Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Egzamin gimnazjalny 2015 Język angielski podstawowy - jest arkusz CKE! Sprawdź co było! (ODPOWIEDZI)

MH
Egzamin gimnazjalny 2015 angielski arkusz CKE odpowiedzi
Egzamin gimnazjalny 2015 angielski arkusz CKE odpowiedzi CKE (CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA)
Egzamin gimnazjalny 2015. Język angielski - testy gimnazjalne dobiegły końca. Dzisiaj gimnazjaliści pisali część językową. Wśród najczęściej wybieranym języków nowożytnych był język angielski. Jakie były zadania na egzaminie gimnazjalnym z angielskiego? Tradycyjnie już wśród zadań pojawiło się pięć tekstów źródłowych, które musieli wysłuchać gimnazjaliści. Na ich podstawie musieli określić m.in. co dziewczyna ubierze na przyjęcie, czy które ze zwierząt na obrazku ma jej dziadek. Poniżej możecie już przejrzeć arkusz CKE z dzisiejszego egzaminu z angielskiego.

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015 ANGIELSKI ROZSZERZONY - JEST JUŻ ARKUSZ CKE - SPRAWDŹ ODPOWIEDZI
TUTAJ ZNAJDZIECIE ARKUSZE DO INNYCH JĘZYKÓW: EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015 - NIEMIECKI, FRANCUSKI, ROSYJSKI, HISZPAŃSKI, WŁOSKI - ARKUSZE CKE!

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015 - JĘZYK ANGIELSKI POZIOM PODSTAWOWY - ARKUSZ CKE - WSZYSTKIE PYTANIA I PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI

Na egzaminie z angielskiego gimnazjaliści odetchnęli z ulgą, ponieważ było niewiele zadań związanych z gramatyką. W części podstawowej takich zadań nie było w w ogóle, a na rozszerzeniu tylko jedno. Test angielski poziom podstawowy sprawdzał głównie czytanie ze zrozumieniem. W części podstawowej uczniowie przypisywali tytuły tekstom o zwierzętach. Zapoznali się także z SMS-em czy e-mailem po angielsku. Musieli na podstawie rozmowy wskazać, gdzie chłopak i dziewczyna znajdują się w danej chwili - w sklepie ze sprzętem sportowym, kawiarni czy na krocie tenisowym.

Trzeba było także dopasować pytania do podanych odpowiedzi, a także odpowiedzieć na pytanie, dlaczego dwie dziewczynki czuły się mało komfortowo w trakcie wizyty u swojej babci.

Poniżej zadania z arkusza CKE angielski podstawowy oraz przykładowe, wstępne odpowiedzi

Zadanie 1. (0–5)
Usłyszysz dwukrotnie pięć tekstów. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 1.1.–1.5. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Zakreśl literę A, B albo C.

Zadanie 1.

Tekst 1.
Girl: I don’t know what to wear to Tina’s party. What do you think of this dress?
Boy: A dress? But it’s a barbecue!
Girl: You’re right. I won’t feel comfortable in a dress.
Boy: Why don’t you wear this T-shirt and jeans?
Girl: I’m afraid the T-shirt needs washing. But look at this blouse. I think it goes well with
the jeans.
Boy: Good idea!
Girl: That’s decided then.

Tekst 2.
Girl: What are you doing this weekend?
Boy: I have to go to my uncle’s farm with my dad. It’s boring, just animals and a forest.
Girl: Sheep and horses instead of console games? A good change for you!
Boy: I’m afraid there are no horses there.
Girl: That’s a pity. My grandfather keeps a few on his farm and I love them.
Boy: You’re lucky. My uncle only has pigs and sheep.

Tekst 3.
Boy: Peter, it’s me. I’ve got the tickets for this new thriller. The film starts at half past six,
so let’s meet in front of the shopping centre at a quarter to six. We’ll have time
to look at some games. Don’t be late. Bye!

Tekst 4.
Girl: Mark, we’ve been here for nearly an hour!
Boy: I know but I really need a new racket and a pair of tennis shoes. You know I’m
taking part in a school championship.
Girl: I’m tired, I’ll wait for you in the café.
Boy: Fine. I think I’ll take this racket but I still need some new shoes. I’ll join you in a few
minutes. Then we can go to the tennis court. I’ll give my new racket a try.

Tekst 5.
Girl: David, who is coming on Saturday?
Boy: Well, there’s a problem. I asked my classmates to come but most of them will
be away on holiday.
Girl: And your friends from the football club? Can they celebrate with us?
Boy: No, they are playing a match then.
Girl: Don’t worry. It’ll be a small event. John and I are coming. I’m sure we’ll have fun.

1.1 - A
1.2 - A

1.3 - C
1.4 - C

1.5. The boy and girl are talking about
A. people invited to a party.
B. organising a sports event.
C. their summer holiday plans.


EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015 - MATEMATYKA - JEST JUŻ ARKUSZ CKE - ODPOWIEDZI - TEST ONLINE

Zadanie 2. (0–4)
Usłyszysz dwukrotnie rozmowę dwóch osób na temat wakacji. Na podstawie informacji
zawartych w nagraniu dopasuj do każdej osoby (2.1.–2.4.) czynność wykonywaną przez
tę osobę na wakacjach (A–E). Wpisz odpowiednią literę w każdą kratkę.
Uwaga! Jedna czynność została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej z osób.

Zadanie 2.
Boy: Hello Alice! So you are back from your holidays! Did you have a good time?
Girl: Yes, it was fantastic! We went to the seaside. But my brother Matt wasn’t so happy
at first.
Boy: Why not?
Girl: My parents didn’t let him take his laptop so he couldn’t surf the Internet.
Boy: Poor Matt. So what did he do?
Girl: He swam a lot and he even learned to windsurf. He’s quite good at it now.
Boy: What about you, Alice?
Girl: I wanted to test my new camera. Actually, I spent most of my time on the beach
photographing ships and surfers. If you want, you can see the photos on the Internet.
Boy: I will. And Philip? Did he sunbathe a lot?
Girl: Oh, no! He hates that! Instead, he saw all the famous monuments in the area.
He visited the places with my mum.
Boy: And how about Patricia? I saw her in the picture she sent me yesterday. She looks
so brown!
Girl: Yes, she only wanted to lie in the sun. She relaxed a lot.
Boy: Sounds like you’ve all had a great holiday!

2.1. D
2.2. A
2.3. C
2.4. b

Zadanie 3.

Usłyszysz dwukrotnie ogłoszenie na temat programu telewizyjnego. Zdecyduj, które
ze zdań 3.1.–3.3. są zgodne z treścią nagrania (P – Prawda), a które nie (F – Fałsz).
Zakreśl literę P albo F.

Zadanie 3.
Woman: Do you have a talent for magic? Would you like to take part in our new talent show
on Channel Four called Wannabe Wizard? We’re looking for young people who are
good at performing tricks. During the show TV viewers will choose the best young
magician of the month. If you are interested, film yourselves doing a few different
tricks. Make sure that each trick is no longer than 90 seconds. And remember: do not
add any sound effects or music. Please send us your video material by the 31st of
May together with your name and address. We’ll invite some of you to perform your
tricks in our studio. But before that, you’ll have to write an e-mail to us and explain
the method used in your tricks.

3.1. F
3.2. P
3.3. F

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015 - PRZYRODA - JEST JUŻ ARKUSZ CKE - SPRAWDŹ, CO BYŁO (ODPOWIEDZI ONLINE)

[b]Zadanie 4. (0–4)
Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi (4.1.–4.4.). Do każdej z nich dobierz właściwą
reakcję (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli.
Uwaga! Jedna reakcja została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.

Zadanie 4.
Wypowiedź 1.
I can’t believe I’ve passed the exam!

Wypowiedź 2.
Good luck with the test!

Wypowiedź 3.
This concert is so boring.

Wypowiedź 4.
Where did you get the CD?

  • A. Really? I’m enjoying it a lot. - 3
  • B. They had a sale in the town centre. - 4
  • C. I can’t agree. It wasn’t good at all!
  • D. I am so happy for you! - 1
  • E. Thanks, I think I’ll need it. - 2


Zadanie 5. (0–3)

Uzupełnij poniższe minidialogi (5.1.–5.3.), wybierając spośród podanych odpowiedzi brakującą wypowiedź jednej z osób. Zakreśl literę A, B albo C.

5.1. X: Could you wake me up tomorrow?
Y: _________________________
A. How much time?
B. Is it time now?
C. At what time?
5.2. X: _________________________
Y: You’re welcome.
A. You could help me.
B. Thank you for helping me.
C. I thanked him for his help.
5.3. X: ________________________
Y: Sure. Here you are.
A. How do you make this cake?
B. Do you want some cake?
C. Could I have some more cake, please?

ARKUSZE EGZAMINACYJNE CKE - TUTAJ ODPOWIEDZI DO TESTU HISTORIA I WOS - KLIKNIJ LINK!


Zadanie 6. (0–3)

Dla każdej z opisanych sytuacji (6.1.–6.3.) wybierz właściwą reakcję. Zakreśl literę
A, B albo C.

6.1. Podoba ci się koszulka w sklepie. Jak zapytasz o jej cenę?

A. How many would you like?
B. How can I pay for it?
C. How much is it?

6.2. Koleżanka z Anglii ma przyjechać do Ciebie na wakacje. Jak wyrazisz radość z tego
powodu?

A. Have a nice stay!
B. Good luck!
C. How wonderful!

6.3. Szukasz księgarni w nieznanej okolicy. Jak poprosisz o pomoc?

A. Can you tell me the way to a bookshop?
B. Are you looking for a bookshop?
C. Can you show me round the bookshop?

Zadanie 7. (0–4)
Przeczytaj ogłoszenia 7.1.–7.4. Do każdego z nich dobierz odpowiednie zdanie (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli.
Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnego ogłoszenia.

7.1 - E
7.2 - A
7.3 - C
7.4 - B

This text
А. informs you where a pet was found.
В. is a warning against some danger.
C. tells you where you can buy a pet.
D. is for somebody who found a missing pet.
E. invites you to visit a new place.

Zadanie 8.
Przeczytaj teksty. W zadaniach 8.1.–8.4. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą,
zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B albo C.

Jane,
Chris phoned
yesterday and said
he was sorry he
couldn’t come. He
promised to help us
with the show. Tell
the others about it.
I don’t have the
time to call them.
Thanks,
Helen

8.1. Helen wrote the message to

  • A. make a promise to Jane.
  • B. thank Jane for coming.
  • C. ask Jane to do something.

8.2. Which is true about Roberto?
A. His English is excellent.
B. He’s older than Tom.
C. He’s planning to visit England.

Dear Grandma,
The school exchange is great. Italy
is beautiful and the school here is very
modern. I’m staying at Roberto’s
house. Roberto and I are both fifteen.
He is going to live with us when
he comes to England. He doesn’t speak
English well, but my Italian is quite
good so we can communicate easily.
See you next week.
Tom


8.3. Lisa’s email is about

A. her journey to a place.
B. her holiday at the seaside.
C. the new friends she met on holiday.

Hi Ruth,
We’ve finally arrived, but it wasn’t easy! We had to wait at the airport because
the plane was four hours late. On the plane a baby was crying all the time.
My parents and I didn’t sleep at all. Still, I hope I’ll enjoy my stay at the seaside.
How is your camp? Have you made any friends? Write soon.
Lisa


8.4. What was the problem during the visit?

A. Aunt Lucy didn’t like the present.
B. The girl wasn’t wearing the right clothes.
C. The food wasn’t very tasty.

Wednesday, July 2nd
Aunt Lucy invited our family to Sunday dinner. The food was very good and Aunt
Lucy was so happy when she saw the present from us. I didn’t feel comfortable as
I had shorts and a T-shirt on. My aunts and uncles were shocked. Everyone else
was elegant. I felt so ashamed.

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015 - JĘZYK POLSKI - ARKUSZ CKE - ODPOWIEDZI - TESTY ONLINE[/b]

Zadanie 9.

Przeczytaj opisy trzech miejsc, które warto zwiedzić (A–C) oraz zdania ich dotyczące
(9.1.–9.4.). Do każdego zdania dopasuj właściwe miejsce. Wpisz rozwiązania do tabeli.
Uwaga! Jedno miejsce pasuje do dwóch zdań.

PLACES TO VISIT

A. If you want to travel back in time, come to the Viking Museum. Get on a small,
modern train which will take you back to the 10th and 11th centuries. You’ll visit
Viking huts with wax figures of Vikings inside. You will hear the Vikings’
conversations, smell the dishes they ate and see them doing the housework.

B.Visit our unique exhibition and find many models of modern cars and trains.
At the weekend you can see old ships and planes illustrating the history of journeys
from the 17th century up to now. Last year we won a competition for the most
interesting interactive exhibition.

C.We know what life was like in the past, but have you ever tried to imagine what
it will be like in a hundred years’ time? Come to our exhibition and see fascinating
visions of future cars and planes. You can also visit “intelligent houses” and take part
in a science-fiction competition and win a collection of computer games.


In this place visitors

  • 9.1. can listen to a language used in the past. - A
  • 9.2. use a means of transport to travel around.
  • 9.3. have a chance to get a prize. - C
  • 9.4. will see how people travelled in the past. - B

Zadanie 10. (0–3)
Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które poprawnie
uzupełniają luki 10.1.–10.3. Wpisz odpowiednią literę (A–F) obok numeru każdej luki.
Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.

10.1 B
10.2 E
10.3 D


Zadanie 11. (0–3)

Przeczytaj tekst. Wybierz poprawne uzupełnienie luk 11.1.–11.3. Zakreśl literę
A, B albo C.

11.1. A. they B. their C. them
11.2. A. close B. closes C. closed
11.3. A. at B. on C. in

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015 - DZIADY, SUMEROWIE I PRAWA CZŁOWIEKA (ARKUSZE CKE, PYTANIA, ODPOWIEDZI)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska