- Zgadzamy się wszyscy, że trzeba w pierwszej kolejności budować odcinek Łany - Długołęka. Być może budowę uda się rozpocząć w 2016 roku - mówi portalowi GazetaWroclawska.pl wicemarszałek Dolnego Śląska Jerzy Michalak, odpowiedzialny m.in. za inwestycje drogowe.
Wspólnie z samorządowcami o zmianę planów dotyczących wschodniej obwodnicy do marszałka apelowała posłanka PO Ewa Wolak. - Mieszkam na Kowalach i widzę, jak potrzebny jest nowy fragment obwodnicy. Budowa trasy z Łanów do Długołęki odkorkuje Strachocin, Swojczyce i Kowale. Przekonujemy marszałka, że drogę trzeba jak najszybciej budować - mówi Ewa Wolak.
- Budowa tej trasy usprawni komunikację wschodniej części Wrocławia, a auta jadące od Strzelina czy Oławy będą mogły łatwiej dojechać do S8, i dalej do Warszawy, a także do autostradowej obwodnic Wrocławia - mówi Włodzimierz Chlebosz, wójt gminy Czernica.
Samorządowcy mają też drugi postulat: żądają, by inny odcinek wschodniej obwodnicy - z Żernik do Bielan - został przeprojektowany.
Obecne plany zakładają, że droga z Żernik do Bielan będzie prowadziła przez osiedla w Wysokiej. Mieszkańcy wsi protestują przeciwko temu rozwiązaniu, bo ich zdaniem taka droga będzie niebezpieczna i zakłóci spokój wsi.
Samorządowcy proponują alternatywną trasę omijającą osiedla. - Po co mamy na siłę zatruwać życie ludziom, skoro można wykorzystać inne rozwiązanie - tłumaczy posłanka Wolak.
Urzędnicy nie mówią nie. - Przygotowujemy dokumentacje dla tej drogi. Do decyzji środowiskowej zgłosimy trzy warianty jej przebiegu - mówi Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei. Ale zmiana przebiegu trasy oznacza m.in. konieczność nowych wykupów działek i zmian w planach miejscowych. Dłuższa trasa może być także droższa. Dlatego do tej pory władze województwa upierały się, że korytarz przez Wysoką jest najlepszy.
- Wariant przez Wysoką jest wpisany w plany miejscowe. Zastanawiamy się, czy nie można ulżyć mieszkańcom Wysokiej, np. budując estakady w niektórych miejscach. Ale póki co obowiązuje stary przebieg trasy - mówi Jerzy Michalak, wicemarszałek Dolnego Śląska. - Poza tym, przy zmianie przebiegu trasy musielibyśmy zmienić ugodę z miastem Wrocław, która gwarantuje nam 33 mln dofinansowania do budowy drogi.
Grzegorz Roman, były wicemarszałek województwa i pomysłodawca budowy wschodniej obwodnicy mówi, że każde działanie przyspieszające powstanie trasy należy uznać za sukces. - Ale niedopuszczalne jest zmienianie wybranego korytarza przez Wyoką na życzenie samorządów - dodaje.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?