Likwidacja pociągu z Wrocławia do Drezna: Poseł PO pisze do...

    Likwidacja pociągu z Wrocławia do Drezna: Poseł PO pisze do minister i prosi o pomoc

    Malwina Gadawa

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Likwidacja pociągu z Wrocławia do Drezna: Poseł PO pisze do minister i prosi o pomoc
    1/2
    przejdź do galerii

    ©Fot. Tomasz Hołod

    Od niedzieli, 1 marca, nie będzie już jeździł pociąg Regioekspres między Wrocławiem i Dreznem. Spółka Przewozy Regionalne tłumaczy, że nie ma pieniędzy na bezpośrednie połączenie. Marek Łapiński, poseł Platformy Obywatelskiej napisał list do minister infrastruktury i rozwoju regionalnego - Marii Wasiak. W piśmie proponuje, by resort pomógł samorządowi województwa w przywróceniu pociągu z Wrocławia do Drezna na dolnośląskie szlaki kolejowe.
    Przewozy Regionalne tłumaczyły, że nie miały wyboru i decyzja ta została podjęta przez organizatora połączeń przygranicznych, który dotychczas finansował pociągi do Drezna. - Bardzo trudna sytuacja finansowa, spowodowana m.in. znacznie mniejszymi wpływami z podatku CIT, wymusiła na samorządzie województwa dolnośląskiego przeprowadzenie optymalizacji rozkładu jazdy w taki sposób, aby zaspokajał on przede wszystkim codzienne potrzeby przewozowe jak największej liczby pasażerów kolei regionalnych - to fragment oficjalnego komunikatu Przewozów Regionalnych.


    Przeczytaj więcej: Likwidują pociąg z Wrocławia do Drezna. Nie ma pieniędzy na bezpośrednie połączenie

    Poseł Marek Łapiński z Dolnego Śląska zwrócił się w tej sprawie do minister infrastruktury i rozwoju regionalnego Marii Wasiak. W swoim liście przekonuje, że nasz region potrzebuje jak najwięcej kolejowych połączeń międzyregionalnych. Jego atutem jest bowiem bliskość i Czech, i Niemiec, a to może się przełożyć zarówno na dolnośląską gospodarkę, jak też turystykę. Ponadto, poseł Marek Łapiński wskazuje na fakt, że w 2016 i w 2017 r. Wrocław będzie gospodarzem imprez o międzynarodowym zasięgu. To Europejska Stolica Kultury oraz Igrzyska Sportów Nieolimpijskich World Games. W tym kontekście, ograniczenie dostępności Dolnego Śląska dla transportu kolejowego wydaje się być posunięciem niepokojącym.

    - Na Dolnym Śląsku zrealizowano wiele inwestycji, które miały na celu m.in. skrócić czas podróży pociągiem między miastami i podnieść poziom bezpieczeństwa na kolei. Modernizowano m.in. międzynarodową linię E30 z Wrocławia do Legnicy do Zgorzelca, będącą drogą do Niemiec przez Goerlitz. To właśnie na tej trasie kursowały pociągi z Drezna do Wrocławia – przekonuje poseł Marek Łapiński.

    – W planach inwestycyjnych państwowej spółki PKP Polskie Linie Kolejowe na lata 2014-2020 na Dolnym Śląsku jest zaś modernizacja odcinka linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca, polegająca m.in. na jego elektryfikacji. Wyrażam obawę, że redukcja oferty przewozowej poprzez usunięcie z siatki połączeń kursów z Wrocławia do Drezno może odbić się negatywnie na atrakcyjności oferty przewozowej oraz na zaufaniu do kolei in corpore. Postawi pod znakiem zapytania także sens prowadzonych prac inwestycyjnych i nakładów finansowych na nie poniesionych - dodaje poseł.

    Marek Łapiński zaapelował do minister Marii Wasiak, by pomogła samorządowi Dolnego Śląska w przywróceniu do rozkładu jazdy pociągu relacji Wrocław – Drezno.

    Czytaj także: Europa nam odjeżdża. Wrocław coraz dalej od Berlina czy Pragi, bo likwidują połączenia

    Czytaj także

      Komentarze (9)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      cofamy sie...

      Bruno_Breslau (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      a jeszcze w latach 30tych były połaczenia kolejowe do Paryża Berlina Pragi itc...nie mówiąc już o czasie przejazdów...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      czy aby nie za późnio

      vb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      na takie pisanie i to do własnego ministra- przecież to jest żałosne, a gdzie reszta dolnośląskich miernot? Cicho siedzi jak mysz pod miotłą, przegłosowała POdatek od kopalin i teraz są tego skutki.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jak zwykle

      Greg (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      W Polsce nic się zwykle nie opłacało.Za dużo prezesików do wykarmienia.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wróć fajne połączenie Wr-Dr!!!!

      pkp (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      dziękujemy za interwencję!Może z e-portalu można dołożyć

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      KODLK

      bolo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Komitet Obrony Dolnosląskich Linii Kolejowych
      http://kodlk.tnb.pl/news.php

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Może poprosic Niemcy o pociąg do Drezna

      bolo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      Może Im będzie się opłacało?
      A kiedy zostanie odtworzona linia świeradów Zdrój - Berlin?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Walczmy o przywrócenie połaczenia Wrocław Głowny - Sobótka

      d112 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 2

      To połączenie jest bardzo ważne dla wielu osób którzy jadą do pracy, dla turystyki. Wrocław była od zawsze związany ze Ślężą. Czy ktoś z tych którzy likwidowali połączenie jechali drogą nr 35 w...rozwiń całość

      To połączenie jest bardzo ważne dla wielu osób którzy jadą do pracy, dla turystyki. Wrocław była od zawsze związany ze Ślężą. Czy ktoś z tych którzy likwidowali połączenie jechali drogą nr 35 w stronę Strzelec co tam się dzieje a potem w stronę Rogowa Sobóckiego ?

      Czy ktoś widział co się dzieje w Busach i PKS-ach na Hallera czy Dworcu PKS we Wrocławiu lub na Bielanach Wrocławskich. Wszystko przepełnione a w sezonie letnim masakra totalna. Zwłaszcza jak PKS jedzie w kierunku Sulistowiczek i Przełęczy Tąpadła.

      Z szynobusu korzystali by wszyscy od rowerzystów, ludzi do pracy, tych do szkoły, turystów i wiele innych.

      Kiedy ta linia zostanie przejęta od PKP przez Koleje Dolnośląskie ? By zrozumieć jak to ważne wystarczy zobaczyć co zrobiono z linią na Trzebnice. Pierwsza była to linia którą uratowano.

      Tu link do trasy na Trzebnice. Tak powinno być do Sobótki.

      https://www.youtube.com/watch?v=-BYsFPiJzHo

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      upadek imperium... pociag ten przez lata byl jak tramwaj...

      długo_pis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      ...ktory wiozl do roboty pokolenia nie tylko polakow... byl pierwszym pomostem pomiedzy wschodem a zachodem nowoczesnej europy dzieki ktoremu zmieniono oblicze powojennej europy rozpoczynajac...rozwiń całość

      ...ktory wiozl do roboty pokolenia nie tylko polakow... byl pierwszym pomostem pomiedzy wschodem a zachodem nowoczesnej europy dzieki ktoremu zmieniono oblicze powojennej europy rozpoczynajac dialog niemcow i polakow jak i debate nad jej przyszloscia... widac nie plynie z tego zadna nauka dla przyszlych pokolen rowniez dla politykowzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Marian prezydent

      ok (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      https://www.youtube.com/watch?v=LHgKIgvSos0

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama