Kostka, która została przywieziona do Wrocławia ze Strzegomia nie nadaje się do użycia przy budowie szpilkostrady. Kształt skruszonego granitu sprawia, że odstępy między kostkami są zbyt duże. Fragment, który został ułożony na „przymiarkę” trzeba więc rozebrać.
Przerwy między kostkami na szpilkostradzie nie mogą być szersze niż 1 cm - tłumaczą nam robotnicy. Wówczas po wypełnieniu specjalną mieszanką powstanie równa powierzchnia. Dzięki temu między kostki nie będą wpadać kółka dziecięcych czy inwalidzkich wózków. Zyskają też panie chodzące w butach na wysokim obcasie.
Przypomnijmy, że budowa tzw. szpilkostrady wokół Ratusza potrwa blisko rok. Łącznie będzie ona miała powierzchnię 5 tys. mkw. i będzie szeroka na 6 metrów. Na jej budowę miasto wyda ponad 2,7 mln zł.
Za miesiąc ma rozpocząć się kolejny etap budowy. Wtedy robotnicy zaczną prace na odcinku od Kurzego Targu do ul. Świdnickiej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?