Pojawi się tam sygnalizacja świetlna, a na odcinku 300 m będą ustawione lampy. - Latarnie zostaną dodatkowo osłonięte barierami energochłonnymi - wyjaśnia Dariusz Zajączkowski, kierownik głogowskiego rejonu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu, zarządcy trasy.
To skrzyżowanie jest jednym z najlepiej oznakowanych w regionie. Są piktogramy informujące o ograniczeniu prędkości do 70 km/h, a potem do 50 km/h, światła pulsacyjne, specjalne tarki ostrzegające kierowców jadących dwunastką, że zbliżają się do skrzyżowania i powinni zwolnić, a tuż za nimi najważniejszy znak "stop".
Mimo tylu zabezpieczeń i ostrzeżeń w ostatnich latach zginęło tam kilka osób. Byli też ranni. W czerwcu zeszłego roku kierująca daewoo matizem mieszkanka Sławy nie zatrzymała się przed znakiem "stop" i wpadła wprost pod dostawczego fiata. Oba auta zjechały na drugą stronę jezdni i zderzyły się z ciężarówką wiozącą drewno. Kobieta zginęła na miejscu, kierowca fiata z licznymi obrażeniami trafił do głogowskiego szpitala.
Kilka dni wcześniej w tym samym miejscu zginął kierowca busa, który wymusił pierwszeństwo i zderzył się czołowo z jadącym z naprzeciwka tirem.
- Nie wiem, dlaczego kierowcy nie reagują na znak "stop" - dziwi się głogowianin Jan Muzyka. - Często jeżdżę tamtędy i widzę, jak niektórzy gnają na złamanie karku. Może światła wreszcie ich zatrzymają.
Inwestycja ma ruszyć jeszcze w tym roku, potrwa około czterech miesięcy i będzie kosztować ponad 1,5 mln zł. Projekt jest już gotowy.
Przy okazji poprawiona zostanie nawierzchnia przy skrzyżowaniu. Kierowcy nie muszą obawiać się dużych utrudnień w tym rejonie, bo roboty zostały tak zaplanowane, by ruch odbywał się normalnie. Kierownik głogowskiego rejonu GDDKiA zapewnia, że żadne objazdy nie nie będą potrzebne.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?