Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Przenosiny zajezdni MPK – kiedy i jak to będzie wyglądać?

Weronika Skupin
Fot. Tomasz Hołod
Kiedy będą przenosiny zajezdni MPK i jak się to odbędzie? Słyszałem, że rozkłady jazdy są nieskorelowane z przeprowadzką autobusów z Grabiszyńskiej na Obornicką i autobusy sparaliżują miasto. No i wszystkie pojazdy przecież nie zmieszczą się na Obornickiej, jak MPK sobie poradziło? – pisze do nas Czytelnik Maciej. Odpowiedzi na jego pytanie szukała reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin.

Jak uspokaja Agnieszka Korzeniowska z MPK, rozkłady jazdy są zgrane z przenosinami autobusów. Od 28 marca wejdą nowe rozkłady – zmieni się w nich to, że kursy wyjazdowe i zjazdowe z i do zajezdni przy Grabiszyńskiej zastąpią te do zajezdni przy Obornickiej.

– Z uwagi na możliwy wcześniejszy termin przekazania przebudowanego obiektu przy ul. Obornickiej, 27 marca planujemy rozpocząć przeprowadzkę naszych pojazdów – tłumaczy Korzeniowska. – Autobusy, które tego dnia zakończą pracę na linii, będą zjeżdżały jak dotychczas, na zajezdnię przy ul. Grabiszyńskiej. Następnie będą systematycznie przejeżdżały na ul. Obornicką, tak by cały proces w tym dniu odbył się bez zakłóceń dla pasażerów – mówi rzeczniczka.

Jak tłumaczy, nie będzie kawalkady autobusów, które sparaliżują miasto jadąc wielką grupą. – Od 28 marca wejdą w życie nowe rozkłady jazdy, które będą uwzględniały wyjazdy i zjazdy na ul. Obornicką. Obecnie nad nimi pracujemy. Ich podstawowym założeniem jest to, by autobusy w nocy nie zjeżdżały do zajezdni częściej niż co minutę, a rano wyjeżdżały z niej z częstotliwością 3 autobusy na minutę. Ponadto pierwsze przystanki na trasie po wyjeździe z zajezdni będą miały status przystanków na żądanie.

Zobacz koniecznie: Zajezdnia przy Grabiszyńskiej przestaje istnieć. To kawał historii Wrocławia (UNIKATOWE ZDJĘCIA)

Pojazdy zmieszczą się na zajezdni, choć będzie im tłoczno. Zajezdnia zaprojektowana jest co prawda na 290 autobusów a wszystkich jest 340, jednak zostaną poustawiane ciaśniej.

– Opracowaliśmy tymczasowy system parkowania autobusów na przebudowanym obiekcie, który umożliwi nam parkowanie na nim 340 pojazdów jednocześnie. To oznacza, że wszystkie kursy wyjazdowe będą odbywały się z obiektu przy ul. Obornickiej. Po wejściu podwykonawcy w połowie czerwca nadmiar pojazdów będzie sukcesywnie kasowany – tłumaczy Korzeniowska.

Poza tym o każdej porze dnia i nocy jakieś autobusy są w ruchu i nie ma chwili, by wszystkie 340 pojazdów stacjonowało na zajezdni. Na wszelki wypadek spółka się zabezpieczyła i może korzystać z działki przy starej fabryce makaronów Malma przy ul. Obornickiej. Pewnie nie będzie to jednak konieczne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska