Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Komunikacyjna rewolucja na Kazimierza Wielkiego już za kilka dni. Kto straci, kto zyska? (SPRAWDŹ)

Malwina Szczygłowska
fot. Malwina Szczygłowska
Prawdopodobnie już od majowego przedłużonego weekendu czekają nas spore zmiany na Kazimierza Wielkiego. Dotyczą one zarówno kierowców, pasażerów MPK, pieszych oraz rowerzystów. Niestety, wszystko wskazuje na to, że na zmianach mało kto zyska. Pasażerowie MPK dostają nowy przystanek tramwajowy - przy Gepperta, ale na kilka miesięcy zastąpi on dotychczasowy przy Świdnickiej.

Nowe przystanki tramwajowe budowane są właśnie na Kazimierza Wielkiego, na wysokości ul. Zamkowej i Gepperta. Mają powstać do końca kwietnia. Buduje je Pro-Tra Building na zlecenie Wrocławskich Inwestycji. Przystanki w dwóch kierunkach będą prawdopodobnie uruchomione już od pierwszego majowego weekendu. Ale pasażerowie MPK niewiele na tym zyskają, bo zamknięty zostanie działający dziś przystanek "Świdnicka". Na szczęście, tylko na jakiś czas.

Na przełomie maja i czerwca rozpoczynają się prace naziemne przy przejściu Świdnickim. Przystanki, które powstają przy Pałacu Królewskim, na czas remontu przejścia zastąpią te znajdujące się przy ul. Świdnickiej. Aby wysiąść z tramwajów na ul. Kazimierza Wielkiego w rejonie ul. Świdnickiej, zatrzymamy się 150 od obecnych przystanków.

Nowo powstałe przystanki na wysokości ul. Zamkowej i Gepperta od maja będą pełniły funkcję przystanków tymczasowych. Ta zmiana potrwa do 30 listopada, kiedy to planowane jest zakończenie prac wokół przejścia Świdnickiego. Według planów inwestycyjnych przystanki "Świdnicka" zostaną przedłużone i zyskają status podwójnego, gdzie zatrzymają się dwa tramwaje.

Nowe przystanki na Kazimierza Wielkiego, po zakończeniu wszystkich prac budowlanych w tym rejonie, zostaną włączone na stałe do ruchu we Wrocławiu. Dzięki tym zmianom pasażerowie tramwajów oraz uczestnicy ruchu pieszego mają mieć prostszy dostęp do pl. Solnego, Rynku, Pałacu Królewskiego oraz Narodowego Forum Muzyki. Problem w tym, że tramwaj zatrzyma się dwa razy na odcinku niecałych 150 metrów. Czy to ma sens? Można mieć wątpliwości.

Tym bardziej, że na tej zmianie stracą kierowcy. Ci jadący w kierunku placu Dominikańskiego stracą wewnętrzny pas trasy W-Z. Co prawda dostaną w zamian pas przy chodniku, ale kosztem rowerzystów, którzy na wysokości nowego przystanku nie będą mieli swojego pasa ruchu na jezdni.
Właściwie najwięcej zyskają piesi, którzy będą mogli teraz w kolejnym miejscu przeciąć trasę W-Z i skrócić sobie drogę z placu Solnego i Rynku do Pałacu Królewskiego i w kierunku Forum Muzyki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo

Materiał oryginalny: Komunikacyjna rewolucja na Kazimierza Wielkiego już za kilka dni. Kto straci, kto zyska? (SPRAWDŹ) - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska