Komunikacyjna rewolucja na Kazimierza Wielkiego już za kilka...

    Komunikacyjna rewolucja na Kazimierza Wielkiego już za kilka dni. Kto straci, kto zyska? (SPRAWDŹ)

    Malwina Szczygłowska

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Komunikacyjna rewolucja na Kazimierza Wielkiego już za kilka dni. Kto straci, kto zyska? (SPRAWDŹ)
    1/17
    przejdź do galerii

    ©fot. Malwina Szczygłowska

    Prawdopodobnie już od majowego przedłużonego weekendu czekają nas spore zmiany na Kazimierza Wielkiego. Dotyczą one zarówno kierowców, pasażerów MPK, pieszych oraz rowerzystów. Niestety, wszystko wskazuje na to, że na zmianach mało kto zyska. Pasażerowie MPK dostają nowy przystanek tramwajowy - przy Gepperta, ale na kilka miesięcy zastąpi on dotychczasowy przy Świdnickiej.
    Nowe przystanki tramwajowe budowane są właśnie na Kazimierza Wielkiego, na wysokości ul. Zamkowej i Gepperta. Mają powstać do końca kwietnia. Buduje je Pro-Tra Building na zlecenie Wrocławskich Inwestycji. Przystanki w dwóch kierunkach będą prawdopodobnie uruchomione już od pierwszego majowego weekendu. Ale pasażerowie MPK niewiele na tym zyskają, bo zamknięty zostanie działający dziś przystanek "Świdnicka". Na szczęście, tylko na jakiś czas.




    Na przełomie maja i czerwca rozpoczynają się prace naziemne przy przejściu Świdnickim. Przystanki, które powstają przy Pałacu Królewskim, na czas remontu przejścia zastąpią te znajdujące się przy ul. Świdnickiej. Aby wysiąść z tramwajów na ul. Kazimierza Wielkiego w rejonie ul. Świdnickiej, zatrzymamy się 150 od obecnych przystanków.

    Nowo powstałe przystanki na wysokości ul. Zamkowej i Gepperta od maja będą pełniły funkcję przystanków tymczasowych. Ta zmiana potrwa do 30 listopada, kiedy to planowane jest zakończenie prac wokół przejścia Świdnickiego. Według planów inwestycyjnych przystanki "Świdnicka" zostaną przedłużone i zyskają status podwójnego, gdzie zatrzymają się dwa tramwaje.

    Nowe przystanki na Kazimierza Wielkiego, po zakończeniu wszystkich prac budowlanych w tym rejonie, zostaną włączone na stałe do ruchu we Wrocławiu. Dzięki tym zmianom pasażerowie tramwajów oraz uczestnicy ruchu pieszego mają mieć prostszy dostęp do pl. Solnego, Rynku, Pałacu Królewskiego oraz Narodowego Forum Muzyki. Problem w tym, że tramwaj zatrzyma się dwa razy na odcinku niecałych 150 metrów. Czy to ma sens? Można mieć wątpliwości.

    Tym bardziej, że na tej zmianie stracą kierowcy. Ci jadący w kierunku placu Dominikańskiego stracą wewnętrzny pas trasy W-Z. Co prawda dostaną w zamian pas przy chodniku, ale kosztem rowerzystów, którzy na wysokości nowego przystanku nie będą mieli swojego pasa ruchu na jezdni.
    Właściwie najwięcej zyskają piesi, którzy będą mogli teraz w kolejnym miejscu przeciąć trasę W-Z i skrócić sobie drogę z placu Solnego i Rynku do Pałacu Królewskiego i w kierunku Forum Muzyki.

    Czytaj także

      Komentarze (145)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ?

      melek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Co za bzdura że piesi będą mogli przejść z pl.Solnego do pałacu Królewskiego.
      Przejście tam jest już od lat

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A

      B (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      Dworcowa - jazda jak na falach Dunaju. Kościuszki - nieudolnie pozaklejane dziury groża urwaniem koła. Hubska - jak wyżej... Moze zamiast wydawać kasę na nikomu niepotrzebne inwestycje, wypadałoby...rozwiń całość

      Dworcowa - jazda jak na falach Dunaju. Kościuszki - nieudolnie pozaklejane dziury groża urwaniem koła. Hubska - jak wyżej... Moze zamiast wydawać kasę na nikomu niepotrzebne inwestycje, wypadałoby zainwestować w infrastrukturę drogową. Ale co tam! Igrzyska kosztują i same się nie zorganizują! Niezbędnym jest zatem wpompowanie pieniędzy w kolejny stadion, bo ten Miejski to za mało, żeby pomieścić te tłumy, które przybędą oglądać zawody w rzucie pługiem przez stodołę i żąglowaniu dotacjami :Pzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Stadiony i mniejsze dziury?

      mieszkaniec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Topienie pieniędzy w stadiony i igrzyska ma tyle samo sensu co w drogi.Im więcej osób kupi auta tym mniej będzie jeździć MPK i trzeba będzie bardziej ją dotować

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Para

      doks (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Nie tylko tam jest taki absurd, jest mnóstwo miejsc gdzie przestanki sa co 100m a nawet mniej, nie widzę logicznego wytłumaczenia takiego stanu rzeczy. Jedynie IQ poniżej przeciętnej doradców...rozwiń całość

      Nie tylko tam jest taki absurd, jest mnóstwo miejsc gdzie przestanki sa co 100m a nawet mniej, nie widzę logicznego wytłumaczenia takiego stanu rzeczy. Jedynie IQ poniżej przeciętnej doradców dudkiewicza i innych włodarzy w mieście to tłumaczy. Po jaka cholerę przystanki tak czesto, dla kogo niby? Jak ktoś nie potrafi przejść 300m to raczej nie jeździ tramwajami czy autobusami. Taniej było by zrobić darmowe taksówki dla osób które mają problemy z chodzeniem niż kolejne przystani które bardzo spowalniają ruch tramwajów i autobusów. DEBILE DEBILE i jeszcze raz debile. W żadnym niemieckim mieście nie ma tak często przystanków, w żadnym Włoskim mieście nie ma tak czesto przestanków. Masakra Prawda jest taka że firmy które je budują są mocno związane z Dudkiewiczem (to jedyne wytłumaczenie).zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      absurdalna liczba aut pcha się do centrum

      paradoks zmotoryzowanego (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Bzdury piszesz. W mieście są setki przystanków a ty rwiesz włosy o ten ejden czy dwa koło siebie. Skro podróżni an nich wysiadają tzn ze są potrzebne.Światła gdzie tramwaj czy autobus stoi są co...rozwiń całość

      Bzdury piszesz. W mieście są setki przystanków a ty rwiesz włosy o ten ejden czy dwa koło siebie. Skro podróżni an nich wysiadają tzn ze są potrzebne.Światła gdzie tramwaj czy autobus stoi są co 150-200 m i ci nie przeszkadza że MPK stoi bez potrzeby zamiast być przepuszczona przez ITS, a przystanek ci przeszkadza gdzie tramwaj stoi 2-3 razy krócej niż na światłach.Wydano 120 mln na ITS i jeśli ktoś by chciał przyśpieszyć MPK to bardzo łatwe ale odbędzie się to kosztem aut
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "Przerwa na papierosa", "Przepraszamy awaria" albo "Spiesz sie powoli"

      ...powinni ten przystanek nazwac... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      ...ten podwojny przystanek po remoncie widze jako przystanek - "Przerwa na papierosa" i to na zasadzie, wysiadam na jednym - podchodze i wsiadam na drugim z powrotem, a dla niepalacych po drodze na...rozwiń całość

      ...ten podwojny przystanek po remoncie widze jako przystanek - "Przerwa na papierosa" i to na zasadzie, wysiadam na jednym - podchodze i wsiadam na drugim z powrotem, a dla niepalacych po drodze na przystanku stoiska gastronomiczne, mistrz grilla, food truck, wata cukrowa, ptysie, fistaszki, popcorn, saturator, pan z balonikami dymanymi, gumozelki, rzygajace diabelki, pluszowe misie na dalsza czesc podrozy, breloczki, lusterka, frotki, gumki do wlosow, bryle przyciemniane , prasa, bankomat, kondomat, baba z czosnkiem, ze dwie Jehowe z broszurkami i wesoly Romek grajacy na banjo czyli awaria i postoj wpisane w kazdy kurs... nasi miejscy decydenci choc pod sufitem maja nierowno to bawia sie doskonale, uszczesliwiajac nas na sile kolejnymi badziewiami...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kiedyś coś było przemyślane

      mju (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 4

      Ulice prowadzące do Centrum są celowo spowalniane, zwężane. Wydawać się może, że po to aby w Centrum nie tworzyły się korki. Dawno, dawno temu, ktoś pomyślał i przewietrzył Serce Miasta, tworząc...rozwiń całość

      Ulice prowadzące do Centrum są celowo spowalniane, zwężane. Wydawać się może, że po to aby w Centrum nie tworzyły się korki. Dawno, dawno temu, ktoś pomyślał i przewietrzył Serce Miasta, tworząc trasę WZ. Inwestycja na miarę ówczesnych czasów. Wyburzenia w samym środku miasta, w miarę śmiały przebieg trzypasmowej, dwujezdniowej trasy. Żeby nie było korków. Żeby służyła latami. Przejście podziemne - pierwsze we Wrocławiu. Szerokie, nowoczesne. Żeby Świdnicka była główną ulicą Wrocławia, z którego byliśmy dumni. Dzisiaj zwężamy Kazimierza Wielkiego. Spowalniamy ruch ustawiając coraz to nowe szykany. Powracamy do koncepcji świateł dla pieszych. Kojarzy mi się to z przegrodzeniem warszawskiego getta. Piękne zdjęcia jak funkcjonariusze pchają szlaban, dzięki któremu ruch był regulowany. Raz tramwaj - raz ludzie. Ale nawet w tak podłym miejscu, jakiem było getto w końcu wybudowano kładkę! Wrócę do myśli zasadniczej. Jeżeli zdławimy ruch na trasie WZ, to którędy kierowcy mają jeździć? Obrzeżami miasta? One nie są przygotowane do tego. Z resztą, aby się dostać na obrzeża, trzeba przebrnąć przez sieć niemałym kosztem skonstruowanych szykan. Stać i smrodzić spalinami w Centrum? Autostradowa obwodnica wyprowadziła tranzyt z miasta. Ale nie zapominajmy o mieszkańcach. Oni też potrzebują się poruszać autami. Komunikacją miejską nie wszystko da się załatwić!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bez wywalenia aut z centrum nic się nie zmieni

      marek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Wyburzono starówkę aby zbudować kilkupasmową drogę szybkiego ruchu.Zapędzono pieszych pod ziemię dla wygody kierowców. Jedyny efekt jaki uzyskano to megakorki w okolicy pl.Solnego.Ile ja sie...rozwiń całość

