Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Suplementy diety nadal zyskują na popularności. Polacy zażywają ich coraz więcej

Maciej Badowski (AIP)
Już 28 proc. Polaków przyznaje się do codziennego spożywania różnego rodzaju suplementów, a niemal jedna czwarta  (28,6 proc.) ankietowanych twierdzi, że zażywa je minimum kilka razy w tygodniu. To główne wnioski z badania przeprowadzonych przez SW Research na zlecenie Grupy On Board Think Kong.

Suplementy diety cieszą się w naszym kraju niesłabnąca popularnością. Sięga po niej coraz więcej Polaków w każdym wieku. Pomimo ich ogromnej popularności i łatwości dostępu wolimy je kupować w aptekach, gdzie będziemy mogli to skonsultować z farmaceutą, takie rozwiązanie deklaruje praktycznie trzy czwarte ankietowanych (72 proc.). Z kolei co czwarty (26 proc.) kupuje je w supermarkecie lub hipermarkecie. Najrzadziej wybieramy sklep spożywczy lub drogerie- zakup deklaruje tam zaledwie 13 proc. respondentów. Co ciekawe, aż 16,3 proc. badanych przyznaje się do zamawiania suplementów za pośrednictwem Internetu.

Aż 40 proc. respondentów przed zażyciem suplementu nie konsultuje swojej decyzji z lekarzem, dietetykiem czy farmaceutą, a jeśli już tak się zdarza, to zachowania tego rodzaju częściej dotyczą kobiet niż mężczyzn. Można zatem wnioskować, że w dużej mierze decyzje o zakupie i stosowaniu środków wspomagających organizm Polacy podejmują sami. Zaledwie dwóch na trzech badanych czyta ulotki dołączane do suplementów diety. Zdecydowana większość ankietowanych twierdzi, że w Internecie można znaleźć wszystkie niezbędne informacje dotyczące tych produktów, jednocześnie tylko co czwarty z nich (24 proc.) uważa te informacje za wiarygodne. Z tego powodu najwięcej zakupów suplementów dokonujemy właśnie w aptekach, gdzie możemy liczyć na uzyskanie niezbędnych informacji dotyczących tych produktów.

- Sposób pozyskiwania informacji na temat suplementów diety przez Polaków, jak pokazały wyniki badania, jest dość standardowy. Młodsze pokolenie jako źródło wiedzy wybiera Internet, starsi- lekarza, farmaceutę lub osoby bliskie. Analiza publikacji w mediach, również tych w sieci, dotyczących suplementów diety pokazuje pewną polaryzację. Suplementy diety są tam zazwyczaj przedstawiane jako pigułki zdrowia w opozycji do krytycznych wypowiedziana temat ich rzekomej szkodliwości. Taka dwubiegunowość przekazu sprawia, że odbiorca szybko zaczyna się gubić, nie wiedząc, które z podawanych informacji są prawdziwe. Prawdopodobnie jest to powód, dla którego konsumenci nie traktują Internetu jako rzetelnego źródła informacji o suplementach- zauważa Izabela Sałamacha z On Board PR.

Jak potwierdza badanie „Suplementy diety- percepcja i komunikacja”, ponad połowa respondentów twierdzi, że informacje o suplementach diety czerpie właśnie z Internetu, a 42 proc. osób przyznaje, że następnie konsultuje się z farmaceutą. Co ciekawe, niemal tyle samo osób za główne źródło wiedzy o suplementach diety uznaje rekomendację lekarza (28,6 proc.) co znajomych i rodzinę (27,5 proc.).

Zdaniem ekspertów, w najbliższym czasie dynamika wzrostu sektora suplementów diety utrzyma się na poziomie 10 proc. rocznie, co oznacza, że polski konsument coraz częściej będzie uzupełniał nimi swoją codzienną dietę.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany