Wrocław: Zobacz jakie zmiany w komunikacji miejskiej czekają...

    Wrocław: Zobacz jakie zmiany w komunikacji miejskiej czekają nas w 2015 roku

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław: Zobacz jakie zmiany w komunikacji miejskiej czekają nas w 2015 roku

    ©Fot. Janusz Wójtowicz / Polskapresse

    2015 rok z pewnością zapisze się jako ważny w historii MPK. Po raz pierwszy w tak dużym stopniu zadania miejskiego przewoźnika przejmie podwykonawca, firma ITS Michalczewski z Radomia. Trafią do nas tym samym nowe autobusy MAN Lion's City. Zlikwidowana zostanie też zajezdnia autobusowa przy ul. Grabiszyńskiej. To także rok zakupu nowych niskopodłogowych tramwajów Pesa Twist. Od stycznia urzędować będzie też nowy prezes spółki.
    Wrocław: Zobacz jakie zmiany w komunikacji miejskiej czekają nas w 2015 roku

    ©Fot. Janusz Wójtowicz / Polskapresse

    1. Podwykonawca i nowe autobusy



    MPK podpisało umowę z podwykonawcą, firmą Internationale Transport Spedition Adam Michalczewski z Radomia. Przewoźnik zapewni swoje autobusy, kierowców, zajezdnię i zaplecze techniczne. Nowa firma zacznie wozić wrocławian w połowie 2015 roku.

    Firma Adama Michalczewskiego będzie nas woziła fabrycznie nowymi autobusami MAN Lion's City oraz mniejszymi autobusami Solaris Urbino Alpino.
    Łącznie będzie ich 69. Solarisy obsłużą mniej uczęszczane linie: 100, 120, 140, 147, a autobusy MAN pojawią się na liniach: A, 110, 113, 114, 119, 125, 128, 145 i 146. Michalczewski zaproponował najniższą cenę w przetargu - w przeliczeniu około 9 zł za kilometr.

    W autobusach podwykonawcy będzie obowiązywał regulamin MPK, tak jak dziś w przypadku takich podwykonawców jak DLA czy Sevibus. Nowe autobusy będą niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w biletomaty i system informacji pasażerskiej.

    Czytaj także: Wrocław: Nowe autobusy nie przyjadą tak szybko


    2. Likwidacja zajezdni autobusowej przy ul. Grabiszyńskiej



    Jednym z powodów, dla którego MPK szukało podwykonawcy, jest likwidacja obecnej zajezdni autobusowej przy ul. Grabiszyńskiej. Powstanie tam muzeum, Centrum Historii Zajezdnia opowiadające dzieje powojennego Wrocławia. Hale zostaną przebudowane, a autobusy i część sprzętu przeniesione do drugiej zajezdni MPK przy ul. Obornickiej. Przy Grabiszyńskiej autobusy nie mogą już stacjonować, bo cała infrastruktura jest już stara i mało nowoczesna. Poza tym okoliczni mieszkańcy skarżą się na hałas.

    Zajezdnia przy Obornickiej jest rozbudowywana, ale mimo to nie pomieści wszystkich autobusów, które dziś parkują przy Grabiszyńskiej. Dlatego podwykonawca zapewni swoją zajezdnię i autobusy, a MPK samodzielnie nie będzie w stanie obsłużyć wszystkich linii.

    Autobusy z Grabiszyńskiej zostaną przeniesione na Obornicką prawdopodobnie w połowie roku. MPK wystawiło już na sprzedaż już część dublującego się sprzętu z zajezdni przy Grabiszyńskiej.

    3. Autobusy będą sprzątane codziennie



    Przy Obornickiej nie tylko powiększył się teren zajezdni, ale przybyło budynków. Powstała nowa myjnia, stacja paliw i stacja diagnostyczna. MPK zapowiada, że będzie to rok wejścia w życie nowych standardów i technologii. Nowoczesna obsługa ma zapewnić, że każdego dnia na trasę wyjadą wyłącznie czyste i w pełni sprawne autobusy.

    Kierowca przed wyjazdem zatankuje autobus. W szczycie, gdy autobusy masowo zjeżdżają i wyjeżdżają z zajezdni, na stacji będzie obsługa, która zatankuje autobus. Jeśli ruch będzie mniejszy, kierowca skorzysta z automatyki (wóz z i kierowca zostaną zidentyfikowani, a kierowca samodzielnie zatankuje pojazd).

    Następnie autobus wjedzie na stanowisko uzupełniania płynów eksploatacyjnych, a potem szybkiej diagnostyki. – Będzie ona pobieżna – kierujący zgłosi na tym stanowisku obsłudze technicznej swoje uwagi, technicy dokonają oceny pojazdu pod kątem widocznych uszkodzeń i usterek – mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK.

    Następnie pojazd wjedzie na stanowisko sprzątania – tu pracownicy zewnętrznej firmy odkurzą pojazd i zetrą kurze. Na końcu autobus, jeśli jest taka potrzeba, przejedzie przez myjnię.


    4. Nowe tramwaje marki Pesa Twist



    W połowie roku do Wrocławia trafić ma 6 tramwajów marki Pesa Twist. Za ich zakup zapłaci miasto. W przypadku, gdy zdobędziemy unijne dofinansowanie na ten projekt, tramwajów może być więcej.

    Bydgoskie pesy są na wyposażeniu wielu polskich i zagranicznych miast, m.in. Warszawy czy Moskwy. Wrocławska wersja tramwaju twist będzie ciemnoniebieska. Wszystkie wozy zostaną wyprodukowane w 2015 roku, będą w całości niskopodłogowe i klimatyzowane.

    Czytaj więcej: Jest umowa na tramwaje Pesa dla Wrocławia. Wygodne i bezpieczne przy wypadkach

    O ładowarkach USB , nowych tablicach informacyjnych i torowiskach przeczytasz na następnej stronie

    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (104)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ..

      .. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      fest osiągnięcie, mycie codzienne autobusów. Powinni to robić albo chociaż udawać że robią, albo wywalać menelstwo z mpk - byłoby czysto.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Łabędzi śpiew

      ktokolwiek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      Od zakończenia wojny komunikacja szynowa jest "zwijana". Zlikwidowano torowiska na ul. Gajowickiej i Zielińskiego. Resztki torów jeszcze zobaczyć można na ul. Szczęśliwej. Nie istnieje łącznik...rozwiń całość

      Od zakończenia wojny komunikacja szynowa jest "zwijana". Zlikwidowano torowiska na ul. Gajowickiej i Zielińskiego. Resztki torów jeszcze zobaczyć można na ul. Szczęśliwej. Nie istnieje łącznik Gajowicka-Krucza-Grabiszyńska. Nie ma już linii na ul. Dąbrowskiego i Kościuszki, lada moment zniknie torowisko na ul. Kościuszki pomiędzy Dąbrowskiego a Traugutta.
      A co w zamian?
      Łącznik przy dworcu Wrocław Główny - aż 200m torowiska. Tramwaj na Gaj, Kozanów i Stadion - raptem przybyło niecałe 10km - czego by nie było gdyby mistrzostwa piłkarskie 2012 otrzymało inne miasto. I to wszystko. Przez tyle lat po wojnie.
      I jeszcze jedno. Od kilku już lat ekipa UM systematycznie tnie wydatki na komunikację zbiorową. Jasno to wynika z analizy budżetu miasta. Ta polityka nie wytrzyma próby czasu. Już teraz zakupów nowego taboru praktycznie nie ma. Zakup (?) 6 tramwajów to jest jakiś żart, dzierżawa Solarisów? Oddaje się linie innym przewoźnikom. Wieje grozą.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ktokowiek wie, wcale nie lepiej

      refi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Torowiska na Gajowickiej, Zielińskiego, Sanockiej, Muzealnej czy Prusa nie zostały zamknięte w 1945 tuż przed nadejściem Armii Czerwonej i nie odbudowane po wojnie.