      Wyburzono starówkę aby zbudować kilkupasmową drogę szybkiego ruchu.Zapędzono pieszych pod ziemię dla wygody kierowców. Jedyny efekt jaki uzyskano to megakorki w okolicy pl.Solnego.Ile ja sie godzin nastałem w tych korkach na trasie w-z.
      Jedyne wyjście to szybko budować most wschodni i wyrzucać auta z centrum.
      To że komuna chciała dorównać krajom kapitalistycznym to wiemy.
      Tylko że gdy zachód ma wiele kasy na KZ np metro czy Sbahn oraz sprawne służby wywożące źle parkujące auta to u nas ledwo połatano dziury i to tylko dlatego ze UE dała kasę. Gdy na zachodzie wysokimi kosztami utrzymania auta zniechęcono do korzystania z nich u nas ten proces będzie trwał dziesięciolecia, bo u ans auto jest symbolem statusu społecznego a wielu brzydzi sie korzystania z tramwaju oraz unika płatnych parkingów. Przewietrzył Serce Miasta dobre.Chyba spalinami .Kiedyś się chodziło do centrum na spacery teraz tam jeden smród i kurz. Wyrzucono handel do hipermarketów na obrzeża a do centrum wprowadzono tranzyt międzydzielnicowy i handel alkoholem,Wyrzucono usługi a wprowadzono biura i urzędy rozbudowując biurokrację. Zniszczono piękne niemieckie miastozwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      spora strata

      pan Jan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      No cóż, najpierw będzie strata finansowa, bo to zbędne, później będą tracić czas wszyscy pasażerowie Zbiorkomu, stracą kierowcy jeden pas i czas na światłach, i tylko Dudi nie straci posady?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      haha

      Afik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Był plan zamknięcia W-Z, nie potrzeba sama się zamknie, jeszcze troche coś innego wymyślą

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      123

      321 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      Śmieszne jest to, że ci urzędnicy z tego nie będą korzystać, oni bująją się autkami (np. Pathfinder, path finder.... źle znalazł ścieżkę), chodzi mi o tych decyzyjnych, bo oni o tym decyduja. Tylko...rozwiń całość

      Śmieszne jest to, że ci urzędnicy z tego nie będą korzystać, oni bująją się autkami (np. Pathfinder, path finder.... źle znalazł ścieżkę), chodzi mi o tych decyzyjnych, bo oni o tym decyduja. Tylko dla kogo to robią ? Może z głupoty, pewnie nikt z nich nie grał w jakiekolwiek Sim City :).
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      FORUM MUZYKI

      OLEK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 2

      1. Forum Muzyki to jeden wielki błąd. Dotychczasowa filharmonia nie była w stanie się utrzymać bez dotacji , a co dopiero takie FOOOOOrum. Ilu jest we Wrocławiu Melomanów?? Można na palcach...rozwiń całość

      1. Forum Muzyki to jeden wielki błąd. Dotychczasowa filharmonia nie była w stanie się utrzymać bez dotacji , a co dopiero takie FOOOOOrum. Ilu jest we Wrocławiu Melomanów?? Można na palcach policzyć.
      2. Za tą kasę można było wybudować nowoczesny szpital dla dzieci z Bujwida. Skorzystaliby na tym pacjenci jak i ludzie mieliby zatrudnienie. No ale są ważniejsze priorytety, dbające o ducha nie ciało. Będzie stało tak samo puste z długami jak i Stadion. Raz na kwartał zrobi się lewą nie dochodową imprezę i pokaże w telewizji, że niby coś się dzieje. Zaprosi Gwiazdę La Scali - będzie duża gaża do wydania i będzie git. Tak więc przystanek potrzebny tak samo jak i gmach.!!!! zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      oelk nei udawaj durnia. Za 500 mln wyrwanych rpozez Zdrojewskeigo z rzadu zbudowali parking na prawie tysiąc aut.
      Jakie centrum Muzyki ?
      To ściema , tu jest tylko 200 melomanów. NFM to odmiana...rozwiń całość

      oelk nei udawaj durnia. Za 500 mln wyrwanych rpozez Zdrojewskeigo z rzadu zbudowali parking na prawie tysiąc aut.
      Jakie centrum Muzyki ?
      To ściema , tu jest tylko 200 melomanów. NFM to odmiana parkingu pod fosą który chciał zbudować dudi.
      Faktycznie parking jest pod fosą patrzac od strony Rynkuzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      vvv

      vvvv (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      kkkk

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama