Oto "polskie Pendolino". Pojedziemy nim z Wrocławia do...

    Oto "polskie Pendolino". Pojedziemy nim z Wrocławia do Jeleniej Góry, Warszawy i Łodzi (ZOBACZ)

    Marcin Walków, Jerzy Wójcik

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Takimi pociągami produkowanymi przez bydgoską Pesę wyruszymy w trasy z Wrocławia w grudniu tego roku.
    1/6
    przejdź do galerii

    Takimi pociągami produkowanymi przez bydgoską Pesę wyruszymy w trasy z Wrocławia w grudniu tego roku. ©fot. PESA Bygdoszcz

    Bydgoska firma Pesa produkuje już pociągi, które jeszcze w tym roku wyjadą na tory na Dolnym Śląsku. PKP Intercity podpisało kontrakt na 20 nowych składów z Bydgoszczy (zobacz na zdjęciach), które będą obsługiwały połączenie z Jeleniej Góry przez Wrocław do Warszawy oraz do Łodzi. Pociągi zwane przez miłośników kolejnictwa polskimi Pendolino wyjadą na tory w grudniu tego roku - pojawią się w nowym rozkładzie jazdy.
    Pociągi Dart będą mogły rozwijać maksymalną prędkość do 160 km/h. Nowiutkie składy zastąpią wyeksploatowane wagony jeżdżące obecnie na trasach z Wrocławia w kierunku Jeleniej Góry, a także Łodzi i Warszawy. Składy z Pesy to zupełnie nowa jakość tzw. EZT czyli Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych, których do dziś używają Przewozy Regionalne. Pociąg Pesa Dart jest nazywany "polskim Pendolino" ze względu na podobieństwo do znanego już na polskich torach pociągu, który kursuje od grudnia poprzedniego roku.
    Określenie "polskie" jest tylko po części prawdziwe, bo choć skład montowany jest w Bydgoszczy, producent używa zagranicznych podzespołów. Prawdą jest natomiast, że Pesa Dart jest znacznie tańsza od Pendolino. Jeden skład Dart kosztuje około 50 milionów złotych, a Pendolino ponad 80 milionów.

    Oto dokładna specyfikacja pociągów Pesa Dart, którymi ruszymy z Wrocławia w kierunku Jeleniej Góry, Łodzi i Warszawy jeszcze w tym roku:


    W standardzie Dartów będą m.in. zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania, ergonomiczne fotele, gniazdka elektryczne, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, rozbudowany system informacji pasażerskiej i wzmacniania sygnału telefonii komórkowej, nowoczesne toalety (z przewijakami dla niemowląt) i miejsca do przewozu rowerów.

    PKP Intercity rozstrzygnęło w sumie dwa przetargi na nowe pociągi. Pierwszych 20 nowych składów jest już produkowanych przez konsorcjum Stadler-NEWAG - to składy o nazwie Flirt. Będą kursowały m.in. między Warszawą i Bydgoszczą czy między Olsztynem i Krakowem. Patrząc na pociągi Flirt, możemy mówić, że Wrocław ma szczęście, że trafił na Darty, bo prezentują się zdecydowanie bardziej okazale. Tak wyglądają produkowane już pociągi Flirt:

    Czytaj także

      Komentarze (67)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      daleko im od Pendolina

      Australijczyk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Polska sie doczekala podrob of upadku komunizmu ponad 26 lat temu.
      Gratulacje

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Słoiki z WROCŁAWIA

      Paweł (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 9

      Zgadzam się ze wszystkimi co pisali ze słoików jest najwięcej z Wrocławia . To prawda Warszawę i Kraków oni zalewają bywam w tych miastach bardzo często i mam tam rodzinne i wszyscy na nich...rozwiń całość

      Zgadzam się ze wszystkimi co pisali ze słoików jest najwięcej z Wrocławia . To prawda Warszawę i Kraków oni zalewają bywam w tych miastach bardzo często i mam tam rodzinne i wszyscy na nich narzekają że zajmują miejsce parkingowe albo nie mogą się odnaleść w mieście i utrudniają ruch drogowy . Ale co mnie osobiście najbardziej bawi że wszyscy wrocławianie opisują swoje miasto jak ono sie rozwija czego tam nie ma ( ale tak naprawdę co tam jest ??) no chyba nie sky tower bo po za 200m wysokości to ani nie pasuje do miasta ani nie wygląda . A to porównanie Wrocławia do najwiekszych miast w Polsce czyli Warszawy i Krakowa to jest śmieszne !! Gdzie wy się zapędZacie przecież za nim do tych miats będziecie się mogli porównywać pokonajcie Łódź która jest przed wami a i jeszcze mniejsze miasta które są przed wami tak jak Gdańsk czy Poznań ( zapomnieliście o nich ??) nawet Szczecin pod względem powiechrzni jest większy od Wrocławia . Jesteście tak kiepscy jak wasz serial z miasta wzięty ŚWIAT WEDŁUG KIEPSKICH Z WROCŁAWIA . Lepszego miejsca Okil nie mógł wybrać do kręcenia tego serialu . Pozdrawiam słoikówzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      słoik Paweł

      dr NO (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Słoik to sobie na głowę nakładasz do spania i od niedotlenienia bredzisz co dnia!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wrocław tania kopia warszawy

      Tomasz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 7

      Wrocław to nijakie miasto , nie ma własnej osobowości . Czymś śmiesznym jest kopiowanie WarsZawy . We Wrocławiu można zauważyć takie zjawisko a mianowicie malowanie autobusów ( przy czym tramwaje...rozwiń całość

      Wrocław to nijakie miasto , nie ma własnej osobowości . Czymś śmiesznym jest kopiowanie WarsZawy . We Wrocławiu można zauważyć takie zjawisko a mianowicie malowanie autobusów ( przy czym tramwaje SKODA :DD są w innym kolorze ale to tez tragedia ) nawet tabliczki ulic są takie same jak w Warszawie . Jeżeli ktoś myślał Że porównam tu budynki to był w błędzie bo Wrocław jest daleko za Warszawa Krakowem i PoznAniem . Wrocław to nic innego jak TANDETA Bez swojego charakteru tak jak mają to inne polskie miasta . Dlatego tak bardzo słoiki z Wrocławia zapychają Warszawę i Kraków a w komentarzach i jakiś swoich tygodnikach porównują siè do tych miast a dzieli ich przecieć taka przepaść.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Się nie znasz...

      Gosica (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Wrocław to piękne miasto z tradycją! Warszawa jest zabudowana nowymi budynkami, nie mających w ogóle uroku. Tak, zgadzam się, że niektóre miejsca są okey, lecz Wrocław to stolica kultury w 2016 roku!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      burak

      twój PAN (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      @tomcio, Wrocław to chyba na pocztówkach widziałeś w swoim zapyziowie małym!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PKP

      podróżny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      Za takie coś w normalnym kraju się wylatuje z pracy! Gnojostwo to PKP!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Żadne darty nie będą jeździć "z Wrocławia"

      pasażer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 4

      Wrocław jest po prostu na trasie z Warszawy do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby, gdzie jeździ mnóstwo Jeleniogórzan do pracy w stolicy i w innych celach, z kolei w przeciwnym kierunku jeżdżą...rozwiń całość

      Wrocław jest po prostu na trasie z Warszawy do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby, gdzie jeździ mnóstwo Jeleniogórzan do pracy w stolicy i w innych celach, z kolei w przeciwnym kierunku jeżdżą mieszkańcy Warszawy i Mazowsza w Karkonosze. Niestety, Wrocławia nie dało się ominąć. Ciekawe czy pociąg będzie tak samo zasyfiony od Wrocławia jak teraz, bo niestety obecnie jest tak, że najgorsza hołota wsiada zawsze we Wrocławiu. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 11

      Pewnie dlatego najgorsza hołota wsiada zawsze we Wrocławiu, bo wraca do domu w stolycy...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Chyba jednak nie

      warszawiak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 7

      Raczej jedzie za pracą do stolicy. Najwięcej słoików mieszka we Wrocławiu.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      chyba jednak tak

      Wrolak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      a ty jesteś głównym ich prezedstawicielem

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pesa

      rychu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      Dlatego niemcy nie dostaną od pesy składów bo pesa się wycofała jak się dowiedziała że samych certyfikatów które pozwolą na użytkowanie w niemczech tych pojazdów by musieli wyrabiać z rok i ponad...rozwiń całość

      Dlatego niemcy nie dostaną od pesy składów bo pesa się wycofała jak się dowiedziała że samych certyfikatów które pozwolą na użytkowanie w niemczech tych pojazdów by musieli wyrabiać z rok i ponad kilka milionów wydać na nie i dlatego się wycofali bo inaczej bez certyfikatów by płacili ogromne kary za brak możliwości ich użytkowania u siebie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Piękny

      amelia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      Piękny będzie ten Dart. Super, że w Polsce produkuje się takie cudeńka.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PESA,wspaniałe,niesamowite pociągi he,he,

      Gregor (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 7

      tylko dlaczego Niemcy dość szybko wycofali się z kontraktu z tą firmą ? No ,właśnie DLACZEGO ??? Czy rzecznik firmy odsłoni nam kulisy tego nieudacznego kontraktu ? Czy mamy wierzyć plotkom że...rozwiń całość

      tylko dlaczego Niemcy dość szybko wycofali się z kontraktu z tą firmą ? No ,właśnie DLACZEGO ??? Czy rzecznik firmy odsłoni nam kulisy tego nieudacznego kontraktu ? Czy mamy wierzyć plotkom że wyrób PESA to jest wyjątkowy "knot",który ten zakład wypuśćił na rynek ? Jaka jest zatem PRAWDA ???zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      odp

      gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Plotkom wierzą tylko debile.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      He he

      Paulus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Prawdą jest to, że jesteś burakiem, na to nic już nie poradzimy. Niemcy w przeciwieństwie do nas starają się chronić swój rynek i obcym wyrobom jest trudno się przebić ze względu na mnogość...rozwiń całość

      Prawdą jest to, że jesteś burakiem, na to nic już nie poradzimy. Niemcy w przeciwieństwie do nas starają się chronić swój rynek i obcym wyrobom jest trudno się przebić ze względu na mnogość procedur, homologacji itd. My natomiast zamiast kupować nasze pociągi od naszych fabryk, kupiliśmy przestarzałe konstrukcyjnie Pendolino. Jestem ciekaw, kto i ile wziął za to by te włoskie porażki jeździły po naszych torach.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ale bujasz

      pekape (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Prawdą jest nie to, że Niemcy dbają o miejsca pracy, tylko fakt dbania o bezpieczeństwo pasażerów. Ichni UTK czyli Eisenbahn Bundesamt nie tylko Pesie pod górę zrobił, bo ma dbać o bezpieczeństwo....rozwiń całość

      Prawdą jest nie to, że Niemcy dbają o miejsca pracy, tylko fakt dbania o bezpieczeństwo pasażerów. Ichni UTK czyli Eisenbahn Bundesamt nie tylko Pesie pod górę zrobił, bo ma dbać o bezpieczeństwo. Nasz UTK w sprawie dopuszczenia ED250 do jazdy też łaskawy nie był i długo brakowało papierów. A odnośnie DARTa i jego zasługi dla polskich miejsc pracy - za mało wkładu własnego, za dużo części z importu.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pociągi

      nadodrzański (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 3

      Dajmy już spokój temu Pendolino i cieszmy się po prostu z rodzimych produkcji takich jak Dart. Patrzmy w przyszłość i oby należała ona do naszych producentów, w tym Pesy.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PL

      HANS (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 9

      Nareszcie stawiamy na Krajowe Produkty które nie odstają od zagranicznych!
      w takich momentach jakoś lepiej mi na duchu w tej zepsutej Polsce....


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      Paweł (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 4

      Niestety nie wiesz, o czym mówisz. Polskim pociągom, a Pesie w szczególności, bardzo daleko jeszcze do produktów takich firm jak Stadler czy Siemens. Inna półka jakościowa, a niestety cenowa bardzo...rozwiń całość

      Niestety nie wiesz, o czym mówisz. Polskim pociągom, a Pesie w szczególności, bardzo daleko jeszcze do produktów takich firm jak Stadler czy Siemens. Inna półka jakościowa, a niestety cenowa bardzo podobna. I wiem to od ludzi, którzy mają z tymi pociągami do czynienia na co dzień. Niestety...

      "Nareszcie stawiamy na Krajowe Produkty" - ponad 96% pociągów kupowanych w ostatnich 15 latach była produkowana w Polsce. 76 Elfów Pesy, 75 Impulsów Newagu, 54 Flirty Stadlera produkowane w Polsce, 194 pociągi spalinowe od Pesy, Newagu, Kolzamu lub innych polskich producentów, ponad 300 nowych lub zmodernizowanych wagonów w poznańskim FPS, 10 lokomotyw Pesa Gama, 20 Dartów. To tylko przykłady, bo były jeszcze chociażby Acatusy Pesy, EN97, 19WE, ED74, EN61, EN81, EN95.

      Łącznie od 2000 roku kupiono w Polsce 515 pociągów, z czego zaledwie 20 nie było wyprodukowanych w Polsce. Ale oczywiście najłatwiej krytykować bez jakiejkolwiek wiedzy...zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama