Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rusza przebudowa przejścia Świdnickiego. Utrudnienia dla pieszych i kierowców

Bartosz Józefiak
Tak ma wyglądać przejście Świdnickie pod ulicą Kazimierza Wielkiego
Tak ma wyglądać przejście Świdnickie pod ulicą Kazimierza Wielkiego Pracownia Major Architekci
Rusza przebudowa przejścia Świdnickiego. Roboty utrudnią życie pieszym i kierowcom przez wiele miesięcy. Kierowcy stracą po jednym pasie ruchu, na Kazimierza Wielkiego będą nowe światła.

Wkrótce ruszy przebudowa przejścia Świdnickiego pod ulicą Kazimierza Wielkiego. Po remoncie znajdzie się tam galeria sztuki. Roboty utrudnią życie pieszym i kierowcom przez wiele miesięcy. - Prace rozpoczniemy w połowie stycznia - mówi Leszek Ziajka, prezes firmy Pro-Tra Building, która wygrała przetarg na przebudowę.

Robotnicy z firmy zaczną przebudowę od wymiany sieci podziemnych, w tym kanalizacji, a także izolacji. Na tym etapie prac piesi będą mogli nadal przechodzić podziemnym przejściem. Kierowcy natomiast w obrębie skrzyżowania Kazimierza Wielkiego i Świdnickiej stracą jeden z trzech pasów ruchu w obu kierunkach. Może to oznaczać spore korki, bo już dziś w godzinach szczytu sznur aut w tym miejscu to normalny widok.

Później wykonawca zajmie się m.in. budową nowego przejścia dla pieszych z sygnalizacją, które będzie się znajdowało nad przejściem Świdnickim. Na tym etapie robót podziemny tunel pozostanie zamknięty, a piesi na drugą stronę Kazimierza Wielkiego przejdą po nowych pasach.

PRZEJŚCIE ŚWIDNICKIE - CZYTAJ WIĘCEJ O PRZEBUDOWIE

W planach jest też przebudowa peronów tramwajowych przy przejściu Świdnickim. Zostaną wydłużone, dzięki czemu na tym przystanku jednocześnie będą się zatrzymywać dwa tramwaje jadące w tym samym kierunku. To dobra wiadomość, bo bardzo często w tym miejscu tramwajarze łapali opóźnienia, czekając, aż pojazdy przed nimi odjadą z przystanku.

Wykonawca powinien się uporać z robotami do 30 listopada 2015 r. - Prawdopodobnie uda nam się zakończyć prace wcześniej, być może nawet przed wakacjami - mówi Leszek Ziajka.

Podziemne przejście nie zostanie całkowicie zlikwidowane. Będzie jednak znacznie węższe - dla pieszych zostaną raptem trzy metry. Resztę tunelu zajmie galeria sztuki z przezroczystymi szybami.

Przebudowa przejścia Świdnickiego będzie kosztować 13 mln zł. Dlaczego tak dużo? Projektanci tłumaczą, że najdroższa jest gruntowna wymiana sieci podziemnych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska