– Aby automat się uruchomił, konieczne jest włączenie silnika pojazdu - mówi Agnieszka Korzeniowska, rzeczniczka MPK. Przekonuje, że zasada taka obowiązuje nie tylko w nowych autobusach, ale we wszystkich kursujących po Wrocławiu. - Kierowca przed odjazdem z pętli musi zalogować się do systemu i jest to też czas na uruchomienie się pozostałych systemów oraz automatu – wyjaśnia Korzeniowska.
Zdarza się też, że automat przestaje działać w czasie jazdy. – Ponieważ biletomat mobilny działa w oparciu o łączność radiową, może zdarzyć się moment, gdy ta łączność zostanie przerwana. Może to mieć miejsce przy wyjeździe z pętli, ale i na trasie – tłumaczy rzeczniczka.
Co wtedy? – Uwzględniliśmy to w procedurach. Kontroler biletów przed przystąpieniem do pracy musi się upewnić, że wszyscy pasażerowie, którzy chcieli skasować bilety, już to zrobili, a także musi zwrócić uwagę na pasażerów, którzy stoją w kolejce do automatu mobilnego. Dlatego, jeżeli urządzenie w danej chwili nie działa, trzeba chwilę przy nim poczekać. Kontroler nie wystawi wezwania, jeśli będzie widział, że pasażer chce kupić bilet – informuje Korzeniowska.
Czy to oznacza, że gdy biletomat nie działa musimy przed nim stać, aż się uruchomi? Nie możemy na przykład usiąść w pobliżu? – Nie. Jeśli usiądziemy, skąd kontroler miałby wiedzieć, że mamy zamiar kupić bilet? – pyta rzecznik.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?