Skończmy z korkami na Strzegomskiej. Oto lekarstwo [LIST]

    Skończmy z korkami na Strzegomskiej. Oto lekarstwo [LIST]

    Krzysztof Guzik, Czytelnik

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Skończmy z korkami na Strzegomskiej. Oto lekarstwo [LIST]

    ©Fot. Janusz Wojtowicz / Polskapresse

    - Codziennie dojeżdżam do pracy w centrum z Nowego Dworu i przy zwężeniu ul. Strzegomskiej pod Gadowianką spędzam do 30 minut w korku - pisze nasz Czytelnik Krzysztof Guzik. I przedstawia pomysły rozwiązania problemu. Oto jego list:
    Skończmy z korkami na Strzegomskiej. Oto lekarstwo [LIST]

    ©Fot. Janusz Wojtowicz / Polskapresse

    Codziennie dojeżdżam do pracy w centrum z Nowego Dworu i przy zwężeniu ul. Strzegomskiej pod Gadowianką spędzam do 30 minut w korku, po południu jest to samo w drugą stronę. Przejazd od centrum przez Na Ostatnim Groszu i zjazd z Gądowianki także jest zakorkowany na kilkaset metrów w kierunku Nowego Dworu. Przejazd na Chociebuskiej jest zamknięty i tak będzie co najmniej 2 lata. Można dojechać z centrum na Nowy Dwór przez Grabiszyńską, ale jest to dalej, a czas przejazdu jest taki sam.

    Projekt z bodajże 2006 roku poszerzenia ul. Strzegomskiej wraz z budową torowiska został porzucony, w 2014 został rozpisany przetarg na projekt tylko buspasa, bez poszerzenia dla aut.

    Są tanie rozwiązania żeby polepszyć drożność tej arterii, a mieszkańcom Nowego Dworu, Muchoboru i klientom Factory zaoszczędzić wiele czasu. Ja dziennie tracę 40 minut stania w korku (na przestrzeni kilkuset metrów od Gądowianki do okolic dworca Mikołajów), co miesiącu w dniach roboczych daje około 14 godzin straconych bezpowrotnie.

    Można także spróbować skorzystać z możliwości budżetu obywatelskiego.

    1. Dobudowanie dodatkowego pasa ruchu na odcinku od Gądowianki do wiaduktu nad torami (ul. Strzegomska), który rano otwarty byłby w kierunku centrum, a po południu (np. od godziny 14) ruch byłby odwrócony w kierunku Nowego Dworu. Ruchem sterowałyby światła. Proste i tanie rozwiązanie, pozwalające pozostawić rezerwę terenu dla planowanego buspasa lub tramwaju. Te kilkaset metrów asfaltu nie kosztuje przecież tak wiele, a korzyści są bardzo.

    W Hanowerze podczas Targów Cebit zamykane są po południu dwa pasy autostrady prowadzące do terenów Targów i łatwo można wyjechać korzystając z 4 pasów ruchu w kierunku autostrady A2. Na świecie w wielu krajach stosuje się rozwiązania bazujące na zamianie kierunku jazdy zwiększając ilość dostępnych pasów podczas korków.

    2. Wykorzystanie ulicy Fabrycznej, która mogłaby być przedłużona do ulicy Otyńskiej i dalej przy Centrum Zarządzania Kryzysowego łączyła by się ze Strzegomską w okolicach Gądowianki (linia czerwona), lub wcześniej z ul. Babimojską (gorsze, ale tańsze rozwiązanie - linia żółta).


    Czytaj także

      Komentarze (115)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a jakby jeszcze Góralską z Tęczową poąłczyć ??

      ubu król (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      by nie korkować okolić Świebodzkiego i Centrum..

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      hehe

      Waldek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 12

      oto chodzi wy stoicie ja jade , oczywiście moim rowerem bo samochodem jeżdze tylko w weekendy jak już słoje powyjeżdżają . Ave Mtb


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nie narzekaj na słoiki bo po nich puszki zbierasz przez tydzień...

      student (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

      by na weekend 6 l zalać do Lanosa i Krystynę do Auchana i Obi zawieźć z dziećmi :P

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co jeszcze musi sp... mikstacki dureń ze swoim dymanicznym dworem?

      pokaż mi swego prezydenta, powiem ci, kim jesteś (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

      Jaki elektorat, taki "prezydent"

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Byłoby pięknie, ale ...

      Drogomistrz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 3

      Ma Pan znakomity pomysł. To by działało, ale jest w Pańskim myśleniu jeden istotny błąd. Budowniczowie fontann i likwidatorzy parkingów nie planują usprawnienia ruchu samochodowego, a wręcz...rozwiń całość

      Ma Pan znakomity pomysł. To by działało, ale jest w Pańskim myśleniu jeden istotny błąd. Budowniczowie fontann i likwidatorzy parkingów nie planują usprawnienia ruchu samochodowego, a wręcz przeciwnie. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jakie lekarstwo na korki?

      --- (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 3

      Przecież na wszystkich innych skrzyżowaniach są korki. Wyjedzie z Nowego Dworu, to będzie stał na Klecińskiej, Robotniczej i wszędzie indziej. Niestety, tu pomoże tylko tramwaj i pociąg.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wrocławianie

      ???? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 14

      Oglądaliście dziś program Anity Gargas w Republice? Było o waszym stadionie i wielkich przekrętach.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      !!!!

      Wrocławianie i Wrocławianki (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 16

      Nie oglądamy tego propagandowego kłamliwego szmatławca !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Z takich pomysłów to sie pewnie w magistracje śmieją do rozpuchu

      Edyward (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 1

      Kolega chyba nie pamięta jak SKANSKA w ramach remontu przejazdu kolejowego na ul. Średzkiej (Leśnica) wyasfaltowała ulicę Batorego (łącznik pomiedzy Średzką i Miodową) ludzie korzystali i mijali...rozwiń całość

      Kolega chyba nie pamięta jak SKANSKA w ramach remontu przejazdu kolejowego na ul. Średzkiej (Leśnica) wyasfaltowała ulicę Batorego (łącznik pomiedzy Średzką i Miodową) ludzie korzystali i mijali korek na Leśnicy. Skańska chciała oddać wyasfaltowaną drogę Batorego ale magistrat nie chciał i skańska zerwała asfalt (widoczny jeszcze na google maps) - obecnie pozostała tylko dziurawa żużlówka. Miasto nie chciało bo kiedyś oto będzie obwodnica leśnicy a tamtędy nikt nie jeździ :). Tak samo z tymi pomysłami po co komu to, lepiej na rynku coś wyremontować.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bo we Wrocławiu....

      Adam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 2

      ...to my nie potrzebujemy dróg czy autostrad.
      My potrzebujemy szpilkostrady !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tak

      YES (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 4

      Jesteście widać specjalistami od drogownictwa - no to przypomnę wam, że kilka lat temu jak przebudowywano Strzegomską mieszkańcy Muchoboru Małego otrzymali pięknie wydany folder dotyczący...rozwiń całość

      Jesteście widać specjalistami od drogownictwa - no to przypomnę wam, że kilka lat temu jak przebudowywano Strzegomską mieszkańcy Muchoboru Małego otrzymali pięknie wydany folder dotyczący przebudowy całej ! Strzegomskiej. Ta wizualizacja przedstawiała rozwiązanie wszystkich waszych " pomysłów" . Naprawdę było to super rozwiązanie - tylko trzeba je zrealizować. No a jakie były propozycje to się domyślcie . Myślę, ze mamy na poziomie europejskim projektantów drogownictwa / Politechnika WR - patrz budownictwo / - mamy także dobre zaplecze technicze - organizacyjne - tylko, tylko - no wiecie brak kasy ! Ta realizacja to koszt kilkaset milionów złotych - ot co . No i teraz jest dylemat czy wybudować raz a dobrze czy tak jak zwykle - byle spartaczyć a wina to urzednicy, projektańci itp. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co się dzieje w parafii na Nowym Dworze

      !!! (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 20

      Najgorzej jest w parafii na Nowym Dworze, Całkowicie zaniedbane duszpasterstwo, kościół (najbrzydszy) w okolicy w nieustannej budowie. Proboszcz Krzysztof ciągle woła o pieniądze, na każdej mszę...rozwiń całość

      Najgorzej jest w parafii na Nowym Dworze, Całkowicie zaniedbane duszpasterstwo, kościół (najbrzydszy) w okolicy w nieustannej budowie. Proboszcz Krzysztof ciągle woła o pieniądze, na każdej mszę św. przypomina nic tylko dajcie, a do tego ma problem alkoholowy ze sobą, (buraczkowe policzki). Przy kościele rozwinięty biznes, targowiska, sklepy, warsztaty i Bóg wie co jeszcze. Żadnego skupienia i powagi tylko biznes. Jeden z interesów przy kościele prowadzi rodzina proboszcza, prywatny folwark. W kancelarii cennik za sakramenty. Żal dusze ściska.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      do !!! (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      nigdy nie zauważyłam aby Proboszcz był pijany, czy też pod wpływem.. Ktoś tu widzę ma problemy ze sobą. Pewnie z racji religijnych nie został udzielony jakiś Sakrament i teraz szuka się dziury w...rozwiń całość

      nigdy nie zauważyłam aby Proboszcz był pijany, czy też pod wpływem.. Ktoś tu widzę ma problemy ze sobą. Pewnie z racji religijnych nie został udzielony jakiś Sakrament i teraz szuka się dziury w całym..zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ??

      ? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      Czy to przez korki na Strzegomskiej?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie ma obowiązku korzystania z ich usług.

      Jak w sklepie jest drogo i pani jest niemiła to tam nie wchodzisz. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

      No to nie wiem w czym masz problem.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Komunikacja miejska tak, ale ....

      Wrocek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 3

      Rower NIE , ale .. na "zachodzie" komunikacja jest zrobiona po ludzku, a u nas od czasów PRL dokładnie tak samo.
      Ja do pracy musiałbym przesiadać się 3 razy ( co próbowałem, żeby nie było ) i...rozwiń całość

      Rower NIE , ale .. na "zachodzie" komunikacja jest zrobiona po ludzku, a u nas od czasów PRL dokładnie tak samo.
      Ja do pracy musiałbym przesiadać się 3 razy ( co próbowałem, żeby nie było ) i czas najlepszy to 1:20 , najgorszy 1:50 . A samochodem najlepszy 25 min, najgorszy 50 min. A więc jest różnica - nie ?

      Więc komunikacja tak, ale po całkowitej przebudowie rozkładów i tras !!!!!!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      komunikacja miejska tak, ale..

      www (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 11

      auto nie:
      ja do pracu rowerem 25 minut, atutem 25-40minut i problem z parkowaniem..auto w miescie jest bez sensu, moze ze w nocy


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Woń rowerzyty

      rower dla rekreacji (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 7

      Nie każdy lubi ucisk w odbycie. Dlatego rower nie. Poza tym nie każdy pracuje na powietrzu przy szpadlu, czy taczce. W pomieszczeniach, dojeżdżający do pracy rowerami strasznie śmierdzą.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      rewoń

      hejt (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 8

      jak masz ucisk w odbycie to do specjalisty , a jak śmierdzisz to mam rozwiązanie : prysznic

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "a u nas od czasów PRL dokładnie tak samo."

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 2

      Nie prawda. Za czasów PRL-u komunikacja miejska we Wrocławiu działała znacznie lepiej. Linii było więcej, dojeżdżały we więcej miejsc, nie trzeba było się przesiadać co kawałek i jeździły znacznie...rozwiń całość

      Nie prawda. Za czasów PRL-u komunikacja miejska we Wrocławiu działała znacznie lepiej. Linii było więcej, dojeżdżały we więcej miejsc, nie trzeba było się przesiadać co kawałek i jeździły znacznie częściej i dużo punktualniej jak dziś.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      We

      Cyrograf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 6

      "we więcej miejsc"
      Boże, czytasz i nie grzmisz!

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama