Zapadnij w ich pamięci

    Zapadnij w ich pamięci

    Materiał partnera

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Zapadnij w ich pamięci
    1/2
    przejdź do galerii
    Zostać zapamiętanym przez potencjalnych klientów to marzenie wielu przedsiębiorców. Rozpoznawalność to gwarancja biznesowego sukcesu i szybkiego wzrostu zysków. Jak jednak uzyskać wymarzony efekt? Rozwiązań jest wiele, a jedno z nich jest niepozorne i całkiem niewielkich rozmiarów.
    Najlepsze są proste rozwiązania

    Sposobów na zwiększenie rozpoznawalności własnej firmy jest bardzo dużo. Reklama w radio, gazecie, telewizji, na portalach internetowych, ulotki, banery, plakaty. Wyjątkowym rozwiązeniem, które zapadnie w pamięci każdego klienta jest wizytówka. Ten mały nośnik z powodzeniem wyraża charakter każdej firmy. To tani ale bardzo efektywny sposób na reklamę. Wielu z nas myśli, że ten mały kartonik nie wymaga wielkiego nakładu pracy. Warto jednak pamiętać, że dobra wizytówka to sprzymierzeniec rozwoju naszej firmy. Jej odpowiednie przygotowanie wymaga sporego nakładu pracy, wiedzy i często doświadczenia. Jeśli mamy wolny czas i jesteśmy kreatywni pokuśmy się o samodzielne stworzenie projektu wizytówki. Kiedy nie mamy głowy pełnej pomysłów i nasz terminarz jest niezwykle napięty zlećmy wykonanie profesjonalnemu grafikowi. W wizytówkach nie warto zbytnio wydziwiać, prostota i elegancja sprawdzają się w tej małej formie reklamy najlepiej.

    Twój przyjaciel, a nie wróg

    Na pewno każdy z nas spotkał wiele razy nieatrakcyjne wizytówki. Co wtedy myśleliśmy o firmie, która na nich widniała? Z pewnością nic dobrego. Planując swoją wizytówkę warto rozpocząć od podstaw czyli informacji, które powinny się na niej znaleźć. Najważniejsza jest nazwa firmy i dane kontaktowe: adres, telefon, e-mail lub strona www. W przypadku, gdy jest to nasza wizytówka osobista warto wymienić także zajmowane przez nas stanowisko. Wiele firm decyduje się też na zamieszczenie własnego loga. Jest to dobry sposób, by zostało szybko zapamiętane przez potencjalnych klientów lub kontrahentów. Jeśli prowadzimy firmę działającą zagranicą nasza wizytówka powinna być dwujęzyczna. Możemy też wykonać dwa osobne projekty, jeden w języku polskim, drugi w języku angielskim. Praktycznie na każdej wizytówce znajdziemy te same dane, to nie jest element, który może nas wyróżnić. Jedyną treścią, która możemy wyjść przed szereg jest hasło reklamowe. Musi być jednak krótkie i bardzo efektowne w innym wypadku lepiej zrezygnować z tego elementu. ( źródło: http://www.polishdruk.pl/drukarnia/wizytowki )

    Wyróżni Cię wygląd

    Skoro treść nie decyduje o wyrazistości naszej wizytówki to ze szczególną dbałością musimy pomyśleć o projekcie. To on sprawi, że nasza wizytówka przyciągnie uwagę każdego. Tworząc wizytówkę musimy być kreatywni, nasz pomysł musi nas wyróżniać. Możemy nawiązać do branży, w której działamy lub postawić na coś zupełnie nietypowego. Nie możemy bawić się rozmiarem wizytówki, zbyt duża lub mała będzie nieporęczna. Nie będzie też zbyt dobrze prezentować się w wizytowniku. Możemy jednak szaleć z wyglądem i materiałem, z którego wykonamy naszą wizytówkę. Nie zapominajmy jednak, że ten element musi być odpowiednio czytelny. Niezauważalna treść nie wróży nam sukcesu, a przesadzona forma może nas jedynie ośmieszyć. We wszystkim należy zachować umiar. Wizytówka musi być atrakcyjna wizualnie, wykorzystajmy jej obie strony. Postawmy na kolory, które kojarzą się z naszą firmą lub nawiązują do naszego loga. Warto, by wszystkie elementy reklamowe korespondowały ze sobą na płaszczyźnie koloru. Pamiętajmy, że wizytówka powinna być bardzo dobrej jakości. Dobry druk to podstawa, dlatego wybierajmy papier o odpowiedniej grubości. Nie musisz mieć rozeznania w grubości papieru, gdy wybierzesz doświadczoną drukarnię jej pracownicy na pewno Ci pomogą w doborze. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest wyróżnienie poszczególnych elementów w naszej wizytówce czyli tzw. lakierowanie wybiórcze. Jeśli nie przekonuje Cię uwypuklanie tylko pojedynczych elementów możesz pokryć całą wizytówkę laminatem. Taki zabieg wpłynie korzystnie też od razu na ich trwałość. Pięknie prezentują się wizytówki wykonane na papierze kredowym. Na rynku możemy się spotkać z bardzo niezwykłymi wizytówkami wykonanymi np. z PCV czy drewna. Takie pomysły są bardzo efektowne jednak czy przekonają do nas potencjalnych kontrahentów i klientów? Musimy przekonać się niestety sami. Wizytówki warto zamawiać w większej ilości, pamiętajmy, że cena maleje wraz z ilością kupionych sztuk. Gotowe wizytówki nośmy zawsze przy sobie i obserwujmy jakie przynoszą efekty.

    Czytaj także

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama