Kiedy będzie można wypożyczyć rower miejski? Miasto wciąż...

    Kiedy będzie można wypożyczyć rower miejski? Miasto wciąż nie podpisało umowy z firmą Nextbike

    Ewa Wilczyńska

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Firma Nextbike ponownie wygrała przetarg na obsługę rowerów miejskich
    1/2
    przejdź do galerii

    Firma Nextbike ponownie wygrała przetarg na obsługę rowerów miejskich ©Fot. Janusz Wójtowicz

    "Czy miasto podpisało już umowę z operatorem roweru miejskiego? Znana jest data uruchomienia wypożyczalni rowerów?" - pyta nasza Czytelniczka, Paulina Kik. Odpowiedzi szukała reporterka Ewa Wilczyńska.
    Chociaż wynik przetargu na obsługę roweru miejskiego został ogłoszony już w styczniu, to do tej pory miasto nie podpisało ze zwycięzcą, czyli firmą Nextbike, umowy. Powodem jest skarga, którą konkurencyjna firma BikeU złożyła do Krajowej Izby Odwoławczej. Dotyczyła ona "braku potencjału finansowego" firmy Nextbike. Sprawa była wyznaczona na 17 lutego, co ciekawe jednak dzień wcześniej BikeU ją wycofał. - Uważamy, że było to złośliwe działanie, mające na celu opóźnienie wprowadzenia roweru miejskiego - mówi Michał Dąbrowski, przedstawiciel Nextbike.


    Przypomnijmy, że wcześniej to firma Nextbike składała skargę na BikeU, która pierwotnie wygrała przetarg na obsługę systemu rowerów miejskich. Odwołanie okazało się skuteczne.

    Czytaj więcej: Operatorem roweru miejskiego będzie jednak firma Next Bike

    Nextbike powoli jednak przygotowuje się do rozpoczęcia sezonu. - Podpisanie umowy z miastem to kwestia tygodnia, póki jeszcze formalności nie zostaną dopełnione, nie kupujemy sprzętu - wyjaśnia Michał Dąbrowski. Nextbike prowadzi już jednak rozmowy z partnerami. W firmie mają nadzieję, że uda się rozpocząć sezon roweru miejskiego w kwietniu, dokładnej daty jednak podawać nie chcą.

    Wiadomo jednak, co się w tym sezonie zmieni. Rowery nie będą już własnością miasta, a firmy Nextbike. Zamiast 140 jednośladów po Wrocławiu będzie jeździć 700. Ma być także więcej stacji. Do tej pory funkcjonowało 17 miejskich i 13 prywatnych, sponsorowanych przez firmy. Teraz samych miejskich stacji ma być 70. Rozmowy z firmami zaczną się dopiero po podpisaniu umowy.

    Nowe rowery będą bardzo podobne do tych, które służyły wrocławianom ostatnie cztery lata. Mają mieć trzy przerzutki, koszyki i zaciski do szybkiego regulowania siodełka. Unowocześnienia zostaną wprowadzone do terminali. Mapy będą teraz podświetlane, a rowery mają się odpinać automatycznie (do tej pory trzeba było wykorzystywać wyświetlający się na ekranie kod do zamka).

    Firma Nextbike wygrała przetarg na kompleksową obsługę roweru miejskiego przez kolejne cztery lata.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Czytaj także

      Komentarze (11)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wrocław nie dojrzał do roweru miejskiego

      d112 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      wystarczy było by zobaczyć co zrobiono ze starymi rowerami, co chwile złodziejstwo, niszczenie albo wyrywanie koszyków do swojego roweru.

      Do tego zabawy gimbazy w przebijanie opon czy niszczeniu...rozwiń całość

      wystarczy było by zobaczyć co zrobiono ze starymi rowerami, co chwile złodziejstwo, niszczenie albo wyrywanie koszyków do swojego roweru.

      Do tego zabawy gimbazy w przebijanie opon czy niszczeniu siodełek. Jesteśmy bydłem i tyle.

      Co do roweru można zlikwidować te przerzutki, zwykły hamulec na piaście i łańcuch cały obudowany, to obniża koszt samego roweru.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rzetelność ofert Operatora WRM

      Dabrowski zawsze ma rację (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      W Grodzisku Mazowieckim zaoferowali termin wykonania i uruchomienia wypożyczalni 1 dzień (wyeliminowali w ten sposób najtańszą ofertę), w Opolu zaoferowali termin wykonania i uruchomienia w 1 dzień...rozwiń całość

      W Grodzisku Mazowieckim zaoferowali termin wykonania i uruchomienia wypożyczalni 1 dzień (wyeliminowali w ten sposób najtańszą ofertę), w Opolu zaoferowali termin wykonania i uruchomienia w 1 dzień zatem kto pyta kiedy otwarcie systemu odpowiedź prosta najpóźniej od 1 Marca!!! Hurrra
      Wniosek prosty: albo mają 4 x więcej czasu we Wrocławiu aniżeli w innych miastach i terminu jak wyżej dopełnią albo składają nieuczciwe oferty w innych Miastach...Co Wy na to, he?!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rzetelność Operatora WRM

      Dabrowski zawsze ma rację (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      W postępowaniach w Grodzisku Mazowieckim wyeliminowali konkurencję składając zobowiązanie do wybudowania systemu w jeden dzień, w Opolu oferta taka sama. Cieszymy się zatem bo skoro są tacy...rozwiń całość

      W postępowaniach w Grodzisku Mazowieckim wyeliminowali konkurencję składając zobowiązanie do wybudowania systemu w jeden dzień, w Opolu oferta taka sama. Cieszymy się zatem bo skoro są tacy zajefajni to we Wrocławiu powstanie rower od 1 Marca. Hurrrra :)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Caly ten system jest do kitu

      wrocek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

      Stara technologia anty uzytkownikowa. Zdezeloway sprzet i w bzdurnych miejscach stacje. Jakby sie pozbyc urzednczej lapy z tego kretynskiego projektu to staneloby to na nogi. MIasto tylko psuje...rozwiń całość

      Stara technologia anty uzytkownikowa. Zdezeloway sprzet i w bzdurnych miejscach stacje. Jakby sie pozbyc urzednczej lapy z tego kretynskiego projektu to staneloby to na nogi. MIasto tylko psuje rynek ktory sam by wyregulowal dostepnosc rowerow i miejsca gdzie one sa potrzebne. Jakim cudem pomimo tego zlego dotowanego systemu utrzyuja sie prywatne wypozyczalnie rowerowe we Wroclawiu? poporostu robia to lepiej i taniej.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      proszę jeździć swoim rowerkiem i za swoje pieniądze

      Danioo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 15

      Pani Czytelniczko może by Pani sobie kupiła rower niż naciągać Wrocławian korzystać z ich pracy. Rower miejski przynosi ogromne straty (finansował się w ok. 20%) dlatego miasto chce się pozbyć tego...rozwiń całość

      Pani Czytelniczko może by Pani sobie kupiła rower niż naciągać Wrocławian korzystać z ich pracy. Rower miejski przynosi ogromne straty (finansował się w ok. 20%) dlatego miasto chce się pozbyć tego i pozbywa jak widać. Wiele razy był przetarg którego nikt nie mógł wygrać aż w końcu ta firma zaproponowała tak kiepskie warunki na które trzeba było przystać. Ten projekt to finansowa klapa a Pani swoim pytaniem go wspiera.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Proszę samemu budować i remontować drogi, sygnalizacje świetlne, parkingi

      --- (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 6

      Ja z nich nie korzystam, więc ZAORAĆ!

      Właśnie tak durne jest twoje myślenie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wolę aby moje miasto finansowało rower miejski niż, np.

      BartekP (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 4

      drużynę piłkarską czy też utrzymywało duży stadion.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Taaa

      Core (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 6

      Nie ma to jak komentarz typu "ja nie korzystam, to się innym też nie należy"


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do Core

      Danioo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 4

      Nie że się nie należy, czytasz i nie rozumiesz, niech sobie ta Pani jeździ od rana do wieczora tylko niech za to się płaci tyle ile to naprawdę kosztuje.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do Danioo

      Core (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 3

      Drogi Danioo, ależ przeczytałem ze zrozumieniem Twój komentarz, czemu dałem wyraz w moim, może trochę się nie zrozumieliśmy:)

      Ale odpowiem merytorycznie. Każde miasto (w tym Wrocław), ma w swoim...rozwiń całość

      Drogi Danioo, ależ przeczytałem ze zrozumieniem Twój komentarz, czemu dałem wyraz w moim, może trochę się nie zrozumieliśmy:)

      Ale odpowiem merytorycznie. Każde miasto (w tym Wrocław), ma w swoim budżecie przeznaczone pieniądze na krzewienie kultury fizycznej, więc z tego jest to finansowane. To, że są dopłaty miasta za darmowe 20 minut jazdy to jedno - i tutaj myślę że byśmy się zgodzili, że to generuje koszty. Ale z drugiej strony lepiej wydać pieniądze na to, niż na inne inicjatywy, które niekoniecznie będą lepsze. Ja sam znam wiele osób, które np. przyjechały na studia do Wrocławia i nie mają tutaj roweru, a system pozwalający na przejchanie z punktu A do punktu B i zostawienia tam roweru jest dobrym rozwiązaniem, nawet za cenę tego, że niektórzy będą tak obliczać, by zmieścić się w 20 darmowych minutach. (na marginesie: Ci co jeżdżą na styk, nawet jak się sekundę spóźnią to już mają pecha :D ) Zatem skoro wspieramy ruch, to warto inwestować w stacje rowerowe, bo to naprawdę przynosi więcej pożytku. Nie każdego stać na rower, a spalanie zbędnych kalorii w ten sposób, chociażby przez darmowe 20 minut przyczynia się do misji propagowania sportu.

      Stąd mój komentarz w stosunku do Ciebie, bo nie negowałem argumentu, że to kosztuje, bo go potwierdzam. Ale widać w nim frustrację, że nie powinno być Twoim zdaniem "okresu darmowego". Jak go nie będzie to spadnie ilość osób korzystających, rowery znikną z ulic, bo przestanie być to opłacalne dla każdego. Skoro władze wspierają ruch i zdrowy styl życia, to taki system jest OK, choć ekonomiczny punkt widzenia mówi że to nie ma sensu.

      Pozdrawiam Cię :)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      l

      l (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      a kiedy decyzja, i od czego bedzie zalezala, o dodatkowych lokalizacjach stacji?

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama