Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Ruszył tramwaj na Krupniczej. Na razie pojechał na próbę (FILMY, ZDJĘCIA)

Jerzy Wójcik, BJO, fot. Marcin Hołubowicz
fot. Marcin Hołubowicz
W czwartek, chwilę po godzinie 12, na ul. Krupniczej znów pojawił się tramwaj. Po ośmiu miesiącach przerwy wóz MPK przejechał całą długość ulicy, na razie tylko na próbę. Przejazd wypadł pomyślnie, na razie nigdzie nie trzeba było wprowadzać poprawek przy torowisku czy szlifować szyn. Wszystko wskazuje na to, że nie będzie problemów z zapowiadanym już wcześniej przywróceniem ruchu tramwajów i samochodów na ulicy Krupniczej.

Przypomnijmy, że tramwaje i samochody mają wrócić na ulicę Krupniczą w sobotę od rana. W środę pojawiły się wątpliwości co do tego terminu, po tym jak doszło do awarii ciepłowniczej na ul. Kazimierza Wielkiego. Okazało się jednak, że awaria, choć mocno utrudniła i będzie jeszcze utrudniać życie kierowcom na trasie W-Z, nie powinna mieć znaczenia przy otwarciu ulicy Krupniczej.

Od soboty tramwaje jadące ul. Krupniczą będą się zatrzymywały przy nowym przystanku, na wysokości budowy Narodowego Forum Muzyki. Będzie to kolejny w mieście tak zwany przystanek wiedeński. A to oznacza, że w miejscu gdzie zatrzymuje się tramwaj, przejazd dla samochodów (jednym pasem) będzie podniesiony. Dodatkowo najazd na podniesiony fragment nawierzchni jest zaznaczony czerwonym kolorem, by ostrzec kierowców, że wjeżdżają na teren, na którym mogą pojawić się piesi.

Mieszkańcy kamienic przylegających do Krupniczej i ci, którzy na co dzień tam pracują, powinni odetchnąć z ulgą. Ostatnie osiem miesięcy było dla nich koszmarem w związku z ciągłym hałasem przy remoncie i utrudnionym dojściem do domu czy pracy. Przed remontem też nie mieli lekko, bo na starym, zniszczonym torowisku tramwaje niemiłosiernie hałasowały.

Teraz na Krupniczej położono tzw. ciche torowisko. Jest ono wygłuszone i to dwustopniowo. Po pierwsze, umieszczone jest na macie antywibracyjnej, a po drugie, same szyny są wyciszone. - Obłożone są dookoła elastycznym materiałem, który zmniejsza drgania – tłumaczy Wojciech Kaim ze spółki Wrocławskie Inwestycje nadzorującej projekt. - Podobną technologię zastosowano na ul. Curie-Skłodowskiej, taki sam efekt ma być na Krupniczej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska