Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Matura 2015 - matematyka nie była trudna - MATEMATYKA CKE - PRAWDZIWY ARKUSZ

Redakcja
MATEMATYKA - MATURA 2015
MATEMATYKA - MATURA 2015
MATURA MATEMATYKA 2015 - ARKUSZ CKE - tutaj znajdziesz zadania oraz rozwiązania (klucz odpowiedzi). Znamy już zadania, jakie pojawiły się na egzaminie z matematyki (poziom podstawowy). Zdaniem wrocławskich uczniów, matematyka nie była trudna. Trzeba było m.in. obliczyć pole całkowite graniastosłupa oraz rombu wpisanego w kwadrat. Pojawiły się również zadania z prawdopodobieństwem. Matura 2015 - MATEMATYKA - ARKUSZ CKE jeszcze dziś na GazetaWroclawska.pl

MATURA MATEMATYKA - CKE 2015
Oficjalny, prawdziwy arkusz CKE z matury z matematyki (poziom podstawowy) opublikujemy w tym miejscu zaraz po udostępnieniu go przez CKE. Odświeżaj stronę co kilka minut, by sprawdzić czy arkusz jest już dostępny! Uwaga! Inne arkusze opubublikowane już w wielu miejscach w internecie to zadania z poprzednich lat. Oficjalny ARKUSZ CKE - MATEMATYKA z 5 maja 2015 zostanie udostępniony w godzinach popołudniowych.

ZOBACZ TEŻ: Matematyka 2015 - stara matura (technikum) - ARKUSZ, ZADANIA, ROZWIĄZANIA

MATURA 2015 MATEMATYKA - ZNAMY ZADANIA

Od wrocławskich licealistów dowiedzieliśmy się, że matematyka na maturze nie była bardzo trudna. Trzeba było m. in. obliczyć pole całkowite graniastosłupa mając podaną wysokośc i sinus danego kąta. W jednym z zadań trzeba było wykazać, że romb narysowany w kwadracie stanowi jedną trzecią jego powierzcni.

Na maturze z matematyki pojawiło się również zadanie z prawdopodobieństwem. W treści zadania była podana informacja odnośnie ilości sprzedanych biletów ulgowych i normalnych na tramwaj. Uczniowie musieli obliczyć, jakie jest prawdopodobieństwo tego, że dana grupa ludzi kupiła określony rodzaj biletu.

MATEMATYKA 2015 - KOMENTARZE

Maturzyści dzielą się w internecie wrażeniami po egzaminie.
Oto przykładowe wpisy:

- Zadania były na średnim poziomie, jednak uważam, że treść zadań była tak konstruowana byśmy tego nie zrozumieli (i nie chodzi mi o czytanie ze zrozumieniem) na podstawie spodziewałem się czegoś prostszego. Chodząc do liceum humanistycznego, mając 2 godziny w tygodniu matematyki nie uczą logicznego myślenia tylko podstaw, których tu brakowało, każde zadanie było zawiłe i w treści i rozwiązaniu...

Ja celuję w 100%, mówię to absolutnie serio, mam nadzieję, że nie będzie na mnie żadnej nagonki (tak, "mat-fiz"). W zadaniach otwartych trudność nie powinno sprawić zadanie przedostatnie z prawdopodobieństwem.. Nie oszukujmy się, było banalne, wystarczyło zapisać tylko dwie, trzy linijki, żeby dojść do rozwiązania, na dodatek było to zwykłe dodawanie, odejmowanie. Ostatnie, okej, mogło sprawić problem i nawet moim niektórym kolegom sprawiło. Z graniastosłupem też było wcale niełatwe, ale nie oszukujmy się: gdyby każdy, należycie i porządnie przysiadł na tymi zadaniami, to by je zrobił. Mamy do dyspozycji dziesiątki książek z arkuszami, zasoby internetu, w większości wszystko jest wytłumaczone skąd się z czego bierze, a ludzie i tak wychodzą z założenia, że matma to koszmar nie do przebrnięcia..
Dla wtajemniczonych k=11, x=-7, P=384*pierw(2)+144, prawdopodobieństwo 5/23

MATURA 2015 - JAK POSZŁA MATEMATYKA?

A Wam jak poszła matematyka? Czekamy na komentarze!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska