Katastrofa samolotu Germanwings: Lubitz nie otrzymał...

    Katastrofa samolotu Germanwings: Lubitz nie otrzymał licencji w USA w 2010 roku. Przez depresję

    Aleksandra Gersz (AIP)

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    Andreas Lubitz
    1/2
    przejdź do galerii

    Andreas Lubitz ©Michael Mueller

    Andreas Lubitz, drugi pilot Airbusa A320, który celowo spowodował katastrofę maszyny w Alpach, nie otrzymał licencji pilota w Stanach Zjednoczonych - ujawniła Federalna Administracja Lotnictwa w USA. Powodem był epizod depresyjny Niemca z 2010 roku.
    Jak podaje Reuters, Andreas Lubitz w 2010 roku ubiegał się o licencję pilota w USA. Początkowo Niemiec otrzymał certyfikat medyczny trzeciego stopnia, który przysługuje początkującym pilotom oraz amatorom latającym rekreacyjnie, jednak - jak podaje Reuters - w oświadczeniu z 28 lipca 2010, Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) zdecydowała, że mężczyzna nie może prowadzić samolotów.

    Według FAA, Lubitz nie mógł otrzymać niezbędnych certyfikatów medycznych, ponieważ, jak ujawniły to dokumenty od niemieckich lekarzy, w przeszłości cierpiał na depresję reaktywną.
    Od stycznia do października 2009 roku Niemiec miał przyjmować leki antydepresyjne oraz korzystać z regularnej pomocy psychoterapeutycznej. Według niemieckich lekarzy, którzy wcześniej badali Lubitza, mężczyzna cierpiał na "poważne epizody depresyjne bez zaburzeń psychotycznych", jednak "obecnie zauważalna jest całkowita remisja choroby". Według Reutersa, ujawnione dokumenty wykazały także, że w formularzu wstępnym w pytaniu o zaburzenia psychiczne Niemiec początkowo zaznaczył okienko przy odpowiedzi "nie", jednak potem zamienił je na "tak".

    Niemieckie władze lotnicze ujawniły, że pracodawcy Lubitza w Niemczech nie byli świadomi, że w 2009 roku mężczyzna cierpiał na depresję. Stwierdziły także, że Lutfhansa, do której należała linia Germanwings, postępowała zgodnie z wszelkimi procedurami. Rzecznik Lufthansy stwierdził z kolei, że linia nie wiedziała o opisie stanu medycznego pilota dostarczonym pięć lat temu do FAA. Wniosek Niemca o amerykańską licencję był bowiem wysłany przez Lubitza prywatnie, z jego osobistego maila - podaje Reuters.

    Śledczy wciąż próbują ustalić dokładny motyw działania Lubitza, który pod nieobecność kapitana w kokpicie doprowadził do krytycznego zniżania się samolotu i jego rozbicia się w Alpach. Podczas policyjnej rewizji w domu pilota znaleziono podarte zwolnienia lekarskie datowane na dzień katastrofy. Dokumenty te nie dotarły do pracodawców Lubitza. Mężczyzna miał od kilku lat leczyć się na zaburzenia psychiczne. Miał też myśli samobójcze. Według francuskich śledczych, wstępne odczytania zapisu drugiej czarnej skrzynki Airbusa A320 potwierdziły, że drugi pilot celowo rozbił samolot.

    Samolot rejsu 4U9525 leciał 24 marca z Barcelony w Hiszpanii do Düsseldorfu w Niemczech. Na pokładzie znajdowało się 6 członków załogi i 144 pasażerów z m.in.: Niemiec, Hiszpanii oraz Australii. Wciąż nie można określić narodowości niektórych osób. Nikt nie przeżył.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama