuskiej zgłosiły się cztery firm. Teraz spośród nich spółka Wrocławskie Inwestycje wyłoniła jedną. Wiadukt wybuduje Intop Warszawa za 9,5 mln zł. Pozostałe oferty złożyły Energopol Szczecin (zażyczył sobie 17,5 mln zł), Skanska (11,4 mln zł) oraz Firesta Fiser z Brna (13,4 mln zł).

    Gdy Wrocławskie Inwestycje podpiszą z wykonawcą umowę, latem będzie mogła ruszyć budowa. Potrwa ona do jesieni przyszłego roku. Wiadukt połączy najkrótszą drogą Kuźniki i Nowy Dwór. Z powodu złego stanu technicznego poruszanie się dotychczasową przeprawą jest zabronione. J

    Wiadukt całkowicie zamknięto dla ruchu w 2013 roku. Przeprawa przez lata niszczała i dziś jest w tak złym stanie, że trzeba ją rozebrać i zbudować od podstaw. Po budowie wiaduktu wrócą tam linie autobusowe 122 i 126.

    Czytaj także

      Komentarze (33)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Hah

      oszczędności po wrocławsku (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Zamiast wyremontować za grosze, to zamknąć i budować od nowa za miliony. To samo komunikacja miejska - przez okres rządów Dutkiewicza wycinanie kolejnych linii, a potem miliony na parkingi,...rozwiń całość

      Zamiast wyremontować za grosze, to zamknąć i budować od nowa za miliony. To samo komunikacja miejska - przez okres rządów Dutkiewicza wycinanie kolejnych linii, a potem miliony na parkingi, sygnalizacje...
      Jak na Psim Polu - teraz budują protezy dróg, ale jak w 2009 roku, gdy mieszkańcy błagali, aby UM nie wycinał KM (wtedy 131 i 141 jeździły w szczycie co 7,5 minuty) to wtedy wycinano bez zastanowienia.
      I tak samo będzie z Jagodnem - teraz są już korki, a jak UM czeka na rozbudowę Jagodno do 20 000 mieszkańców, to wtedy będzie masakra. Nikt już KM nie będzie chciał jeździć...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ciekawe ile aneksów będzie do umowy...

      kolega (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

      w efekcie podciągną cenę do 20 baniek, stary numer. Teraz dynamicznie do roboty!!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jak to

      możliwe (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      Intop Warszawa za 9,5 mln zł. Energopol Szczecin (zażyczył sobie 17,5 mln zł), Skanska (11,4 mln zł) Firesta Fiser z Brna (13,4 mln zł).

      Jeśli jest taka przepaść w cenach to musi byc różnica...rozwiń całość

      Intop Warszawa za 9,5 mln zł. Energopol Szczecin (zażyczył sobie 17,5 mln zł), Skanska (11,4 mln zł) Firesta Fiser z Brna (13,4 mln zł).

      Jeśli jest taka przepaść w cenach to musi byc różnica powinni wybrać chociaż te po środku a nie ! tanie mieso ! co z tego bedzie?
      z kartonu to wybudują ? zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tanio bo małolaty będą budować. Warto w krs spojrzeć :)

      buba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      Znowu dureń robi interes życia za nasze pieniądze

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak wykorzystac plansze z wizualizacja wiaduktu na Chociebuskiej

      Pomyslowy Dudkomir (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

      Nakleic na nie wizualizacje metra a wtedy nastepna sprawa bedzie zalatwiona.No.Do roboty.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Metra?

      --- (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Nie widzisz, że to stara wizualizacja z tramwajem na ND?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      4 lata !

      sed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16

      Wielki sukces.. śmiechu warte.. by to musiało trwać 4 lata ! W mieście, które ma własną politechnikę, przedsiębiorstwa budowlane... Pozostaje problem przejazdów kolejowych. Dróżnicy, którzy tam...rozwiń całość

      Wielki sukces.. śmiechu warte.. by to musiało trwać 4 lata ! W mieście, które ma własną politechnikę, przedsiębiorstwa budowlane... Pozostaje problem przejazdów kolejowych. Dróżnicy, którzy tam pracują są wyjątkowo złośliwi, potrafią zamknąć przejazd na kilkanaście minut. Czy oni nie mają łączności ? zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zgadza się ! Przejazd kolejowy na

      byrcyn (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      Kuźnikach otwierają od razu po przejechaniu pociągu, a na Kołobrzeskiej potrafią przetrzymać i 2 minuty - h..

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ?

      wyborca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Pitu, pitu. Wrocławskie Inwestycje ... no to zobaczymy.

      Zdjęcie autora komentarza
      Re: Wiadukt całkowicie zamknięto dla ruchu w 2013 roku.

      Jacek Kolonko

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 3

      Wiaduktu nie zamknięto dla ruchu. Służy on znakomicie do ruchu pieszego i rowerowego.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wiaduktu nie będzie...

      Bystry Edward :) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      Bo przetarg za $$ i "afera wiaduktowa" więc nie napalajcie się zbytnio ;]

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      122 i 126

      ttt (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 7

      Kiedy po tym wiadukcie jeździły autobusy 122 i 126?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jeżdziły

      wwran (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      w latach 70-tych i 80-tych ale możesz tego nie pamiętać.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      autobusy

      tantus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Jeździły do roku 2002. Wtedy wiadukt zaczął się sypać i po ekspertyzie uznano, że należy wpuszczać tam jedynie pojazdy o masie całkowitej do 3,5 t. Wówczas autobusy trzeba było skierować objazdem...rozwiń całość

      Jeździły do roku 2002. Wtedy wiadukt zaczął się sypać i po ekspertyzie uznano, że należy wpuszczać tam jedynie pojazdy o masie całkowitej do 3,5 t. Wówczas autobusy trzeba było skierować objazdem przez Rogowską, Zemską, Żernicką i Kołobrzeską z uciążliwym przejazdem kolejowym.
      Ten stan oczywiście nikomu nie przeszkadzał aż do 2013 r., kiedy okazało się, że należy tam zakazać ruchu także samochodom poniżej 3,5 t.
      To pokazuje jaki "priorytet" ma komunikacja miejska dla Naszego Najjaśniejszego Pana Prezydenta.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jeździły

      cor.el (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      też prawie do końca lat 90tych. Nie pamiętam dokładnie kiedy go zamknięto dla ruchu autobusowego, ale w latach 97-98 jeszcze na bank tamtędy jeździły.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Chodnik ze stacji kolejowej na wiadukt

      Wkurzony 347 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18

      Urzednicy ruszcie d*** i zobaczcie jak samochody omijaja ludzi idacych po jezdni.Czekacie na wypadek?
      Potraficie tylko dewastowac przejscia podziemne.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Haslo"Blizej ludzi"...

      Enigma (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 1

      ...dotyczy samochodow.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama