Wrocław: Wielka rozbiórka koło Dworca Głównego. Powstaną tu...

    Wrocław: Wielka rozbiórka koło Dworca Głównego. Powstaną tu biura

    Jarosław Jakubczak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław: Wielka rozbiórka koło Dworca Głównego. Powstaną tu biura
    1/8
    przejdź do galerii
    Rozpoczęła się rozbiórka schronu przy ulicy Suchej we Wrocławiu, tuż przy Dworcu Głównym PKP. W jego miejsce powstanie budynek biurowy.
    Firma Echo Investment w 2013 roku kupiła teren wraz z schronem u zbiegu ulic Suchej i Borowskiej. Jako, że obiekt nie jest wpisany do rejestru zabytków, nie było przeszkód w wydaniu pozwolenia na wyburzenie dziewięciu budynków sąsiadujących z dworcem.

    - W ich miejscu powstaje budynek biurowy - informuje Wojciech Gepner z firmy Echo Investment. Obecnie w miejscu nowej inwestycji pracuje sprzęt ciężki, który równa z ziemią budynki byłego schronu.


    Firma Echo Investment poinformowała nas, że na działce przy ul. Suchej planowany jest zespół biurowy o powierzchni najmu ok. 28 tys. m.kw. Inwestycja znajduje się w fazie przygotowawczej. Start realizacji planowany jest na jesień br. Zakończenie prac na połowę 2017 roku.

    Projekt realizowany będzie w dwóch etapach, podobnie jak pobliski Aquarius Business House. Pierwszy budynek będzie miał siedem kondygnacji naziemnych, budynek B będzie o jedną kondygnację niższy. Koncepcja, nad którą pracują architekci z kieleckiej pracowni Arcad zakłada również reprezentacyjny plac z urządzoną zielenią i elementami małej architektury. W obiekcie znajdować  się będą miejsca postojowe dla rowerów, a także szatnie i suszarnie dla rowerzystów. Budynek będzie certyfikowany w ramach systemu certyfikacji ekologicznej BREEAM

    Czytaj także

      Komentarze (45)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      trzeba zrobić listę jeszcze istniejących godnych zachowania obiektów, których

      wrocławianiN (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      miejski konserwator zabytków we Wrocławiu nie wpisała na listę obiektów do ochrony. Konserwator miejski dyrektor Katarzyna Hawrylak-Brzezowska (urodzona w 1950 roku) pochodzi z pokolenia historyków...rozwiń całość

      miejski konserwator zabytków we Wrocławiu nie wpisała na listę obiektów do ochrony. Konserwator miejski dyrektor Katarzyna Hawrylak-Brzezowska (urodzona w 1950 roku) pochodzi z pokolenia historyków sztuki i konserwatorów zabytków, które przez dziesięciolecia PRL uważało, że we Wrocławiu zabytek może być tylko gotycki a jeśli późniejszy to tylko sakralny. Reszta to prusko-niemieckie badziewie do wyburzenia.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dziwny ten kraj

      co to (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 7

      Od kilku lat w Polsce, likwiduje się różne, nawet największe schrony. Czy to nie jest dziwne? Czy na tym polega polski program poprawy polskiego bezpieczeństwa?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mad Max Wrocław

      d112 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      w kinach nie długo

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Biurowiec?

      Leming dudka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 4

      A galeria gdzie?!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      Pseudonim (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

      A ile miejsc parkingowych dla aut?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nie po to

      kolejarz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 3

      Nie po to budują obok dworca aby samochodem przyjeżdżać

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      po co te biura

      Piotrek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 19

      po co te biura przed dworcem 2 szt na starym pks-ie.1 piętro czynne drugi budują na Piłsudskiego .na Orlenie ul.Rejtana zamknięte. na Kołłątaja orlen ma 1 piętro reszte stoi puste Grand stoi pusty...rozwiń całość

      po co te biura przed dworcem 2 szt na starym pks-ie.1 piętro czynne drugi budują na Piłsudskiego .na Orlenie ul.Rejtana zamknięte. na Kołłątaja orlen ma 1 piętro reszte stoi puste Grand stoi pusty i straszy. wyj....ać Architekta i jego ludzi.WSZYSTKO SPRZEDAJĄ A GDZIE KASA.DO SWOICH KIESZENI BIORĄ
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      po co

      :-) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      to sie nogi noco ;-)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      po jajco

      uuu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 7

      uwielbiam takie idiotyczne komentarze

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      koniec świata

      Robert (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 15

      A w normalnym państwie, w normalnym mieście powstały by parki...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      emerytkce z rocznymi poborami ok 160 tys zł.na tym stanowisku po prostu juz się nie chce

      też emeryt (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 56 / 7

      Katarzyna Hawrylak-Brzezowska - Dyrektor, Miejski Konserwator Zabytków
      Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków
      Sekretariat
      50-156 Wrocław
      ul. Bernardyńska 5
      pokój 01
      tel. +48 71 777 94 51...rozwiń całość

      Katarzyna Hawrylak-Brzezowska - Dyrektor, Miejski Konserwator Zabytków
      Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków
      Sekretariat
      50-156 Wrocław
      ul. Bernardyńska 5
      pokój 01
      tel. +48 71 777 94 51
      faks +48 71 777 94 52
      e-mail: mkz@um.wroc.pl
      ---------
      Czy ona cokolwiek robi poza mówieniem że nie jeszcze zdążyła a przecież chciała wpisać zabytek na listę do ochrony ale go już wyburzyli. Pamiętacie jak było z XIX wiecznym schronem piechoty przy Grabiszyńskiej za cmentarzem obok rzeki Slęzy. To tylko jeden z ostatnich przykładów. Teraz powie podobnie byle tylko nie podpaść pracodawcy, który w mieście sprzedaje co się da. Tak na marginesie to Miejski Konserwator Zabytków nie powinien podlegać Prezydentowi Wrocławia bo to rodzi patologię.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tak to jest

      wro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 1

      Trudno się niezgodzic. Miejski konserwator nawet nie interesuje się tym co i gdzie się burzy. Nawet jeśli dany obiekt ma małą wartość to powinien tam się on pojawić i go obejzec.
      Konserwator...rozwiń całość

      Trudno się niezgodzic. Miejski konserwator nawet nie interesuje się tym co i gdzie się burzy. Nawet jeśli dany obiekt ma małą wartość to powinien tam się on pojawić i go obejzec.
      Konserwator doprowadził do zniszczenia wielu zabytków techniki i przemysłu np. Cukrownia Wrocław. Inni robią na nich dobrze zarabiają tak jak w Poznaniu czy Łodzi. Podobnie jest z zabytkowymi bunkrami i schronami. Można przecież stworzyć coś na wzór szlaku zabytków Twierdzy Wrocław. Tylko po co skoro można świetnie zarobić na rozbiurce i sprzedać grunt. W mieście nie ma zdrowych zasad co do różnych budowli. Miastu zupełnie nie zależy na zabytkach techniki. Sprawa wiaduktu nad Grabiszynska. Można go było wykorzystać gdzie indziej jak proponowali ludzie z jednego z towarzystw upiekszania miasta. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a to nie należało do PKP?

      alf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

      gg

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A wiadukt?

      bertsi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 2

      Czy przewidywane jest miejsce na poszerzenie wiaduktu w ciągu Stawowa-Borowska? Czy też magistrat o tym zapomniał?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A po co?

      Układ komunikacyjny powinien być inny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Dwa pasy ruchu wystarczą. Rozumiem, gdyby było po jednym w każdą stronę. Gdyby na Hubach było więcej linii, na Suchej wreszcie torowisko i tramwaje jeździłyby szybciej - wielu kierowców...rozwiń całość

      Dwa pasy ruchu wystarczą. Rozumiem, gdyby było po jednym w każdą stronę. Gdyby na Hubach było więcej linii, na Suchej wreszcie torowisko i tramwaje jeździłyby szybciej - wielu kierowców przesiadłoby się do aut i problemów z ruchem by nie było.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bzdura

      61 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Po kilku tygodniach osoby dowożące dzieci do przedszkoli, żłobków i szkół a także ci, którym wyrasta widmo kilku przesiadek i znacznego wydłużenia czasu dojazdu wrócą do samochodów bo są...rozwiń całość

      Po kilku tygodniach osoby dowożące dzieci do przedszkoli, żłobków i szkół a także ci, którym wyrasta widmo kilku przesiadek i znacznego wydłużenia czasu dojazdu wrócą do samochodów bo są najwygodniejszym, autonomicznym środkiem transportu.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To jeden z dwóch ostatnich wiaduktów pod estakadą

      wrocławianiN (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 2

      z zachowanymi jeszcze żeliwnymi kolumnami Hartunga. Charakteryzują się tak zwanymi połączeniami przegubowymi zarówno na górze z wiaduktem jak i na dole z podłożem. Zachowały się jeszcze tylko w...rozwiń całość

      z zachowanymi jeszcze żeliwnymi kolumnami Hartunga. Charakteryzują się tak zwanymi połączeniami przegubowymi zarówno na górze z wiaduktem jak i na dole z podłożem. Zachowały się jeszcze tylko w wiaduktach Stawowa-Borowska oraz Pułaskiego. (Hugo Hartung 1855-1932) zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mam nadzieję, że zburzą też ten koszmarny blaszak widoczny na zdjęciu nr.2.

      "ö" (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

      Pozdr.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama