Policja skontrolowała pieszych, rowerzystów i kierowców....

    Policja skontrolowała pieszych, rowerzystów i kierowców. Najwięcej wykroczeń było wśród pieszych!

    KAZ

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Policja skontrolowała pieszych, rowerzystów i kierowców. Najwięcej wykroczeń było wśród pieszych!

    ©Polskapresse/zdjęcie ilustracyjne

    Dolnośląscy policjanci prowadząc akcję „Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego” wykryli ponad 1360 wykroczeń popełnionych przez kierowców samochodów na pieszych i rowerzystach. Jak informuje dolnośląska policja, duża ilość wykroczeń wynikała nie tylko z nieznajomości przepisów przez pieszych i rowerzystów, ale także ze złej woli kierowców samochodów.
    Policja skontrolowała pieszych, rowerzystów i kierowców. Najwięcej wykroczeń było wśród pieszych!

    ©Polskapresse/zdjęcie ilustracyjne

    Największą liczbę wykroczeń - 51 procent - stanowiły te popełniane przez pieszych. Było to głównie przechodzenie w miejscach niedozwolonych, przechodzenie na czerwonym świetle na pasach oraz nagminne wchodzenie na ścieżkę dla rowerów.

    45 procent spośród wykroczeń zostało popełnione przez kierujących pojazdami. Zwykle było to nieustąpienie pierwszeństwa pieszym a także nieprawidłowe przejeżdżanie przejść dla pieszych.


    Tylko 4 procent stanowiły wykroczenia popełniane przez rowerzystów. Najczęściej były to: nieprawidłowe oświetlenie roweru, jazda przez przejścia dla pieszych a także nieuzasadnione korzystanie z chodników.

    ZOBACZ TEŻ: Uwaga kierowcy! Dzisiaj wzmożone kontrole policji na Dolnym Śląsku! Sprawdzą hamulce i opony


    Jak zadbać o bezpieczeństwo swoje i innych uczestników ruchu?

    - Bez wątpienia do liczby wypadków przyczyniają się m.in. zmienne i niekorzystne warunki atmosferyczne, opady deszczu, silny wiatr, itp. Często piesi poruszają się w ciemnych ubraniach, które w porach wieczorowo - nocnych czynią ich niewidocznymi - informuje asp. Wojciech Jabłoński z biura prasowego policji dolnośląskiej - Stosowanie elementów odblaskowych przez tę grupę uczestników ruchu drogowego niewątpliwie zwiększa ich bezpieczeństwo. Przede wszystkim poprawia ich widoczność, co pozwala na wcześniejsze zauważenie ich przez kierujących i wykonanie bezpiecznego manewru - dodaje policjant.

    Zarówno rowerzyści, jak i motorowerzyści powinni pamiętać, że dzięki właściwemu oświetleniu swoich pojazdów oraz korzystaniu z kasków ochronnych lepiej dbają o własne bezpieczeństwo.

    Czytaj także

      Komentarze (14)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Policja improwizuje

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      1300 wykroczeń to może w 3-4 godziny wyłapać policjant obserwując auta przed przejściem.
      Na tym polega ochrona niechronionych a nie na karaniu pieszego za przejście na czerwonym gdy auta już...rozwiń całość

      1300 wykroczeń to może w 3-4 godziny wyłapać policjant obserwując auta przed przejściem.
      Na tym polega ochrona niechronionych a nie na karaniu pieszego za przejście na czerwonym gdy auta już przejechały.Ukarać rowerzystę za jazdę po chodniku gdy ścieżka tam jest w planach od 10 lat jest bardzo łatwo. Za brak światełka zbędnego przy jeździe po chodniku lub w dzień po jezdni też łatwo. itd Jeżdżę rowerem 50 lat bez kasku światełek dzwonków,. przejeżdżam po zebrach , jeżdżę po chodnikach .Pokonuję jezdnie tam gie nie ma zebr zarówno pieszo jak i rowerem.Nigdy nie stworzyłem zagrożenią .
      Natomiast jak na legalnym przejściu przechodzę na zielonym to skrecajace auta chą mnei potracić .Gdy zebra nie ma świateł muszę czasem wejść między auta czyli wtargnać, bo inaczej mnie nie wpuszcza jak ulica ruchliwa i zakorkowana.Czyli gdy pokonuje jezdnie bez zagrożenia to łamię prawo, a gdy muszę wkraczać między auta to już nie. Gdy się porównuje pracę naszej policji i tej na zachodzie to rozumiem dlaczego u nas tak wiele osób ginie. Policja nie wie co jet niebezpieczne a panowie z drogówki mają tak dużo radiowozów, że się identyfikują z kierowcami a nie z pieszymi lub rowerzystami.Wiem lepiej co jest bezpieczne niż dwa razy młodszy ode mnie policjant, który jest młodszy od mojego roweru. Rowerzyści zamiast obserwować chodnik rozglądają się czy policjant się nie czai, a to niebezpieczne. Żadnej realnej pomocy tylko bzdurne akcje w oparciu o prawo, które nie nadąża za zmianami na drogach

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Statystyki policji to lipa

      wrocek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Pieszy na drodze jest najlatwiejszym celem dla policjanta chcacego wypelniac swoje obowiazki czyli wlepianie jak najwiekszej ilosci manadatow. Wystarczy zmienic zasady oceny pracy policjantow a ci...rozwiń całość

      Pieszy na drodze jest najlatwiejszym celem dla policjanta chcacego wypelniac swoje obowiazki czyli wlepianie jak najwiekszej ilosci manadatow. Wystarczy zmienic zasady oceny pracy policjantow a ci zajma sie przestecami a nie pieszymi przechodzacymi na czerwonym swietle. Przeciez jak taki policjant wypisuje mandat to oznacza ze marnuje czas na pierdoly a w tym czasie nie ma mozliwosci zajecia sie przestepcami zagrazajacym spoleczenstwu. A tak mamy idiotyzmy o ktorych prasa sie rozpisujezwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      No tak

      Glaukopis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Dalej mentalnie Polska policja (i dziennikarze) są bliżej Wschodu niż Zachodu...

      Jaka jest różnica między pieszym przechodzącym na czerwonym świetle a kierowcą przejeżdżającym na czerwonym...rozwiń całość

      Dalej mentalnie Polska policja (i dziennikarze) są bliżej Wschodu niż Zachodu...

      Jaka jest różnica między pieszym przechodzącym na czerwonym świetle a kierowcą przejeżdżającym na czerwonym świetle? Jakieś 1,3 tony + 50 km/h różnicy prędkości... Jak ktoś jeszcze pamięta z fizyki energię kinetyczną to 70kg pieszy idący z prędkością 5km/h ma energię kinetyczną kilkusetkrotnie mniejszą niż samochód jadący z prędkością 50km na godzinę przy masie 1,3t...

      Gratulacje dla Policji za priorytety w karaniu najsłabszych i dziennikarzom za głupotę. W Polsce ginie 31 pieszych na 1 mln mieszkańców, w Niemczech 6 pieszych na 1 mln. W Polsce ochrona pieszych polega na karaniu ich mandatami za przechodzenie na czerwonym, kiedy nic nie jedzie, w Niemczech na mandatach liczonych w setkach Euro dla niebezpiecznych kierowców i infrastrukturze zapewniającej bezpieczeństwo pieszym.

      Co do przechodzenia na czerwonym polecam Londyn  

      http://youtu.be/kFsm0dSVKwQ

      Jakby komendant policji w Polsce to obejrzał, to by dostał zawału, a tam to norma i mało kto ginie.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Statystykę podwyższa Swinoujście

      gucio (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Tam nie ma kolizji typu samochód-pieszy, bo wszyscy kierowcy zatrzymują się przed pasami, by przepuścić pieszych. Skąd takie zachowanie? W Świnoujściu najwięcej pieszych to goście z Niemiec, więc...rozwiń całość

      Tam nie ma kolizji typu samochód-pieszy, bo wszyscy kierowcy zatrzymują się przed pasami, by przepuścić pieszych. Skąd takie zachowanie? W Świnoujściu najwięcej pieszych to goście z Niemiec, więc kierowcy musieli się dopasować.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Londyn

      setki kamer w każdym miejscu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Polska - jak kierowca nie ma rejestratora to winny. KAŻDY uczestnik ruchu ma obowiązek stosować przepisy a pieszy tym bardziej bo nie waży 1300 kg i nawet przy lekkim uderzeniu łamie się jak...rozwiń całość

      Polska - jak kierowca nie ma rejestratora to winny. KAŻDY uczestnik ruchu ma obowiązek stosować przepisy a pieszy tym bardziej bo nie waży 1300 kg i nawet przy lekkim uderzeniu łamie się jak zapałka. A komu nie podobają się te zasady to rada jest prosta: wystarczy dowód osobisty by na czerwonym świetle przechodzić w Londynie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      No tak

      Glaukopis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Dalej mentalnie Polska policja (i dziennikarze) są bliżej Wschodu niż Zachodu...

      Jaka jest różnica między pieszym przechodzącym na czerwonym świetle a kierowcą przejeżdżającym na czerwonym...rozwiń całość

      Dalej mentalnie Polska policja (i dziennikarze) są bliżej Wschodu niż Zachodu...

      Jaka jest różnica między pieszym przechodzącym na czerwonym świetle a kierowcą przejeżdżającym na czerwonym świetle? Jakieś 1,3 tony + 50 km/h różnicy prędkości... Jak ktoś jeszcze pamięta z fizyki energię kinetyczną to 70kg pieszy idący z prędkością 5km/h ma energię kinetyczną

      Gratulacje dla Policji za priorytety w karaniu najsłabszych i dziennikarzom za głupotę. W Polsce ginie 31 pieszych na 1 mln mieszkańców, w Niemczech 6 pieszych na 1 mln. W Polsce ochrona pieszych polega na karaniu ich mandatami za przechodzenie na czerwonym, kiedy nic nie jedzie, w Niemczech na mandatach liczonych w setkach Euro dla niebezpiecznych kierowców i infrastrukturze zapewniającej bezpieczeństwo pieszym.

      Co do przechodzenia na czerwonym polecam Londyn  

      http://youtu.be/kFsm0dSVKwQ

      Jakby komendant policji w Polsce to obejrzał, to by dostał zawału, a tam to norma i mało kto ginie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      l

      l (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 5

      wiekszosc wypadkow jest z winy kierowcow (predkosc, nieuwaga i nieustepowanie pierwszenstwa) w bialy dzien.

      Ale to rowerzysci maja miec kaski, oswietlenie i to oni dostaja mandaty bo ich...rozwiń całość

      wiekszosc wypadkow jest z winy kierowcow (predkosc, nieuwaga i nieustepowanie pierwszenstwa) w bialy dzien.

      Ale to rowerzysci maja miec kaski, oswietlenie i to oni dostaja mandaty bo ich najlatwiej zlapac.

      żenada policjazwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      żenada

      rowerzysta: bez uprawnień i bez OC (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      na drodze. Lepiej brzmi KAMIKADZE. Kaski też używane sporadycznie - boski wiatr we włosach i już stukam do nieba bram.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kask nie podnosi bezpieczeństwa, skandynawowie już dawno to udowodnili.

      Woj (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      Po pierwsze dlatego, że w ponad 60% wypaków rowerowych uszkodzona zostaje twarz lub podbródek, niechronione kaskiem.
      W kolejnych 35% jest jeszcze gorzej, bo kask unieruchamia odchylenie głowy,...rozwiń całość

      Po pierwsze dlatego, że w ponad 60% wypaków rowerowych uszkodzona zostaje twarz lub podbródek, niechronione kaskiem.
      W kolejnych 35% jest jeszcze gorzej, bo kask unieruchamia odchylenie głowy, więc głowa zostaje unieruchomiona, a od wstrząsu porusza się sam mózg. W tym wypadku kas POGARSZA bezpieczeństwo.
      Kask pomaga w pozostałych 5% wypadków.

      Dodatkowo kas ma dwa bardzo niebezpieczne oddziaływania społeczne.
      1)Kierowcy traktują rowerzystów w kaskach jako bezpiecznych, profesjonalnych użytkowników drogi i nie zachowują należytej ostrożności, np dystansu przy wyprzedzaniu.
      2)Kampanie zachęcające do kasków, głównie robią to w jeden sposób - przekonując, że jazda na rowerze jest niebezpieczna. W wyniku tego, znaczna część rowerzystów... porzuca rower.
      Szczegółowe badania robiono w Danii i od dobrych 7 lat nie zachęca się tam ludzi do jeżdżenia w kaskach, a jest to kraj gdzie jest sporo rowerzystów.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A kiedy była przeprowadzona?

      terminator (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      Latem, zimą, cały rok, konkretna data?
      Wiadomo, że zimą jest najmniej rowerzystów i ta statystyka nie oddaje rzeczywistości w pełni.

      Ogólnie mam to gdzieś, jeśli ktoś ryzykuje swoim życiem, bo...rozwiń całość

      Latem, zimą, cały rok, konkretna data?
      Wiadomo, że zimą jest najmniej rowerzystów i ta statystyka nie oddaje rzeczywistości w pełni.

      Ogólnie mam to gdzieś, jeśli ktoś ryzykuje swoim życiem, bo oczywiście jest OC, AC i NW. Jak g***** jest g*****, to na to nie ma rady - to nie twórzmy przepisów, które są olewane przez takich idiotów.
      Mamy wolność ale i rozum i żadna akcja nie zapobiegnie wypadkom. Wielu ludzi żyje poprzez impulsy i żadna kara ich nie przestraszy a raczej wpakuje w depresję, która będzie leczona z pieniędzy podatników.
      Nie ma zgody na hitlerowskie państwo, gdzie wszyscy są kontrolowani gdzie i jak się tylko da. Do tego zdąża UE.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rowerzystę najtrudniej zatrzymać,

      emerytowany funkcjonariusz MO (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

      dlatego policja zaniża ilość wykroczeń przez nich popełnianych.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      to jest logiczne

      mat (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      ale pewnie wynika z tego, ze teraz rowerzystów jest na ulicach zdecydowanie mniej, a ci którzy jeżdżą cały rok (zwykle) znają przepisy ruchu drogowego

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ciekawa teoria, ale nieprawdziwa

      realista (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      Piszesz pan bzdury. Rowerzysta porusza się dwa, trzy razy szybciej od pieszego, ale możliwości manewrów podczas ewentualnej ucieczki ma znacznie mniejsze. Z rowerem nie przeskoczy przez płot, nie...rozwiń całość

      Piszesz pan bzdury. Rowerzysta porusza się dwa, trzy razy szybciej od pieszego, ale możliwości manewrów podczas ewentualnej ucieczki ma znacznie mniejsze. Z rowerem nie przeskoczy przez płot, nie ucieknie do bramy, nie schowa się w krzakach, nie wskoczy na przystanku do tramwaju. O porównaniu do auta nawet nie wspomnę, tak jest ono idiotyczne. Samochód porusza się znacznie szybciej od roweru i znacznie trudniej i o wiele niebezpieczniej jest go zatrzymać. W MO was tego nie uczyli, czy może ma pan już starczą demencję?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wreszcie ktoś napisał prawdę

      realista (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 8

      "Tylko 4 procent stanowiły wykroczenia popełniane przez rowerzystów..."

      Hehe, zaraz pewnie cyklofoby zaczną jazgotać, że policjantom coś musiało się pomylić albo że rowerzystom udawało się uciec i...rozwiń całość

      "Tylko 4 procent stanowiły wykroczenia popełniane przez rowerzystów..."

      Hehe, zaraz pewnie cyklofoby zaczną jazgotać, że policjantom coś musiało się pomylić albo że rowerzystom udawało się uciec i nie zostać namierzonymi z powodu braku tablic rejestracyjnych. Hejterzy antyrowerowi nigdy nie przyznają się do tego, że ataki na rowerzystów wynikają z ich choroby psychicznej.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama