Jest umowa na tramwaje Pesa dla Wrocławia. Wygodne i...

    Jest umowa na tramwaje Pesa dla Wrocławia. Wygodne i bezpieczne przy wypadkach

    Weronika Skupin, JEW

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Jest umowa na tramwaje Pesa dla Wrocławia. Wygodne i bezpieczne przy wypadkach
    1/2
    przejdź do galerii

    ©fot. MPK Wroclaw

    Dzisiaj spółka MPK Wrocław podpisała umowę z firmą Pesa Bydgoszcz S.A. na zakup pierwszych 6 w pełni niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów Twist. Wartość tej umowy to około 50 mln złotych. Pierwsze pojazdy dotrą do Wrocławia w pierwszej połowie przyszłego roku. Niewykluczone, że nie jest to koniec współpracy i Wrocław zamówi więcej takich wozów, ale będzie to zależało od przyznania miastu dodatkowych pieniędzy unijnych.
    Wrocławskie MPK informuje, że nowe tramwaje Twist 2010NW są trójczłonowe i niskopodłogowe na całej długości. Dodatkowo zostały zaprojektowane tak, że zmniejszony jest nacisk na szyny, co umożliwia optymalną współpracę z torowiskiem. - W efekcie pozwala to na dłuższą eksploatację infrastruktury i znaczne oszczęd­ności - chwalą nowy tabor przedstawiciele MPK.

    WROCŁAW BĘDZIE MIAŁ NOWE TRAMWAJE PESA Z BYDGOSZCZY. A DLACZEGO NIE NASZE PROTRAMY? CZYTAJ WIĘCEJ

    Dodatkowo pojazdy powinny być bezpieczniejsze od tych używanych dziś we Wrocławiu. Twisty charakteryzują się wysoką wytrzymałością konstrukcji na ści­skanie oraz odpornością zderzeniową. To na pewno przyda się w tak dużym mieście jak Wrocław, gdzie nie brakuje zderzeń i wypadków. - Konstrukcja czoła pojazdu jest wyposażona w absorbery pochłaniające energię zderzeń z przeszkodami oraz innymi pojazdami, co zapewnia bez­pieczeństwo pasażerów oraz motorniczego i jednocze­śnie znacząco wpływa na obniżenie kosztów i czasu ewen­tualnych napraw - czytamy w komunikacie wysłanym przez MPK.

    W nowych pojazdach łatwiej ma być także pasażerom niepełnosprawnym oraz osobom, które podróżują z dziećmi w wózkach. A to dzięki rampie dla wózków dziecięcych.

    Czytaj także

      Komentarze (51)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      super

      śiwwtnie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Tramwaje fajne a żeby jeszcze jezdiły koło tesco na długiej fajnie by był

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mało!

      Wójcik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      Tramwaje są kapitalne, więc szkoda, że zakupione zostanie tylko 6 sztuk. Mam nadzieje, że to dopiero rozgrzewka przed dalszą modernizacją taboru. Oby jak najwięcej Twistów w naszym mieście.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      czy aby to nie te tramwaje?

      61 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Co to podczas jazdy technicznej w tramwajowym mieście się puknęły. Straty w rannych pasażerach wyniosły wtedy ponad 20 sztuk.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jazda techniczna

      jaja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      A to czasem nie byl Poznan i pijany bałwan nie prowadził jednego z nich. Dokształć się a potem zasiadaj do pisania

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      beda bezpieczne

      ktos (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      przy wypadkach z nissanami terenowymi to gl kryterium przetargu? qwa zamiast inwestowac w firme z miasta to sie bierze co pod stolem daja! no ale ciemniaki wybraly soltysa niech z tym zyja

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      władysław

      władysław (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 8

      czy to te składy które pesa nie sprzedała do Rosji ?????

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Absorbery energii

      Dawid (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 2

      "Konstrukcja czoła pojazdu jest wyposażona w absorbery pochłaniające energię zderzeń z przeszkodami oraz innymi pojazdami"

      Skoro polski tramwaj, to może zaczną stosować wynalazek polskiego...rozwiń całość

      "Konstrukcja czoła pojazdu jest wyposażona w absorbery pochłaniające energię zderzeń z przeszkodami oraz innymi pojazdami"

      Skoro polski tramwaj, to może zaczną stosować wynalazek polskiego konstruktora, Łągiewki, w końcu nasz człowiek, z Kowar, z Dolnego Śląska.

      "Ponad 1000 osób zgromadzonych na pokazie przecierało oczy ze zdumienia, kiedy pędzący 50 km/h maluch uderzał w ścianę. Kierowca jechał bez pasów i tylko nim lekko szarpnęło. - Całą energię uderzenia przejął specjalny pochłaniacz zamontowany w aucie. Wykorzystuje on prawa fizyki, choć dla wielu jest to nieprawdopodobne" >>> z pana Łągiewki się naśmiewano, przez długi czas żadne firmy nie chciały z wynalazku korzystać.

      Gdy tymczasem... "Szejkowie z Kuwejtu, którzy byli zachwyceni możliwościami zderzaka Łągiewki. Chcą go wykorzystać przy zabezpieczeniach w portach, by zmniejszyć skutki uderzeń burt statków o nabrzeża. Specjaliści zatrudnieni w Centrum EPAR będą opracowywać portowy hamulec dla kuwejckich tankowców."

      Łągiewka zapewnia, że da się opracować ten "pochłaniacz energii" w wielu formach, zwłaszcza komunikacji, np. w formie zderzaków do samochodów.

      Wynalazek Łągiewki zainicjował powstanie Projektu EPAR, który rozwija koncepcję Energetycznego Przetwornika Akumulacyjno Rozproszeniowego i planuje wprowadzić go do powszechnego użytku. Współtwórcą EPAR jest Stanisław Gumuła[11]. Lucjan Łągiewka i Projekt EPAR za swój wynalazek zostali uhonorowani m.in. nagrodą ufundowaną przez firmę “Gorodissky & Partners”" z Rosji[12] i Nagrodą Targów Innowacji Gospodarczych i Naukowych INTARG – Katowice 2003 oraz złotym medalem na międzynarodowych targach wynalazków w Kuwejcie.

      "Lucjan Łągiewka, wynalazca z Kowar, będzie współpracował z Europejską Agencją Kosmiczną. Właśnie podpisano porozumienie w tej sprawie. Centrum Badawczo-Rozwojowe EPAR, które wdraża wynalazek Łągiewki w życie, opracuje dla agencji specjalne amortyzatory lądowników i rakiet, a także mechanizmy otwierania paneli słonecznych i systemy dokowania w kosmosie."

      Szkoda tylko pana Łągiewki, bo tyle wycierpiał, bo przez lata był wyśmiewany przez rodzimych naukowców.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Informacja "będzie współpracował z Europejską Agencją Kosmiczną" jest sprzed 3 lat.

      wizzz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      Przestał być wyśmiewany bo inżynierowie i fizycy nie mają już ochoty dyskutować z humanistami na tematy o których ci drudzy nie mają zielonego pojęcia i wolą zajmować się swoją pracą niż walczyć z...rozwiń całość

      Przestał być wyśmiewany bo inżynierowie i fizycy nie mają już ochoty dyskutować z humanistami na tematy o których ci drudzy nie mają zielonego pojęcia i wolą zajmować się swoją pracą niż walczyć z ludźmi którzy WIERZĄ w EPAR.

      Cała ta otoczka wokół EPAR przypomina bardziej sektę, która wierzy w cudowne właściwości jakiejś rzeczy (ew. guru), a cała wątpiąca reszta to niewierzący, których trzeba nawracać na każdym forum internetowym.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Którzy inżynierowie i fizycy?

      61 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Jako inżynier od 35 lat w zawodzie twierdzę, że nie ma dobrych czy złych pomysłów i idei. Są tylko takie, które nie zostały zanalizowane. z każdego nawet bzdurnego pomysłu można skorzystać o ile...rozwiń całość

      Jako inżynier od 35 lat w zawodzie twierdzę, że nie ma dobrych czy złych pomysłów i idei. Są tylko takie, które nie zostały zanalizowane. z każdego nawet bzdurnego pomysłu można skorzystać o ile się wie jak to robić. A do tego trzeba mieć wiedzę i talent a nie tytuł naukowy.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Krótka analiza. Jest to ekonomicznie nieuzasadnione wozić koło zamachowe i przekładnię

      wizzz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      w samochodzie tylko po to, żeby zapobiec szczególnemu zderzeniu czołowemu (bo jeśli ma zapobiec innym to trzeba dokładać kolejne zderzaki).
      EPAR to nic innego jak tłumik i należy przeprowadzić...rozwiń całość

      w samochodzie tylko po to, żeby zapobiec szczególnemu zderzeniu czołowemu (bo jeśli ma zapobiec innym to trzeba dokładać kolejne zderzaki).
      EPAR to nic innego jak tłumik i należy przeprowadzić testy charakterystyki tłumienia w przeliczeniu na kg masy i cenę.
      Porównać to z dostępnymi już tłumikami hydraulicznymi i wtedy się okaże jaki ma to sens.

      A nie montować to w autach i opowiadać historyjki o magicznych właściwościach.

      Mówienie o niższych przeciążeniach działających na człowieka w czasie uderzenia w ścianę z wykorzystaniem EPAR jest szarlataństwem w czystej postaci i wiąże się z nieznajomością praw fizyki. Nie ma takiej możliwości, że przy zderzeniu i wyhamowaniu tej samej masy na tej samej drodze przeciążenia będą identyczne.

      Nie twierdzę, że to nie działa. Twierdzę, że nie ma to żadnych zalet ponad to co już istnieje.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      50 mln 6 tramwajów PESA

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 3

      To teraz policzcie sobie ile można by kupić tramwajów za pieniądze wyrzucone na tą kretyńską paraolimpiadę z sr..niu na odległość, idiotyczną stolicę kultury i te kretyńskie NFM dla garstki...rozwiń całość

      To teraz policzcie sobie ile można by kupić tramwajów za pieniądze wyrzucone na tą kretyńską paraolimpiadę z sr..niu na odległość, idiotyczną stolicę kultury i te kretyńskie NFM dla garstki "melomanów". O 1 mld złotych utopionym w bezsensownym stadionie już nawet nie wspomnę. Za te wszystkie pieniądze moglibyśmy mieć rozbudowaną komunikację miejską na prawdziwym, światowym poziomie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      6 nowych tramwajów w mieście liczącym niemal 650 tys mieszkanców + tysiące przyjezdnych

      kjh (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22

      Normalnie "sukces" jak cholera.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pesa

      tantus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19

      Pesa Twist - wreszcie jakaś dobra decyzja ze strony naszych władz...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      skoncz

      ktos (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      perdo..c lizusie ! dzuma twoje wspisy sa przezenujace

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      najzabawniejsze...

      mapoi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      że im większy frustrat tym bardziej wypowiada się w imieniu wszystkich, czyli w formie "my". Napisz tłuku "ja", bo naprawdę należysz do kosmicznie sfrustrowanej bezradnej mniejszości.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama