Ruszył remont mostu kolejowego łączącego Bielawę Dolną, leżącą na północ od Zgorzelca, z niemiecką Horką. Most przez Nysę Łużycką ma znaczenie dla transportu pomiędzy Polską, Niemcami i Ukrainą.
Na okres budowy ruch został skierowany m.in. przez przejście graniczne Zgorzelec/Görlitz. Remont pochłonie 23 mln zł i - jak planują PKP Polskie Linie Kolejowe - powinien zakończyć się pod koniec przyszłego roku. Długość nowej przeprawy wyniesie blisko 160 m, a pociągi będą mogły poruszać się z prędkością nawet do 120 km/h, ponad dwa razy szybciej niż do tej pory.
Z mostu przez Nysę Łużycką korzystały wyłącznie pociągi towarowe, jednak może to się zmienić po zakończonym remoncie. - Nowy most kolejowy zostanie zbudowany w miejscu starego, wyeksploatowanego obiektu, na którym ruch pociągów mógł odbywać się tylko po jednym torze z ograniczeniem prędkości do 50 km/godz. Ukończenie prac i zdecydowane polepszenie technicznych parametrów linii na całym odcinku będzie ciekawą ofertą nie tylko dla przewoźników towarowych, ale i pasażerskich - wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. - Dziś trudno mówić o konkretnych połączeniach. Zaproponujemy przewoźnikom nową, lepszą i szybszą linię kolejową i liczymy na to, że skorzystają z naszej oferty i uruchomią ciekawe, bezpośrednie połączenia pomiędzy Polską i Niemcami - dodaje.
Przypomnijmy, że 1 marca Przewozy Regionalne zlikwidowały jedyne bezpośrednie połączenie z Wrocławia do Drezna przez Zgorzelec. Wcześniej, w grudniu 2014 roku, zlikwidowano pociąg z Wrocławia do Berlina.
PRZECZYTAJ TEŻ:
Odjechał ostatni pociąg z Wrocławia do Drezna (ZOBACZ FILM I ZDJĘCIA)
Wrocław traci na likwidacji pociągu do Drezna
Niemcy nie chcą wpuścić dolnośląskich pociągów na swoje stacje. Dlaczego?
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?