Krupnicza i okolice ciągle zakorkowane. Lepiej było, jak...

Krupnicza i okolice ciągle zakorkowane. Lepiej było, jak była zamknięta (ZDJĘCIA)

Weronika Skupin

Gazeta Wrocławska

Aktualizacja:

Gazeta Wrocławska

Krupnicza i okolice ciągle zakorkowane. Lepiej było, jak była zamknięta (ZDJĘCIA)
1/6
przejdź do galerii

©Tomasz Hołod

Zamknięcie ulicy Krupniczej było sporym utrudnieniem dla kierowców. Gdy ją w końcu otwarto, okazało się, że jest... znacznie gorzej niż w czasie remontu. W godzinach szczytu tworzą się tutaj ogromne korki. Nie tylko na Krupniczej, ale także na Kazimierza Wielkiego, Nowym Świecie czy Ruskiej.
Nowe światła na ul. Krupniczej przepuszczają kilkanaście aut w kierunku pl. Legionów. Jeszcze kilka dni temu zielone w tym miejscu świeciło się dosłownie przez kilka sekund. Zaapelowaliśmy więc do urzędników o jego wydłużenie. Zrobiono to, ale i tak niewiele to pomogło.

Za skrzyżowaniem, na ul. Sądowej, niemal nigdy nie ma korków. Ulica jest pusta, a na Krupniczej i Kazimierza Wielkiego (na lewoskręcie w Krupniczą) ciągnie się sznur aut.
Nie da się wjechać w św. Antoniego, bo kierowcy stoją na Włodkowica i nie mogą wjechać w Ruską - kółko się zamyka. Bywa tak, że nawet gdy świeci się zielone światło dla skręcających w prawo z Kazimierza Wielkiego w Krupniczą, auta stoją w miejscu. Największym problemem okazała się bowiem nie długość cyklu na Krupniczej, a zwężenie tej ulicy do jednego pasa w każdym kierunku.

Problemem są też tramwaje, które skutecznie utrudniają życie kierowcom. – Sama pani widzi, tramwaje jadą jeden za drugim. Dla kierowców zostaje tylko jeden pas, ale muszą się zatrzymać, gdy tramwaj wysadza pasażerów. W dodatku niektórzy kierowcy boją się przejeżdżać przez przystanek wiedeński, nawet jeśli pojazd ma już zamknięte drzwi. Są też tacy, którzy nie potrafią wyprzedzić tramwaju nawet jeśli nie jest on jeszcze na przystanku. To wszystko spowalnia ruch – denerwuje się Paweł Janik z zielonego audi.

Urzędnicy z Wydziału Inżynierii Miejskiej przyznają, że przepustowość skrzyżowania Podwale/Krupnicza do ul. Sądowej jest zależna od ilości tramwajów poruszających się w danej chwili po ul. Krupniczej. Kiedyś nie było tam przystanku i to on najwidoczniej stał się teraz powodem utrudnień. Cieszą się z niego pasażerowie, bo tramwaje skręcające z Kazimierza Wielkiego w Krupniczą zatrzymywały się przy Przejściu Świdnickim a potem dopiero na pl. Legionów i przystanku na Krupniczej bardzo brakowało. Narzekają jednak kierowcy. – Jak był remont i ulic była zamknięta, było lepiej – dodaje Paweł Janik.

Korków na pasie dla skręcających w Krupniczą podczas remontu być nie mogło, bo był on wyłączony z ruchu. Zatory tworzyły się jednak na objazdach Krupniczej, więc idealnych rozwiązań nie ma. Czy można wprowadzić jakieś ułatwienia i np. zmienić cykl świateł? Zaproponowaliśmy urzędnikom, by wydłużyli zielone światło dla jadących Krupniczą w kierunku pl. Legionów. Zrobili to. Odpowiedzieli nam, że zrobili to w ostatni weekend. Jak deklarują, dalej obserwują pracę sygnalizacji i na bieżąco wprowadzają korekty.

Okazuje się jednak, że bardziej nie da się wydłużyć zielonego dla jadących Krupniczą kosztem tych jadących Podwalem. Chodzi o to, że zaburzyłaby się praca świateł sygnalizacji dla pieszych, a oni też muszą mieć odpowiedni czas na pokonanie długich przejść przez ulicę Krupniczą i Sądową , które mają światło zielone wspólnie z otwarciem światła zielonego dla Podwala.

Wygląda więc na to, że niewiele da się już zrobić. Pozostaje jechać objazdem lub uzbroić się w cierpliwość. Nic się na Krupniczej nie zmieni. Nawet jeśli urzędnicy pozwoliliby jechać samochodom po wydzielonym torowisku, tramwaje stojące na przystanku i tak skutecznie zablokowałyby oba pasy.

Komentarze (97)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
A gó....no!

:) (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Jeżeli ja, Nikodem Dyzma, wiceprezydent Wrocławia mówię, że we Wrocławiu nie ma korków to znaczy, że nie ma!!!

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Zamknąć dla aut jak podczas remontu skoro było lepiej

kinga (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 15 / 9

Wyrzucić aut z centrum i po kłopocie.Nie stać na taksówke to jedź tramwajem lub rowerem


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
haha

marcin (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 8 / 14

nie stac cie na samochod? tylko tacy nieudacznicy krzycza, zeby zamknac centrum dla samochodow


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Większości kieorowców nie stać zapłącić 6 zł/h na parkingu strzeżonym

kinga (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 16 / 2

Kogo dziś nie stać na samochód? Używany kupisz taniej niż nowy rower.
Centrum nie może być zamknięte dla aut bo trzeba np dowieźć towar.
Nie chodzi też o całe centrum tylko np Krupniczą...rozwiń całość

Kogo dziś nie stać na samochód? Używany kupisz taniej niż nowy rower.
Centrum nie może być zamknięte dla aut bo trzeba np dowieźć towar.
Nie chodzi też o całe centrum tylko np Krupniczą dochodzącą do pl.Solnego czyli ścisłego centrum.
Na całym świecie wyrzuca się auta z centrów .U ans też nie chodzi o jakiś pomysł tylko Zarząd Miasta jest zobowiązany do wykonania uchwały Rady Miasta o ograniczaniu ruchu aut w centrum.
Brak tych ograniczeń prowadzi do korków o czym w artykule.
Ulica Krupnicza ma być zamknięta dla aut zatem ruch przywócono tam tylko tymczasowo.

zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
a koszty utrzymania :) ...

KK (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

... auto w cenie roweru to bardzo kosztowne jest + OC, przegląd i pierwsze tankowanie (pewnie to połowa wartości jego).
I pojęcie parking strzeżony ... co ma oznaczać ?? To pojęcie z lat 90.


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
a wydatek energetyczny :)

RR (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

A wydatek energetyczny na jazdę rowerem? Wiesz ile taki przejazd przez miasto to kcal?

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
mleko sie rozlało..

pepe (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

mozemy sobie wylewac krokodyle łzy...centrum miasta zostało sparaliżowane...zamknięcie Zamkowej i przebudowa przejscia podziemnego, całkowicie wykonczy WZ albo przynajmniej mocno zablokuje..I taki...rozwiń całość

mozemy sobie wylewac krokodyle łzy...centrum miasta zostało sparaliżowane...zamknięcie Zamkowej i przebudowa przejscia podziemnego, całkowicie wykonczy WZ albo przynajmniej mocno zablokuje..I taki był plan..Żadne protesty nic nie dadza bo rządzi w miescie PO..a oni ( jak to w tytule..he,he )maja ludzi w głębokim poważaniu..i tyle..zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Skoro było lepiej jak była zamknięta

Normalny (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 14 / 1

To zamknąć Krupniczą dla ruchu samochodowego, tak jak planowano wcześniej.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Wielbiciele paradoksu Braessa

niech sobie (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2 / 5

DOKŁADNIE przeczytają, o co w nim chodzi. A zwłaszcza to, że on MOŻE wystąpić, ale bynajmniej nie MUSI. Więc wasze opowiastki jakie to zwiększanie przepustowości jest szkodliwe to zwykły bełkot...rozwiń całość

DOKŁADNIE przeczytają, o co w nim chodzi. A zwłaszcza to, że on MOŻE wystąpić, ale bynajmniej nie MUSI. Więc wasze opowiastki jakie to zwiększanie przepustowości jest szkodliwe to zwykły bełkot nieuków.zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
MOŻE

Ale praktyka pokazuje że musi (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3

Skoro obecny czas przejazdu jest satysfakcjonujący, to dzięki zwolnieniu się nowych miejsc to dojdą nowe samochody, dzięki którym będzie się stać tak samo. Ale to będzie tylko teoretycznie, bo z...rozwiń całość

Skoro obecny czas przejazdu jest satysfakcjonujący, to dzięki zwolnieniu się nowych miejsc to dojdą nowe samochody, dzięki którym będzie się stać tak samo. Ale to będzie tylko teoretycznie, bo z poszerzonej drogi pojadą do nowych już zawalonych.
I przykład Krupniczej to pokazał. Nie dość, że na samej Krupniczej nie było samochodów (bo zamknięta), to jeszcze nie pchali się na Sądową, bo był to jeden ciąg, w dodatku nie pchano się na Plac Legionów, dzięki czemu odciążyła się nieco Grabiszyńska...
Jest to reakcja łańcuchowa i w uproszczeniu MOŻE się zwiększyć, ale w praktyce się zwiększy, bo w mieście są inne drogi, których nie poszerzysz. Na przykład co ci po otwartej Krupniczej, skoro Grabiszyńska i trasa WZ jest wykorzystywana w maximum? Po co ci szeroka Strzegomska, skoro wszystko wjedzie w korek na Placu Orląt Lwowskich? Po co ci szeroka Powstańców Śląskich, skoro wszystko będzie stało pod Arkadami i na Partynicach, po co ci szeroka Traugutta, skoro na Oławskiej będą stać?
I można tak w nieskończoność.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Spokój w Rynku dla Pana Dudkiewicza

Agnieszka (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 9 / 2

Pracuję przy Kazimierza od wielu lat i widzę co tu się dzieje -wygląda to tak jakby Dudkiewicz lubił spokój i ciszę .Tak to sobie organizuje , aby po Rynku i okolicach mógł się rozbijać sam swoim...rozwiń całość

Pracuję przy Kazimierza od wielu lat i widzę co tu się dzieje -wygląda to tak jakby Dudkiewicz lubił spokój i ciszę .Tak to sobie organizuje , aby po Rynku i okolicach mógł się rozbijać sam swoim Nissanem coby mu pracująca i płacąca podatki w tym mieście hołota nie przeszkadzała - PŁAĆ i PŁACZ- i wypad samochodem z miasta ...zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Nasza Osoba w dobrym stopniu zaspokaja potrzeby mieszkańców tego miasta

Nasza Najwybitniejsza Wybrana Mikstacka Osoba (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4

Malkontentom spod znaku wiadomych sił damy odpór.
Nasza Osoba wie najlepiej jak powinien wyglądać ruch w tym mieście. I nikomu nic do tego. I basta!!

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
ja jestem pasazerem...

pracownik (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 13 / 1

i wcale (jak twierdzi artykul) nie ciesze sie z tego przystanku...

Juz pisalem to pare razy a propos wczesniejszych wypocin dziennikarzy na ten temat ale napisze jeszcze raz:

Ten przystanek...rozwiń całość

i wcale (jak twierdzi artykul) nie ciesze sie z tego przystanku...

Juz pisalem to pare razy a propos wczesniejszych wypocin dziennikarzy na ten temat ale napisze jeszcze raz:

Ten przystanek powinien sie znajdowac na wysokosci NFM! A nie jak z koziej d*** w tym miejscu, w ktorym jest.

Ten kto zaprojektowal ta ulice powinien isc do szkoly, a ten ktory sie zgodzil na budowe tego gowna powinien zasponsorowac nowy remont i pojsc do pierdla za nieograniecie umyslowe.

Ale tak to juz bedzie w kraju gdzie politycy (po historiach, socjologiach czy innych ochlapach uniwersytowych) dobieraja sie do zadan, ktore wymagaja odrobine myslenia i zmyslu technicznego. zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
To efekt niekompetencji urzedniczej

wrocek (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 18

Wszystko od D....y strony u tych urzedasow. Najpierw rozpisujemy przetarg pozniej robimy remont a na koncu probujemy zrobic cos zeby zaplanowac ruch na tym odcinku i w okolicy.
A wystarczyloby na...rozwiń całość

Wszystko od D....y strony u tych urzedasow. Najpierw rozpisujemy przetarg pozniej robimy remont a na koncu probujemy zrobic cos zeby zaplanowac ruch na tym odcinku i w okolicy.
A wystarczyloby na samym poczatku zapytac naukowcow o syulacje ruchu przed i po wprowadzeniu zmian i na podstawie matematycznych wyliczen zaplanowac remont. No ale jak sie nie ma oleju w glowie to kto bedzie sie przyznawal do tego? W cywilizowanym swiecie jak sie juz remont konczy to pozniej juz nie trzeba cudowac i wajchy przekladac raz w lewo raz w prawo gdyz ruch zostal juz zaplanowany na samym poczatku. To jest dla uczta partaczyzwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Rewelacyjny akapit

wrocławianin (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 26 / 9

[1] "Problemem są też tramwaje, które skutecznie utrudniają życie kierowcom. – Sama pani widzi, tramwaje jadą jeden za drugim."
Skoro jadą jeden za drugim, to znaczy, że wykorzystują pas ruchu w...rozwiń całość

[1] "Problemem są też tramwaje, które skutecznie utrudniają życie kierowcom. – Sama pani widzi, tramwaje jadą jeden za drugim."
Skoro jadą jeden za drugim, to znaczy, że wykorzystują pas ruchu w 100% - REWELACJA

[2] "Dla kierowców zostaje tylko jeden pas, ale muszą się zatrzymać, gdy tramwaj wysadza pasażerów." - może wprowadzić zmianę w KRD i niech kierowcy wjeżdżają w pasażerów wysiadających z tramwajów?

[3] "W dodatku niektórzy kierowcy boją się przejeżdżać przez przystanek wiedeński, nawet jeśli pojazd ma już zamknięte drzwi." - Czyli winne są tramwaje, bo kierowcy ich się boją? Może ci kierowcy powinni przejść terapię (jak się przestać bać tramwajów)?

[4] "Są też tacy, którzy nie potrafią wyprzedzić tramwaju nawet jeśli nie jest on jeszcze na przystanku." Bo pewnie myślą, że mają szerszy samochód, albo strach ich obezwładnia? Może trzeba wprowadzic zmiany w egzaminach na PJ i zadać pytanie - czy boisz się tramwajów?

[5] "To wszystko spowalnia ruch – denerwuje się Paweł Janik z zielonego audi."
Czyli tramwaje jeżdżą stale po swoim pasie, wykonując na tym odcinku swoją robotę, a kierowcy
- boją się wyprzedzić tramwaju
- zastanawiają się jak przejechać, gdy tramwaj stoi na przystanku
- zastanawiają się jak przejechać przez przystanek wiedeński

Kto ma problem? kto powoduje problem?

Czytaj więcej: http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3713756,krupnicza-i-okolice-ciagle-zakorkowane-lepiej-bylo-jak-byla-zamknieta-zdjecia,id,t.htmlzwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Albo masz małą wyobraźnię albo zła wolę

Cezary (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 13 / 6

[1] Przed remontem było tyle samo tramwajów - a mimo to ruch był płynniejszy (oczywiście dużo brakowało do optymalnej płynności). A więc remont pogorszył sprawę w tym zakresie.
[2] Twój wniosek...rozwiń całość

[1] Przed remontem było tyle samo tramwajów - a mimo to ruch był płynniejszy (oczywiście dużo brakowało do optymalnej płynności). A więc remont pogorszył sprawę w tym zakresie.
[2] Twój wniosek jest po prostu idiotyczny. Mój wniosek: nie robi się przystanku bez wysepki w takim miejscu (tuz za skrzyżowaniem ze światłami) bo to kompletnie dezorganizuje ruch
[3] Boją się pasażerów, którzy wbiegają na jezdnię w nadziei że motorniczy otworzy im drzwi; dlatego: patrz [2]
[4] Jezdnia rzeczywiście jest dość wąska i może powodować strach przed otarciem przez tramwaj; tak było też przed remontem
[5] Problemem jest to, że urzędnicy nie pomyśleli o alternatywie dla ul Krupniczej w sytuacji gdy po remoncie ma ona mniejszą przepustowość dla samochodów niż przed remontem. Szeroka Grabiszyńska jest niewykorzystana gdyż nie ma jak do niej dojechać. zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Podwale ma być obwodnic to co kogo obchodzi krupnicza?

aśka (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

Przecież Krupnicza będzie docelowo zamknięta dla ruchu aut, bo ma to być deptak

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
ulica

adames (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 8 / 6

ci kretyni chcieli tę ulice zamknąć na zawsze, zamykając jednocześnie Zamkową....
jak zrozumieli, co za debilizm wymyślili, to jednak Krupniczej nie zamknęli ale utrudnili ruch.
Popełnili błąd,...rozwiń całość

ci kretyni chcieli tę ulice zamknąć na zawsze, zamykając jednocześnie Zamkową....
jak zrozumieli, co za debilizm wymyślili, to jednak Krupniczej nie zamknęli ale utrudnili ruch.
Popełnili błąd, za który powinni odpowiadać karnie: tuż za swiatłami zrobili przystanek "wiedeński", czyli swiadomie i celowo spowodowali tam powstawanie korka. Auta, wjeżdzające płynnie w ulicę, muszą teraz wyhamować niemal do 10 km/h, blokując ruch z tyłu.
To jest swiadomy sabotaż komunikacyjny. zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Ja tam od dawna omijam Krupnicżą

aśka (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

Przecież jest Uchwała Rady Miejskiej o wyrzucaniu aut z centrum więc jeśli kierowcy pchają się w wąskie gardła to chyba tylko na własne życzenie.
Jest potwierdzone, że było lepiej przy zamkniętej...rozwiń całość

Przecież jest Uchwała Rady Miejskiej o wyrzucaniu aut z centrum więc jeśli kierowcy pchają się w wąskie gardła to chyba tylko na własne życzenie.
Jest potwierdzone, że było lepiej przy zamkniętej Krupniczej zatem co stoi na przeszkodzie aby ją znów zamknąć?zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Zostaw, to puszkarze

-,- (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

Nie mam nic do kierowców samochodów, ale porównując tych z Wrocławia do tych z Poznania, Warszawy, Krakowa, z Trójmiasta, a co dopiero z zachodu, to krew mnie zalewa jak patrzę na wrocławskich.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
ulica

adames (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

ci kretyni chcieli tę ulice zamknąć na zawsze, zamykając jednocześnie Zamkową....
jak zrozumieli, co za debilizm wymyślili, to jednak Krupniczej nie zamknęli ale utrudnili ruch.
Popełnili błąd,...rozwiń całość

ci kretyni chcieli tę ulice zamknąć na zawsze, zamykając jednocześnie Zamkową....
jak zrozumieli, co za debilizm wymyślili, to jednak Krupniczej nie zamknęli ale utrudnili ruch.
Popełnili błąd, za który powinni odpowiadać karnie: tuż za swiatłami zrobili przystanek "wiedeński", czyli swiadomie i celowo spowodowali tam powstawanie korka. Auta, wjeżdzające płynnie w ulicę, muszą teraz wyhamować niemal do 10 km/h, blokując ruch z tyłu.
To jest swiadomy sabotaż komunikacyjny. zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
"Auta, wjeżdzające płynnie w ulicę, muszą teraz wyhamować niemal do 10 km/h, blokując ruch z tyłu. "

To nie jest sabotaż. (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

Utrudniając ruch w tym rejonie robią dobrze, bo ludzie niepotrzebnie pchają się Krupniczą.
Podwale jest prawie puste, a oczywiście pchają się ludzie na całkowicie zawaloną trasą WZ.
Zamknięcie...rozwiń całość

Utrudniając ruch w tym rejonie robią dobrze, bo ludzie niepotrzebnie pchają się Krupniczą.
Podwale jest prawie puste, a oczywiście pchają się ludzie na całkowicie zawaloną trasą WZ.
Zamknięcie Krupniczej właśnie pomoże, bo nieco odkorkuje węzeł przy Kazimierza, a ruch na Podwalu wielki nie będzie.zwiń

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Polecamy

Wideo