      Łącznik...rozwiń całość

      Torowiska na Gajowickiej, Zielińskiego, Sanockiej, Muzealnej czy Prusa nie zostały zamknięte w 1945 tuż przed nadejściem Armii Czerwonej i nie odbudowane po wojnie.

      Łącznik Gajowicka-Krucza-Grabiszyńska nigdy nie istniał. Tory na Kruczej odchodziły od Gajowickiej i kończyły się przy LO7.

      Od zakończenia wojny (1945) powstały trasy: Dolmed-Pafawag, Pilczyce-Leśnica, Cm. Grabiszyński-Oporów, Krzyki-Klecina, Zawalna/Most Osobowicki-Marino, Armii Krajowej-Księże Małe (wzdłuż Opolskiej), FAT-Grabiszynek (wzdłuż Hallera), Kazimierza Wielkiego (zamiast Rynku). A to, co wymieniłeś powstało dopiero po 1997 roku (czyli 52 lata po zakończeniu wojny).zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Głosowanko.

      Krasnal Adamu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Jeszcze tylko przez parę dni można w zarąbistym plebiscycie "Gazety wrocławskiej" głosować na przejawy egzystencji MPK!...rozwiń całość

      Jeszcze tylko przez parę dni można w zarąbistym plebiscycie "Gazety wrocławskiej" głosować na przejawy egzystencji MPK!
      www.gazetawroclawska.pl/artykul/3322527,500-powodow-dla-ktorych-trzeba-zobaczyc-wroclaw-rozpoczynamy-plebiscyt-glosujcie,id,t.htmlzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tytuł

      tantus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      Tytuł powinien brzmieć "Zobacz jakie cięcia w komunikacji miejskiej czekają nas w 2015 roku"

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brak zmian

      Damian (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      Czyli g***o się zmienia. Tablice informacyjne dalej nie będą informowały na czas o awariach, spóźnieniach. Linia 119 będzie tą samą już dla pokoleń, by te zobaczyły jaka amatorka rządziła we...rozwiń całość

      Czyli g***o się zmienia. Tablice informacyjne dalej nie będą informowały na czas o awariach, spóźnieniach. Linia 119 będzie tą samą już dla pokoleń, by te zobaczyły jaka amatorka rządziła we Wrocławiu. Puszczanie nie przegubowych autobusów, opóźnienia 10-cio minutowe, a czasem nawet nieprzyjazdy autobusu. I to autobus jeżdżący dwa razy w ciągu godziny. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ,,,,

      ..... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      dla wszystkich buraków korzystających z linii 119 idzie do likwidacji

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      XxX

      Xxx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      .

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      same ogólniki

      Zuma (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      Same ogólniki, żadnych konkretów. Nie wiadomo nic o przywróceniu linii autobusowej na ulicy Legnickiej, ani o budowie torowiska na Jagodno czy ND.
      MPK nadal będzie nierówno traktować pasażerów,...rozwiń całość

      Same ogólniki, żadnych konkretów. Nie wiadomo nic o przywróceniu linii autobusowej na ulicy Legnickiej, ani o budowie torowiska na Jagodno czy ND.
      MPK nadal będzie nierówno traktować pasażerów, np: na trasie linii 134 nadal będą jeździć trupy: zimą zimno, latem gorąco, a rozkład tego autobusu można włożyć sobie w .... Na przystanku Gloria czas się zatrzymał 10 lat temu, wiaty nie uświadczysz, nie mówiąc o elektronicznych tablicach, choć i one są mi akurat niepotrzebne bo mam aplikację BusLive.
      Nie wiadomo też nic o zlikwidowaniu feryjnych czy wakacyjnych rozkładów jazdy, które w moich oczach są całkowitą porażką. Tak jak jeżdżę rano busem tak samo jest tłok niezależnie czy są to wakacje czy też nie.
      Warto byłoby się zastanowić na wypuszczaniem przegubowców na niektóre linie, np: 133 ludzie jadą do Auchan nie tylko po zakupy ale też do pracy, a gniotą się jak śledzie w puszce.
      Pomijając absury w stylu: puśćmy ludziom w tygodniu krótkiego busa niech się gniotą, ale za to w niedziele puśćmy długiego by woził powietrze. Dzieje się tak, min: na wspomnianej przeze mnie linii 134.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      autobus linii 105

      Ula . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      A autobus linii 105 to porażka . Wiecznie w nim śmierdzi , krótki ,że trudno w nim się pomieścić , a do tego często się spóżnia . Jak się dzwoni to wciąż mówią ,że kolizja , ledwo wyjedzie z...rozwiń całość

      A autobus linii 105 to porażka . Wiecznie w nim śmierdzi , krótki ,że trudno w nim się pomieścić , a do tego często się spóżnia . Jak się dzwoni to wciąż mówią ,że kolizja , ledwo wyjedzie z Kromera . A rano wyjeżdża z zajezdni na Swiniary i też soóżniony . A przecieź my wszyscy dojeżdżamy do pracy dzieci do szkoły. Ostatnio nie weszła matka z dwójką małych dzieci .zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      rzecznik prasowy MPK po siedmiu glebszych... drodzy kochani pasazerowie

      sprawa autobusu o numerze 105 wyglada tak... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      ...jak ma nie smierdziec jak jezdzi na Swiniary ? nazwa zobowiazuje, troszke chlewu maskujacego w srodku nie zaszkodzi, zeby go wrogie radary nie wyczaily i nie zestrzelily... wrog jak to mowia nie...rozwiń całość

      ...jak ma nie smierdziec jak jezdzi na Swiniary ? nazwa zobowiazuje, troszke chlewu maskujacego w srodku nie zaszkodzi, zeby go wrogie radary nie wyczaily i nie zestrzelily... wrog jak to mowia nie spi, za to w ramach rekompensaty za owe zapachy kierowca jest zobowiazany do serwowania pasazerom ze swej kabiny utworu pt. "Mydelko FA" i to na caly regulator... jesli go nie slychac, wystarczy zglosic kierowcy, jest do tego zobligowany przepisami, linia 105 ma swoj specyficzny folklor i trzeba sie z tym pogodzic i ja sie z tym godze, a panstwu tez to radze... zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Czego jeczycie.Jezeli pani prezes zaczyna prace od urlopu,to w MPK wszystko jest na TIP TOP.

      top

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      komunikacja

      Oskar (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      "Dlatego podwykonawca zapewni swoją zajezdnię i autobusy, a MPK samodzielnie nie będzie w stanie obsłużyć wszystkich linii". Za wyprodukowanie i upublicznienie takiego koszmaru językowego , Pani...rozwiń całość

      "Dlatego podwykonawca zapewni swoją zajezdnię i autobusy, a MPK samodzielnie nie będzie w stanie obsłużyć wszystkich linii". Za wyprodukowanie i upublicznienie takiego koszmaru językowego , Pani Redaktor powinna sama poprosić o zwolnienie z pracy. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Po pieniądze z UNI

      wanda (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      Nowej Pani Prezes i Miastu Wrocław oraz jego mieszkańcom życzę: by MPK za jej rządów staneło na nogi i było dla pasażerów, czyli kursowało max co 15 minut i wybudowania II zajezdni autobusowej i...rozwiń całość

      Nowej Pani Prezes i Miastu Wrocław oraz jego mieszkańcom życzę: by MPK za jej rządów staneło na nogi i było dla pasażerów, czyli kursowało max co 15 minut i wybudowania II zajezdni autobusowej i nowej tramwajowej na poziomie XXI wieku. Powodzeniazwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama