Gimnazjaliści niezbyt często używają języka angielskiego poza szkołą. Młodzi ludzie mają dość niskie kompetencje językowe, a nauczyciele skarżą się, że ich podopiecznym brakuje zaangażowania w naukę - oto wnioski z ostatniego raportu Instytutu Badań Edukacyjnych.
Gimnazjaliści odpowiadali m.in. na pytanie, jak często używają języka w bezpośredniej rozmowie. Częściej zdarzało się to dziewczętom niż chłopcom: z przyjaciółmi z kraju anglojęzycznego (odpowiednio: 23 proc. i 18 proc.), w kontaktach z osobami mówiącymi po angielsku spotkanymi na wakacjach (51 proc. i 45 proc.), z krewnymi z kraju anglojęzycznego (36 proc. i 30 proc.). Natomiast chłopcy - częściej niż dziewczęta - zawierali kontakty z osobami rozmawiającymi po angielsku przez internet (63 proc. i 44 proc.).
Próbna matura 2014/2015 z CKE - język obcy - angielski (podstawowy) 17.12.2014 ARKUSZE, ODPOWIEDZI
Joanna Pitura z Pracowni Języków Obcych IBE wskazuje, że potencjalnie bardzo dobre warunki do wykorzystywania własnych kompetencji językowych stwarzają wyjazdy zagraniczne. - Wyjazdy mogą mocno motywować do nauki. Ale ośmiu na dziesięciu gimnazjalistów nigdy nie było na wycieczce szkolnej w krajach anglojęzycznych, a siedmiu na dziesięciu nigdy nie było w takim kraju z rodziną.
Więcej w poniedziałkowym (2.03.2015 r. ) papierowym wydaniu "Dziennika Bałtyckiego" albo kupując e-wydanie gazety.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?