Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dlaczego tramwaj linii 10 odjeżdża z pętli coraz później?

Weronika Skupin
.
. Janusz WóJtowicz / Polskapresse
- Mieszkam na Stabłowicach. Po raz kolejny MPK kpi z mieszkańców zmianami w rozkładach tramwajów. Po zakończonych pracach remontowych przy stadionie zmieniono rozkład pierwszego kursu w dni robocze. Następnie, po jakimś czasie, znów zmieniono rozkład. Po otwarciu Krupniczej znowu zmieniono rozkład. Chodzi o to, że za każdym razem kurs pierwszego tramwaju linii 10 zostawał opóźniany. Ludzie dojeżdżają do pracy na godzinę 6 i każde takie zmiany komplikują dojazd do pracy. Kto dokładnie odpowiada za ustalanie rozkładów i jak to się odbywa? - pyta nasz Czytelnik Paweł Mrozowicz.

Odpowiedzi na jego pytanie szukała reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin:

Jak mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK we Wrocławiu, od czasu zmiany rozkładu jazdy w związku z remontem ul. Krupniczej linia 10 odjeżdża z pętli o stałej porze. Wcześniej rzeczywiście pierwszy tramwaj z Leśnicy odjeżdżał o kilka minut wcześniej. W dalszym ciągu jednak można dojechać pierwszym tramwajem z Leśnicy do końcowego przystanku przed godz. 6. Jak mówi Korzeniowska, są też możliwości przesiadek i w jedno miejsce można dotrzeć zazwyczaj na kilka sposobów.

– Zmiany w rozkładach jazdy są koniecznością wynikającą z remontów, zmian w organizacji ruchu w mieście na czas świąt, ferii czy wakacji, do których MPK musi się dopasować. Rozumiemy, że bywają takie sytuacje, gdy zmiany te komplikują niektórym naszym pasażerom podróż komunikacją miejską. Mając to na uwadze, staramy się utrzymywać pierwsze kursy o stałych godzinach odjazdów. Jednak czasami, przy okazji poważniejszych zmian w trasach komunikacji tramwajowej (tak było w przypadku zmian w związku z otwarciem ul. Krupniczej), dokonujemy pewnych korekt. Od 20 grudnia 2014 (od otwarcia Krupniczej) pierwszy kurs linii 10 z Leśnicy jest o 4.33 i kurs ten pozostaje utrzymany o tej porze, pomimo zmian dokonywanych w międzyczasie. Przy kolejnej modyfikacji rozkładów, planowanej od 1 lutego 2015 również nie przewidujemy zmiany w tym kursie – mówi Agnieszka Korzeniowska.

Układanie rozkładów jazdy odbywa się w następujący sposób. Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego zamawia w MPK usługę przewozową określając częstotliwość i trasę danej linii. W oparciu o to MPK ustala szczegółowy rozkład kursów, które następnie są zatwierdzane przez Wydział Transportu.

– Rozkład jazdy jest jak układanka, którą w wielu miejscach trzeba do siebie dopasować, tak aby pasażerowie np. w Leśnicy nie mieli o wskazanej godzinie zarówno kursu linii 10 i 20, ale aby kursy te były w odpowiednich odstępach, dając pasażerom większą elastyczność w podróży. W wielu newralgicznych punktach musimy też uwzględniać możliwość przesiadek, np. zsynchronizowania kursowania tramwajów z rozkładami autobusów, itp. – wyjaśnia Korzeniowska.

Wszelkie uwagi odnośnie zmian kursowania tramwajów i autobusów można zgłaszać do MPK lub Wydziału Transportu. Czytelnik nie określił, gdzie dokładnie chce dotrzeć, jednak jeśli dowiedziemy, że ktoś nie ma możliwości dotrzeć do pracy lub przesiąść się na czas w inny autobus lub tramwaj, odpowiedni urzędnik to zanalizuje. W przypadku linii 10 z pierwszych kursów korzystały pojedyncze osoby, a w dalszym ciągu o nowej porze odjazdu istnieje możliwość sprawnej komunikacji z resztą miasta i dotarciem w miarę szybki sposób na inne osiedla. Kontakt do Wydziału Transportu: 71 777 88 80, [email protected], MPK: 71 32 50 800, [email protected].

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska