Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dlaczego w MPK mają problem z jazdą? Autobus 149 znów opuścił kurs

Weronika Skupin
– Moja cierpliwość powoli się kończy a jeżdżę 149 prawie 5 lat. Proszę nie tłumaczyć się brakiem kadry i złym taborem, bo to tylko źle o MPK świadczy – pisze Czytelniczka.
– Moja cierpliwość powoli się kończy a jeżdżę 149 prawie 5 lat. Proszę nie tłumaczyć się brakiem kadry i złym taborem, bo to tylko źle o MPK świadczy – pisze Czytelniczka. Fot. Tomasz Hołod / Polskapresse
Czy w MPK znów brakuje kierowców i kursy są nierealizowane? Takie wątpliwości miała nasza Czytelniczka Ewa Zuber. Pisała do nas o autobusie 149, który jej zdaniem notorycznie opuszczał poranne kursy lub się spóźniał. – Proponuję, abyście państwo wcielili w życie akcję, w spóźnionych środkach komunikacji miejskiej i w przypadku opuszczania kursów... nie kasujemy biletów! – pisała do MPK. Sprawą zajęła się reporterka Gazety Wrocławskiej - Weronika Skupin.

Czytelniczka opisała kilka spóźnień linii 149 i przypadków, gdy jak mówi, autobus w ogóle się nie pojawił. – W dniu dzisiejszym znowu autobus linii 149 opuścił kurs o godz. 6:29 i w tym roku jest to już po raz trzeci – pisała kilka dni temu Ewa Zuber.

– Moja cierpliwość powoli się kończy a jeżdżę 149 prawie 5 lat. Proszę nie tłumaczyć się brakiem kadry i złym taborem, bo to tylko źle o MPK świadczy – pisze Czytelniczka.

Ponownie napisała 5 lutego, kiedy autobus linii 149 znów nie przyjechał na przystanek pl. Grunwaldzki o godz. 6:29 w kierunku na Nowy Dwór. – O godz. 6:37 na w/w przystanek podjechał autobus linii 149 o numerze 8500, co w żaden sposób nie pasuje do obowiązującego rozkładu jazdy, który nie jest przez państwa przestrzegany. Proponuję, abyście państwo wcielili w życie akcję, w spóźnionych środkach komunikacji miejskiej i w przypadku opuszczania kursów... nie kasujemy biletów! – napisała do MPK Ewa Zuber.

Przewoźnik w odpowiedzi na jej pytanie przeanalizował 19 kursów linii 149 z przystanku pl. Grunwaldzki z godz. 6.29 ze stycznia tego roku.

– W 3 z 19 przypadków zdarzyło się, że wskazany prze Panią autobus był spóźniony około 10 minut, jednak w 11 przypadkach na 19 odjazd zrealizowany został punktualnie. Wszystkie z analizowanych przez nas kursów odbyły się. W przypadku wskazanych przez Panią kursów kierowcy odnotowali w kartach drogowych uwagi odnośnie utrudnień przejazdowych na trasie, co mogło mieć wpływ na ich niepunktualność – wyjaśnia Agnieszka Korzeniowska MPK.

Spółka przeprasza pasażerkę, ale Korzeniowska zaznacza, że mogą wystąpić różne zdarzenia niezależne od przewoźnika. – Czujemy się w obowiązku przeprosić za niegodności. Taka sytuacja nie zwalnia jednak pasażerów z opłaty za przejazd. Kwestie te reguluje ustawa. Ustawodawca uznał, że podczas realizacji zadań przewozowych, mogą wystąpić niezależne od przewoźnika zdarzenia mające wpływ na punktualne funkcjonowanie komunikacji miejskiej (np. wypadki i kolizje drogowe, źle zaparkowane samochody, korki uliczne) oraz szereg innych nieprzewidywalnych zdarzeń drogowych, których nie można na stałe wczytać w rozkłady jazdy poszczególnych linii – wylicza Korzeniowska. – Zapewniamy, że dokładamy wszelkich możliwych starań, by realizować usługę zgodnie z rozkładem jazdy, choć nie zawsze jest to możliwe z przyczyn niezależnych od MPK. Prosimy o wyrozumiałość – dodaje rzecznik.

W przypadku gdy autobus MPK nie przyjechał, możemy zgłosić to do Biura Obsługi Pasażera, telefonicznie pod numerami: 71-321-72-71 lub 71-321-72-70 a także poprzez adres e-mail: [email protected].

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Dlaczego w MPK mają problem z jazdą? Autobus 149 znów opuścił kurs - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska