Przebudują wiadukt na Boya-Żeleńskiego?

    Przebudują wiadukt na Boya-Żeleńskiego?

    BJO

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Przebudują wiadukt na Boya-Żeleńskiego?

    ©fot. Przemyslaw Wronecki / Gazeta Wroclawska

    Piotr Jagodziński: Czy kiedykolwiek jest planowane poszerzenie wiaduktu na ul. Boya-Żeleńskiego? Jest to newralgiczny punkt - odkąd Polska uzyskała Wrocław po wojnie, zawsze odbywał się tam ruch wahadłowy. Przez to ulica ta jest zawsze zakorkowana, nawet poza godzinami szczytu. Jest to najważniejszy łącznik Karłowic ze wschodnią częścią miasta i centrum. A same światła przy wiadukcie są tak ustawione, że często od strony światła zielonego jest pusto, a od strony czerwonego stoi sznur kilkudziesięciu aut przepuszczających powietrze. Odpowiedzi na wątpliwości Czytelnika szukał reporter "Gazety Wrocławskiej" Bartosz Józefiak.
    Przebudują wiadukt na Boya-Żeleńskiego?

    ©fot. Przemyslaw Wronecki / Gazeta Wroclawska

    Zła wiadomość jest taka, że na razie nie ma planów przebudowy tego wiaduktu kolejowego. Ale jest też dobra - pojawiło się światełko w tunelu.
    Kolejarze mają w planach remont linii kolejowej Wrocław - Oleśnica. Wiadukt przy ul. Boya-Żeleńskiego jest właśnie częścią tej kolejowej trasy. W trakcie przebudowy linii kolejowej może zostać poszerzony wspomniany wiadukt.
    Trzeba jednak pamiętać, że PKP PLK swoje remonty torowisk planuje, biorąc pod uwagę swoje potrzeby, rzadko uwzględnia interesy kierowców przejeżdżających pod wiaduktami.
    Kolejarze tłumaczą, że drogi nie są ich zmartwieniem. Niby racja, ale taka postawa może złościć kierowców. Przypomnijmy więc, że z wnioskiem o poszerzenie zakresu remontu mogą wystąpić władze miasta.

    Historia zna takie przypadki. Taka współpraca zaowocowała m.in. poszerzeniem wiaduktu przy ul. Starogroblowej. PKP PLK skończy tam swoje prace w marcu, więc drogowcy wynajęci przez magistrat będą mogli przebudować jezdnię i zlikwidować tam wąskie gardło.

    ZOBACZ: Na Starogroblowej remont opóźniony o dwa lata. (FILM)

    Czy tak się stanie także na ul. Boya-Żeleńskiego? Urzędnicy z magistratu już rozmawiali z kolejarzami o planowanej przebudowie linii kolejowej Wrocław - Oleśnica. Zgłosili m.in. potrzebę budowy nowego przystanku kolejowego w tej okolicy. Nie ma jednak jeszcze decyzji, czy przy okazji poszerzony zostanie przejazd pod wiaduktem.
    Na razie nie ma decyzji odnośnie terminów robót na kolei. Wszystko zależy od unijnego finansowania, pracownicy wrocławskiego PKP PLK czekają jeszcze na decyzje budżetowe.

    Prawdopodobnie na początku przyszłego roku poznamy zakres robót na najbliższe lata. Linia do Oleśnicy nie jest jedyną, o której myślą kolejarze. Zgodnie z unijnym kalendarzem, wszystkie prace z nowego unijnego rozdania muszą się zakończyć do 2022 roku.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Czytaj także

      Komentarze (37)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wiadukt na Boya-Żeleńskiego nie będzie przebudowany w dającej się przewidzieć przyszłości.

      wrocławianiN (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Przebudują wiadukt na Boya-Żeleńskiego?
      --
      za tego typu tytuły a stało się to od kilku chorym zwyczajem dziennikarzy i redakcji powinny być wymierzane określone kary finansowe. Ta maniera wielu...rozwiń całość

      Przebudują wiadukt na Boya-Żeleńskiego?
      --
      za tego typu tytuły a stało się to od kilku chorym zwyczajem dziennikarzy i redakcji powinny być wymierzane określone kary finansowe. Ta maniera wielu niby dziennikarzy powinna zostać wyeliminowana.
      Czy nie lepiej by było napisać - Wiadukt na Boya-Żeleńskiego nie będzie przebudowany w dającej się przewidzieć przyszłości. Kolek jest bezsilnym bankrutem. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rozwalić i wyburzyć i niech się kolej procesuje

      emeryt (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 6

      Przecież nie będzie już nowego unijnego rozdania w dotychczasowej skali. Polska skorzystała z dwóch a trzeciego takiego po 2020 roku już nie będzie. Miasto powinno po prostu przerwać istnienie tej...rozwiń całość

      Przecież nie będzie już nowego unijnego rozdania w dotychczasowej skali. Polska skorzystała z dwóch a trzeciego takiego po 2020 roku już nie będzie. Miasto powinno po prostu przerwać istnienie tej linii kolejowej siłą. Zresztą i inne przeszkody kolejowe należy potraktować podobnie.Po miesięcznym okresie ostrzegawczym dla PKP ( aby kolej miała czas odwołać przejazdów na tej linii) miasto powinno wyburzyć elementy wiaduktu i przekopać nasyp na szerokość potrzebną miastu i zrobić ulicę tak szeroką jaka jest potrzebna łącznie z wydzielonymi pasami dla autobusów. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak najważniejszy?!

      chybanie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 8

      Nie jest to wcale najważniejszy łącznik a co najważniejsze nie jedyny. Sygnalizacja może nie jest najsprawniejsza przy tym wiadukcie ale jest alternatywa, żeby się dostać na Kromera czy Korony i...rozwiń całość

      Nie jest to wcale najważniejszy łącznik a co najważniejsze nie jedyny. Sygnalizacja może nie jest najsprawniejsza przy tym wiadukcie ale jest alternatywa, żeby się dostać na Kromera czy Korony i wcale nie trzeba cisnąć się pod wiadukt tylko szukać alternatyw. Jedna z wielu to ta: https://www.google.pl/maps/dir/51.1377636,17.0523962/51.1361749,17.0696482/@51.134061,17.0570955,15z

      Nie zawsze najłatwiejsze wyjście jest najlepsze, szczególnie, że PKP otwarcie się wypina na kierowców i tym razem też się wypnie. Trzeba sobie samemu radzić, bo nikt Ci nie da w tym kraju (oprócz w morde).zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      najważniejszy, bo tamtędy jeżdżą autobusy

      Gosia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      Codziennie rano autobusy łapią na tym odcinku spore opóźnienie, które uniemożliwia dogodną przesiadkę na Kromera. ITS przepuszcza powietrze w stronę Karłowic, a ludzie jadący do pracy i na uczelnię...rozwiń całość

      Codziennie rano autobusy łapią na tym odcinku spore opóźnienie, które uniemożliwia dogodną przesiadkę na Kromera. ITS przepuszcza powietrze w stronę Karłowic, a ludzie jadący do pracy i na uczelnię stoją w korku...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nikt na nikogo się nie wypina

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16

      Przecież pociągi jeżdżą i będą jeździć niezależnie czy wiadukt będzie miał 3 czy 6 metrów- to jest problem magistratu aby wspomóc PKP PLK przy okazji remontu linii aby uwzględniła w tym jakieś inne...rozwiń całość

      Przecież pociągi jeżdżą i będą jeździć niezależnie czy wiadukt będzie miał 3 czy 6 metrów- to jest problem magistratu aby wspomóc PKP PLK przy okazji remontu linii aby uwzględniła w tym jakieś inne potrzeby. Wspomóc aktywnie - znaczy przekonać, załatwić pozwolenia poprzeć odpowiednie wnioski w Warszawie o środki i postarać się o środki europejskie.
      No tak ale pora wrócić do patologicznej wrocławskiej rzeczywistości.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      w latach 50-tych w tym miejscu przystanek był WROCŁAW KARŁOWICE

      zibi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

      a sprawa wiaduktu to problem miasta czy ma kasę , kolej to nie interesuje.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dokładnie

      vb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      przecież pociągi jeżdżą i dla PKP jest wszystko jedno czy poniżej jest szerszy czy węższy przejazd.
      Naprawdę spójrzmy na problem realnie- to miasto powinno się dołożyć chcąc mieć lepszy przejazd,...rozwiń całość

      przecież pociągi jeżdżą i dla PKP jest wszystko jedno czy poniżej jest szerszy czy węższy przejazd.
      Naprawdę spójrzmy na problem realnie- to miasto powinno się dołożyć chcąc mieć lepszy przejazd, a czy załatwi na to kaskę z Brukseli czy Warszawy to jest jego problem, bo jak nie będzie współpracować to PKP tylko wyremontuje istniejący wiadukt (i nawet na to nie potrzebuje zgody miasta). Naprawdę byliby frajerami i nie sądzę, że zaryzykują więzienie za niegospodarność gdyby za nic spełnili oczekiwania miasta.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co pół roku to samo pytanie

      sipdoP (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 6

      Ileż można zadawać to samo pytanie? Odpowiedź na to pytanie już była. Użyjcie szukajki.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "Polska uzyskała Wrocław po wojnie"? Uzyskała czy odzyskała?

      znów ta zakamuflowana opcja... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 13

      znów ta zakamuflowana polityka...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To nic nie da

      adverb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 4

      Przebudowa wiaduktu niewiele da, korki przesuną się po prostu na skrzyżowanie z Kasprowicza albo z Kromera. Ważniejszy byłby północny odcinek Obwodnicy Śródmiejskiej, wtedy ruch zmniejszyłby się na...rozwiń całość

      Przebudowa wiaduktu niewiele da, korki przesuną się po prostu na skrzyżowanie z Kasprowicza albo z Kromera. Ważniejszy byłby północny odcinek Obwodnicy Śródmiejskiej, wtedy ruch zmniejszyłby się na CAŁYCH Karłowicach i Sołtysowicach.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      obwodnica

      tl (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Zgadzam się że poszerzanie nic nie da. Wybudowano obwodnicę śródmiejską która gdzieś się kończy, nawet jak przedłużą do Kamieńskiego to te samochody muszą się jakoś dostać w różne rejony...rozwiń całość

      Zgadzam się że poszerzanie nic nie da. Wybudowano obwodnicę śródmiejską która gdzieś się kończy, nawet jak przedłużą do Kamieńskiego to te samochody muszą się jakoś dostać w różne rejony Karłowic. Bez dokończenia obwodnicy korki będą zawsze na Kasprowicza, Boya, itd itd.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ale od czegoś trzeba zacząć

      emeryt (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      inaczej nic nie zrobimy

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      no

      przecież (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      jest??czy nie? mikstacki kał obiecał to już przed poprzednimi wyborami tak że spokojnie obwodnica jest tam na mapie w um

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nigdy! To naturalna bariera przeciwko tirom rozjeżdżającym Karłowice!

      zed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 13

      Niech magistart dokończy północny odcinek obwodnicy śródmiejskiej do Korony a problem korków na Kasprowicza i Boya zniknie!!!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      szacunku trochę!

      sługa xięcia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 3

      nigdy tego nie skończą, bo ten odcinek nawet z planów na 2022 usuneli:> także na to nie licz i stój w korku, xiążę dutkiewicz wie co dla ciebie najlepsze, w końcu wygrał wybory więc nie pyskować

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      WROCŁAW - KARŁOWICE (przystanek kolejowy)

      milo33 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 2

      Przy okazji remontu tej linii kolejowej w kierunku Oleśnicy (linia nr 143) właśnie w tym miejscu dobrze byłoby stworzyć przystanek osobowy - coś na kształt będącego na ukończeniu przystanku Wrocław...rozwiń całość

      Przy okazji remontu tej linii kolejowej w kierunku Oleśnicy (linia nr 143) właśnie w tym miejscu dobrze byłoby stworzyć przystanek osobowy - coś na kształt będącego na ukończeniu przystanku Wrocław Osobowice Cmentarz. Względnie duża bliskość uczelni, pl. Kromera i osiedla Karłowice. Umieszczenie na nasypie ułatwiłoby podróżnym dojście na perony bez pzechodzenia przez tory. Dla osób z ograniczoną mobilnością musiałyby być zainstalowane windy (lub długie rampy).zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      WROCŁAW - KARŁOWICE (przystanek kolejowy)

      kromer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      "Urzędnicy z magistratu już rozmawiali z kolejarzami o planowanej przebudowie linii kolejowej Wrocław - Oleśnica. Zgłosili m.in. potrzebę budowy nowego przystanku kolejowego w tej okolicy"...rozwiń całość

      "Urzędnicy z magistratu już rozmawiali z kolejarzami o planowanej przebudowie linii kolejowej Wrocław - Oleśnica. Zgłosili m.in. potrzebę budowy nowego przystanku kolejowego w tej okolicy"

      Nieczytając artykułu też na to wpadłeś. Brawo.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      numery

      basia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 7

      zasłonilibyście rejestracje tych aut i twarz kolesia...

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama