Ważne
    Wrocław: Przejście Świdnickie bez dojścia na perony. Czy...

    Wrocław: Przejście Świdnickie bez dojścia na perony. Czy bezpiecznie będzie chodzić górą?

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Przebudowa Przejścia Świdnickiego, 2.02.2015
    1/5
    przejdź do galerii

    Przebudowa Przejścia Świdnickiego, 2.02.2015 ©WSK

    Przejściem Świdnickim nie dojdziemy na perony – po przebudowie będzie można przejść jedynie przez korytarz w galerii sztuki na drugą stronę ul. Kazimierza Wielkiego. Na przystanek będziemy mogli dojść tylko przejściami naziemnymi – zarówno nowym, nad obecnym tunelem, a także obecnym przy skrzyżowaniu z ul. Widok. Czy takie zagęszczenie pasów z sygnalizacją nie będzie niebezpieczne? Na rondzie Reagana właśnie z powodu bezpieczeństwa miasto odmawia wymalowania pasów.
    W obrębie Przejścia Świdnickiego trwają prace przy przebudowie. Obecnie dołem można jeszcze przechodzić, ale pod koniec lutego zamknięte zostanie przejście dla pieszych pod ziemią. Robotnicy wymalują na jego wysokości tymczasowe pasy na jezdni. Po remoncie spod ziemi nie będziemy mogli wyjść na perony. Przystanek tramwajowy będzie dostępny jedynie z poziomu jezdni.

    Dodatkowe przejście naziemne oznacza jednak, że kierowcy będą mieli do pokonania więcej miejsc z sygnalizacją świetlną.
    Przypomnijmy, że na rondzie Reagana - mimo próśb mieszkańców - nie wymalowano ani jednej "zebry", tłumacząc to liczbą wypadków na placu, która zmalała po oddaniu ronda do użytku. Czy na Kazimierza Wielkiego będzie bezpiecznie?

    Piotr Fokczyński, architekt miasta, przekonuje, że wszelkie standardy bezpieczeństwa na nowych pasach zostaną zachowane. – Nawet na pierwszy rzut oka rondo Reagana bardzo się różni się od ul. Kazimierza Wielkiego, chociażby natężeniem ruchu i skomplikowaniem. Rondo to bardzo duży węzeł, gdzie schodzi się pięć kierunków, a Kazimierza Wielkiego to jedna ulica – wyjaśnia Piotr Fokczyński. Według danych urzędu miasta, Rondo Reagana jest największym węzłem przesiadkowym w mieście - ponad 140 pojazdów komunikacji miejskiej przejeżdża przez rondo w ciągu 1 godziny



    Dodaje, że światła na skrzyżowaniu Kazimierza Wielkiego z ul. Widok będą zsynchronizowane z tymi nowymi, na wysokości Przejścia Świdnickiego. – Nie zaburzy to płynności ruchu. Poza tym warto zauważyć, że ulica Kazimierza Wielkiego już dawno straciła charakter obwodnicy i jeździ się tam spokojnie. Nowe przejście tego akurat nie poprawi ani nie pogorszy. W sposób znaczący nie wpłynie na organizację ruchu – twierdzi Fokczyński. Niedawno na tej ulicy pojawiło się przejście przy muzeum w Pałacu Królewskim, które także spowolniło ruch. W okolicy przebudowywanego przejścia na Świdnickiej nie odnotowano w roku 2013 i 2014 żadnego wypadku.

    Architekt wyjaśnia, że nigdy nie twierdził, że nie da się wytyczyć przejść na rondzie Reagana. – W pierwszym etapie budowy osiągnięcie ciągłości ruchu i synchronizacji na rondzie było bardzo trudne, teraz jesteśmy po obserwacjach, ale nie podejmuję się ostatecznej opinii co do wytyczenia tam przejść – dodaje Fokczyński.

    W przypadku ul. Kazimierza Wielkiego sprawa jest dla niego oczywista. Przypomina też, że naziemne przejście jest drogą dojścia na perony, bo z podziemnego korytarza nie będziemy mogli wyjść na przystanek.

    – Nigdy korytarza w galerii sztuki pod Przejściem Świdnickim nie traktowaliśmy jako przejścia podziemnego. Jeśli traktowalibyśmy to jeszcze jako wyjście na perony, śladu by nie było po koncepcji galerii w tym miejscu. Przestrzeń byłaby dodatkowo poprzecinana poprzecznie. Nieuzasadnione okazałoby się w ogóle zabudowanie przejścia galerią. Przejście przy galerii sztuki nie ma spełniać funkcji komunikacyjnej, choć technicznie możliwe będzie przedostanie się nim na drugą stronę ul. Kazimierza Wielkiego – wyjaśnia Fokczyński.

    Czytaj także

      Komentarze (160)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zaraz , zaraz , jest to przebudowa przejścia ?

      arch. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Jeśli przebudowa ? To po skończonej przebudowie dalej powinno zostać przejście podziemne ? jeśli tak to prawo budowlane przewiduje szerokość przejścia podziemnego 4,5m . Co tam przekrętasek innego...rozwiń całość

      Jeśli przebudowa ? To po skończonej przebudowie dalej powinno zostać przejście podziemne ? jeśli tak to prawo budowlane przewiduje szerokość przejścia podziemnego 4,5m . Co tam przekrętasek innego wymyśli ?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      napis na płachtach wokół przejścia

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Napis na płachtach wokół "remontu" głosi PRZEBUDOWĘ, a nie LIKWIDACJĘ, która de facto ma miejsce. Czy takie wprowadzanie w błąd nie powinno być karalne?
      Poza tym bezpieczne, nadziemne dojście na...rozwiń całość

      Napis na płachtach wokół "remontu" głosi PRZEBUDOWĘ, a nie LIKWIDACJĘ, która de facto ma miejsce. Czy takie wprowadzanie w błąd nie powinno być karalne?
      Poza tym bezpieczne, nadziemne dojście na perony już istnieje, 25 metrów dalej, przy skrzyżowaniu i światłach. Zdatne dla niepełnosprawnych, matek z wózkami itd. Po co kolejne?!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      cz juz wiadomo kto bedzie prowadzil galerie !!!!

      i na jakich zasadach? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      bedzie organizowany przetarg czy ....jak zwykle ?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tak jak zwykle !

      hmmm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      13 mln do przytulenia !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      naprawdę nie macie poważniejszych spraw??

      waw50 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      Szanowni Wrocławianie, nie dajcie z siebie robić idiotów - przenoszenie bezpiecznych przejść podziemnych na powierzchnię to zagrożenie dla pieszych. Wczoraj przechodziłem tym przejściem i dziwię...rozwiń całość

      Szanowni Wrocławianie, nie dajcie z siebie robić idiotów - przenoszenie bezpiecznych przejść podziemnych na powierzchnię to zagrożenie dla pieszych. Wczoraj przechodziłem tym przejściem i dziwię się, że ma cokolwiek się zmieniać.
      Widziałem starsze osoby, idące przejściem podziemnym w swoim tempie, nie poganiane przez za chwilę zmieniające się światła dla pieszych.
      W mojej Warszawie również trwa terror rowerzystów przeciw miastu i nie ma odważnych, by się temu przeciwstawić.
      Kierowcy wszystkich miast łączcie się !!!
      Wzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ta galeria to bedzie niewypal chyba ze niemieckie wycieczki sie skusi darmowym wejsciem

      sru (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 1

      no tak oczywiscie ze to bedzie masakra dla pieszych ktorzy beda sie rzucac pod kola samochodw widzac dojedzajacy tramwaj. tu zadne czerwone siwtalo nic nie zmieni. ludzi sie spisza spieszyli i...rozwiń całość

      no tak oczywiscie ze to bedzie masakra dla pieszych ktorzy beda sie rzucac pod kola samochodw widzac dojedzajacy tramwaj. tu zadne czerwone siwtalo nic nie zmieni. ludzi sie spisza spieszyli i spieszyc beda. no ale urzedasy nie jezdza komunikacja wiec sobie tego nie moga wyobrazic. najlepszym przykladem moze byc przejscie zrobione k*** UE (uniw.ek.). tam tylko na swiatlach czekaja babcie matki z dziecmi i bogobojni a reszta zaiwania na czerwonym. pomysl przejscia gora to mistrzostwo. a mowa o wyzszosci komunikacji samochodowej nad piezzymi jeszcze niektorym wyjdzie bokiem. no coz ale niektorzy za top biora kase wiec im to pasuej bez wzgledu na ile to madry pomysl jest. prosze podac pomyslodawcow tego rozwiazania. niech wszyscy wiedza kto sie tak zasluzyl.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      prosze podac pomyslodawcow tego rozwiazania. niech wszyscy wiedza kto sie tak zasluzyl.

      ja to kto? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

      Rafał Dutkiewicz.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Naprawde ?

      sam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Myślałem , że to jakiś kretyn !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nowa polityka historyczna

      Pukalko (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 2

      Podobno lokalne wladze PO znalazly rozwiazanie.W ramach nauczania historii II Wojny Swiatowej, przejscia beda mozliwe kanalami.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nieuzasadnione

      maurycy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 1

      Słuszna uwaga - nieuzasadnione jest zabudowanie przejścia galerią...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bezmózgowie w U.M.

      wr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 29 / 2

      Tylko bezmózgowiec albo idiota mógł tak spieprzyć przejście podziemne. Dudkiewiczowate urzędasy powinny być przebadane psychiatrycznie żeby przestały wreszcie niszczyć Wrocław tak P. Dutkiewicz

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Powaznie sie pytam...

      pracownik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 2

      co mozna zrobic zeby zatrzymac ten remont?
      Demonstracja? Zawiadominie do prokuratury? Z tym trzeba koniecznie cos zrobic! To nie bedzie sluzyc NIKOMU, ani pieszym, ani samochodom, ani tramwajom,...rozwiń całość

      co mozna zrobic zeby zatrzymac ten remont?
      Demonstracja? Zawiadominie do prokuratury? Z tym trzeba koniecznie cos zrobic! To nie bedzie sluzyc NIKOMU, ani pieszym, ani samochodom, ani tramwajom, ani rowerom, po prostu nikomu!

      Bardzo prosze o powazne pomysly co mozna z tym czyms zrobic, zeby zatrzymac ten remont? zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zapomniałeś o wykonawcy ...

      do (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      do zarobienia 13 mln ...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      KRETYNIZM !!

      gomez (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28

      Ciężko tu cokolwiek innego napisać... Galeria sztuki na przystanku :D Pewnie tam coś tęczowego wystawią... Jest możliwość na bezpieczne dojście do peronów to się je usuwa... Teraz jak ktoś śpieszy...rozwiń całość

      Ciężko tu cokolwiek innego napisać... Galeria sztuki na przystanku :D Pewnie tam coś tęczowego wystawią... Jest możliwość na bezpieczne dojście do peronów to się je usuwa... Teraz jak ktoś śpieszy się na tramwaj to biegnie i wskakuje a po przebudowie co ? Będzie czekał na czerwonym albo zaczną się potrącenia. zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecane

      Wideo