Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skończmy z korkami na Strzegomskiej. Oto lekarstwo [LIST]

Krzysztof Guzik, Czytelnik
Fot. Janusz Wojtowicz / Polskapresse
- Codziennie dojeżdżam do pracy w centrum z Nowego Dworu i przy zwężeniu ul. Strzegomskiej pod Gadowianką spędzam do 30 minut w korku - pisze nasz Czytelnik Krzysztof Guzik. I przedstawia pomysły rozwiązania problemu. Oto jego list:

Codziennie dojeżdżam do pracy w centrum z Nowego Dworu i przy zwężeniu ul. Strzegomskiej pod Gadowianką spędzam do 30 minut w korku, po południu jest to samo w drugą stronę. Przejazd od centrum przez Na Ostatnim Groszu i zjazd z Gądowianki także jest zakorkowany na kilkaset metrów w kierunku Nowego Dworu. Przejazd na Chociebuskiej jest zamknięty i tak będzie co najmniej 2 lata. Można dojechać z centrum na Nowy Dwór przez Grabiszyńską, ale jest to dalej, a czas przejazdu jest taki sam.
Projekt z bodajże 2006 roku poszerzenia ul. Strzegomskiej wraz z budową torowiska został porzucony, w 2014 został rozpisany przetarg na projekt tylko buspasa, bez poszerzenia dla aut.
Są tanie rozwiązania żeby polepszyć drożność tej arterii, a mieszkańcom Nowego Dworu, Muchoboru i klientom Factory zaoszczędzić wiele czasu. Ja dziennie tracę 40 minut stania w korku (na przestrzeni kilkuset metrów od Gądowianki do okolic dworca Mikołajów), co miesiącu w dniach roboczych daje około 14 godzin straconych bezpowrotnie.
Można także spróbować skorzystać z możliwości budżetu obywatelskiego.
1. Dobudowanie dodatkowego pasa ruchu na odcinku od Gądowianki do wiaduktu nad torami (ul. Strzegomska), który rano otwarty byłby w kierunku centrum, a po południu (np. od godziny 14) ruch byłby odwrócony w kierunku Nowego Dworu. Ruchem sterowałyby światła. Proste i tanie rozwiązanie, pozwalające pozostawić rezerwę terenu dla planowanego buspasa lub tramwaju. Te kilkaset metrów asfaltu nie kosztuje przecież tak wiele, a korzyści są bardzo.
W Hanowerze podczas Targów Cebit zamykane są po południu dwa pasy autostrady prowadzące do terenów Targów i łatwo można wyjechać korzystając z 4 pasów ruchu w kierunku autostrady A2. Na świecie w wielu krajach stosuje się rozwiązania bazujące na zamianie kierunku jazdy zwiększając ilość dostępnych pasów podczas korków.
2. Wykorzystanie ulicy Fabrycznej, która mogłaby być przedłużona do ulicy Otyńskiej i dalej przy Centrum Zarządzania Kryzysowego łączyła by się ze Strzegomską w okolicach Gądowianki (linia czerwona), lub wcześniej z ul. Babimojską (gorsze, ale tańsze rozwiązanie - linia żółta).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Skończmy z korkami na Strzegomskiej. Oto lekarstwo [LIST] - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska