Mamy pendolino. W końcu jest i jeździ jak w zegarku...

    Mamy pendolino. W końcu jest i jeździ jak w zegarku (ZDJĘCIA, FILM)

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Pierwszy skład Pendolino Wrocław - Warszawa na peronie 2 wrocławskiego dworca. Express InterCity Premium odjechał o godzinie 6.17
    1/4
    przejdź do galerii

    Pierwszy skład Pendolino Wrocław - Warszawa na peronie 2 wrocławskiego dworca. Express InterCity Premium odjechał o godzinie 6.17 ©Weronika Skupin

    Byliśmy na pokładzie pierwszego pociągu typu Express InterCity Premium z Wrocławia do Warszawy. Nowoczesne pendolino wozi nas do stolicy w niespełna cztery godziny. Trzeba przyznać, że jest szybkie i jeździ punktualnie. Do Warszawy Centralnej pociąg dotarł według planu w 3 godziny i 45 minut, osiągając po drodze prędkość ponad 200 km/h.

    CZYTAJ TEŻ: Pociąg Pendolino Wrocław - Warszawa. Jechaliśmy pierwszym kursem (FILM, ZDJĘCIA)

    Cena jest konkurencyjna - bilety normalne kupimy od 49 zł. Wygoda? Pociąg jest wyciszony, klimatyzowany, ma regulowane fotele i udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.

    Ale... Pasażerowie przypominają, że w niektórych pociągach, szczególnie na Zachodzie, taki standard to żadna rewelacja. Od lipca w naszych pociągach Intercity jest internet, a w pendolino na razie Wi-Fi nie działa... Gniazdka to też żadna rewelacja. Ale koniec narzekania: nareszcie mamy naprawdę świetne pociągi na polskich torach.

    Można nastawiać zegarki

    Pociąg Pendolino z Wrocławia do Warszawy Wschodniej wyruszył punktualnie o godz. 6.17. Tuż po tym, jak opuścił stolicę Dolnego Śląska, jechał z prędkością około 160 km/h i po 20 minutach był w Brzegu. Najwyższą prędkość osiągnął za stacją Włoszczowa - nieco ponad 200 km/h.

    Nie można było tego jednak zaobserwować na prędkościomierzach (!) - były "na razie" niedostępne, a pasażerowie korzystali z aplikacji telefonicznych, mierzących prędkość.

    Szybkości niemal w ogóle nie czuć dzięki aerodynamicznej budowie pojazdu. W wagonie dostępne są miejsca usytuowane zgodnie i przeciwnie do kierunku jazdy, a także miejsca przy rozkładanych stolikach, gdzie usiąść mogą cztery osoby. W klasie pierwszej miejsca na nogi jest nieco więcej i to właściwie największa różnica w podróży między klasami.

    Pociąg o godz. 6.56 punktualnie dotarł do Opola Głównego. Po drodze minął też Częstochowę, gdzie był nawet przed czasem, Warszawę Zachodnią, Centralną i dotarł punktualnie co do minuty do Warszawy Wschodniej.





    Pendolino Wrocław - Warszawa: Co mają w ofercie?


    W pendolino pachnie nowością: są wygodne fotele, gniazdka, oświetlenie foteli, klimatyzacja czy rozkładane stoliki. To jednak wciąż standard, który w niektórych polskich pociągach mamy od dawna, nie mówiąc o Zachodzie. Nie działało Wi-Fi. Na razie? Każdy przyznawał, że jest ładnie. Ale czy nadzwyczajnie?

    Ceny także są iście samolotowe. Z oferty WARS-u korzystało niewiele osób. Jajecznica czy zupa to koszt 12 zł, za obiad trzeba zapłacić od 18 (pierogi) do 28 zł. Mała kawa i herbata kosztują 6 zł, duża kawa 8,5 zł. Mały soczek 330 ml kupimy za 5,5 zł.

    Pasażerowie pierwszej klasy za darmo otrzymali pralinkę, kawę z ekspresu oraz zimny napój. Ci z drugiej mieli do wyboru kawę lub herbatę "zrób to sam", wodę lub soczek.

    Pomieszczeniem niedostępnym dla podróżnych jest pokój kierownika pociągu, który na systemie monitoringu może obserwować parametry pojazdu, m.in. to, czy drzwi są zamknięte lub w jakim stopniu toalety są zapełnione.

    Co o pendolino sądzą pasażerowie? - CZYTAJ NA NASTĘPNEJ STRONIE
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (49)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      drugi dzień no i miał opóznienie

      poLAK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      drugi dzień i pendolino juz normalnie z opóznieniem!!!!!!!!!!!!!!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Q

      qwerty (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      zobaczymy jak długo tak jak tramwaje plus

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      1607 (przyj. 20:06 na WR.GŁ.)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Stacja: Wrocław Główny. Godzina 20:06. ED250-016 jako EiP 1607 wjeżdża planowo na tor 4 przy peronie 2. Staje, otwiera drzwi i po otwarciu drzwi wyłącza się cały WROCŁAW GŁÓWNY i okolice. :)...rozwiń całość

      Stacja: Wrocław Główny. Godzina 20:06. ED250-016 jako EiP 1607 wjeżdża planowo na tor 4 przy peronie 2. Staje, otwiera drzwi i po otwarciu drzwi wyłącza się cały WROCŁAW GŁÓWNY i okolice. :) Dworzec funkcjonował przez 40 minut na awaryjnym zasilaniu. :) Pojeżdżone. :)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wyścig pendolino - samolot - samochód:

      przegląd prasy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      http://finanse.wp.pl/kat,1033803,title,Wielki-Wyscig-WP-Do-Wroclawia-najszybciej-samolotem,wid,17104972,wiadomosc.html?ticaid=113fc6

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przysięgam-autentyk !

      Fragment artykułu z prasy branżowej (o nowych pociągach Kolei Małopolskich) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      "W obecności kapłana, orkiestry oraz tańczącego lajkonika, wszystkim nowoczesnym składom
      uroczyście zostały nadane imiona: Galicja, Jagiełło, Krak, Podhalańczyk, Trzy Korony, Góral,
      Centuś,...rozwiń całość

      "W obecności kapłana, orkiestry oraz tańczącego lajkonika, wszystkim nowoczesnym składom
      uroczyście zostały nadane imiona: Galicja, Jagiełło, Krak, Podhalańczyk, Trzy Korony, Góral,
      Centuś, Królewski, Zalipianka, Szarotka, Solny, Juhas, Gazda, Poprad, Sabała, Hejnalista."zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Koleje Małopolskie

      Zgłoś naruszenie treści

      http://www.malopolskiekoleje.pl/

      km@malopolskiekoleje.com.pl

      http://www.malopolskiekoleje.pl/index.php/kontakt

      :):):):)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Warto przeczytać.

      Polecam. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      http://www.rynek-kolejowy.pl/53946/pendolino_to_zla_oferta_krotka_pamiec_czeslawa_warsewicza.htm

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ADAM

      SENIOR PYTHON DEVELOPER (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 17

      JA I MOJA ŻONA SILVIA CHĘTNIE BĘDZIEMY PODRÓŻOWAĆ NA NASZE BUSINESS MEETINGS DO WARSAW CAPITAL OF POLAND. 390ZŁ ZA BILETY W JEDNĄ STRONĘ TO NIE JEST DLA NAS PROBLEM. NO ALE TRZEBA BYŁO SIĘ UCZYĆ, A...rozwiń całość

      JA I MOJA ŻONA SILVIA CHĘTNIE BĘDZIEMY PODRÓŻOWAĆ NA NASZE BUSINESS MEETINGS DO WARSAW CAPITAL OF POLAND. 390ZŁ ZA BILETY W JEDNĄ STRONĘ TO NIE JEST DLA NAS PROBLEM. NO ALE TRZEBA BYŁO SIĘ UCZYĆ, A NIE TERAZ BIEDOTA PRACUJĄCA W MAGAZYNACGH I SUPERMARKETACH ZA MINIMUM WAGE STĘKA, ŻE CO TO ZA CENY.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Salci

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

      Ty Adam i twoja żona ale Salci ... i wszystko jasne, spylaj do kibucu. Tacy durnie jak ty to chcą koniecznie z Polski zrobić getto. Nikt was ani tu nie trzyma ani na siłę nie zaprasza

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ADAM

      SENIOR PYTHON DEVELOPER (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 8

      BERLIN HANNOVER - ICE - 68EURO BAHN.DE DO KUPIENIA
      MADRYT - SEVILLA - EKSPRES - 75,60EURO - RENFE.COM DO KUPIENIA
      PARYŻ - LYON - TGV - 73EURO NAJTAŃSZY BILET

      KOSZTY PRĄDU I INFRASTRUKTURY SĄ W...rozwiń całość

      BERLIN HANNOVER - ICE - 68EURO BAHN.DE DO KUPIENIA
      MADRYT - SEVILLA - EKSPRES - 75,60EURO - RENFE.COM DO KUPIENIA
      PARYŻ - LYON - TGV - 73EURO NAJTAŃSZY BILET

      KOSZTY PRĄDU I INFRASTRUKTURY SĄ W EUROPIE PODOBNE A I TAK W POLSCE MAMY NAJTAŃSZE POCIĄGI.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      Jan__ (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

      W Niemczech minimalnie robotnik dostaje 1000 i z tego wydaje wspomniane kwoty koło 75 na bilet ekstra pociągu. U nas robotnik dostaje 1100 i musi wydać 150 na bilet - mówimy o normalnych cenach a...rozwiń całość

      W Niemczech minimalnie robotnik dostaje 1000 i z tego wydaje wspomniane kwoty koło 75 na bilet ekstra pociągu. U nas robotnik dostaje 1100 i musi wydać 150 na bilet - mówimy o normalnych cenach a nie promocji. Więc PROCENTOWO w stosunku do zarobków który płaci więcej? Polak. Jeśli w Polsce jest taniej to tylko dla Niemca z niemiecką pensją (czy innych ludzi z "eurolandu" lub "funtolandu"), ale nie Polaka, który dostaje pensję polską (4 razy niższą niż Niemiec). Więc proszę nie mówić, że w PL jest taniej.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ADAM

      SENIOR PYTHON DEVELOPER (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 6

      A CO TY MYŚLAŁEŚ, ŻE 25LAT PO KOMUNIE POLSKA TO BĘDZIE KRAJ Z TAKĄ GOSPODARKĄ JAK NIEMCY CZY FRANCJA?! PÓKI CO JESTEŚMY TANIĄ SKŁADALNIĄ DLA ZAGRANICZNYCH KONCERNÓW, TERAŹNIEJSZY POZIOM ZACHODNICH...rozwiń całość

      A CO TY MYŚLAŁEŚ, ŻE 25LAT PO KOMUNIE POLSKA TO BĘDZIE KRAJ Z TAKĄ GOSPODARKĄ JAK NIEMCY CZY FRANCJA?! PÓKI CO JESTEŚMY TANIĄ SKŁADALNIĄ DLA ZAGRANICZNYCH KONCERNÓW, TERAŹNIEJSZY POZIOM ZACHODNICH SĄSIADÓW OSIĄGNIEMY ZA 50LAT.

      ZAMIAST JĘCZEĆ, ŻE ZARABIASZ 1100 KSZTAŁĆ SIĘ, PODNIEŚ KWALIFIKACJE I ZARABIAJ WIĘCEJ, DROGA WOLNA.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      Jan__ (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Średnie ceny usług na kolejach powinny uwzględniać możliwości finansowe przeciętnego Kowalskiego a nie paru prezesów firm czy przeciętnego turysty z Niemiec. Nie chodzi o to, żeby wszyscy byli...rozwiń całość

      Średnie ceny usług na kolejach powinny uwzględniać możliwości finansowe przeciętnego Kowalskiego a nie paru prezesów firm czy przeciętnego turysty z Niemiec. Nie chodzi o to, żeby wszyscy byli "senior python developer", bo ktoś musi zamiatać, wydawać hamburgery, czy być robotnikiem na taśmie we fabryce. I chodzi o to, że ludzie wykunujący takie prace powinni mieć GODZIWE wynagrodzenie, pozwalające na godne życie a nie biedowanie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ADAM

      SENIOR PYTHON DEVELOPER (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

      NAJGORSZE JEST STARSZE POKOLENIE WYCHOWANE W KOMUNIE, KOMUNA ICH NAUCZYŁA I PRZYZWYCZAIŁA, ŻE PAŃSTWO DA IM PRACĘ. TERAZ MAMY TEGO EFEKTY.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Senior

      Sancho (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      Większość ludzi z wyższym wykształceniem w Bolandii zarabia niewiele więcej niż 1100 miesięcznie, a często to zwykły fizyczny zarabia więcej niż pracownik uczelni wyższej. I tak to jest od komuny i...rozwiń całość

      Większość ludzi z wyższym wykształceniem w Bolandii zarabia niewiele więcej niż 1100 miesięcznie, a często to zwykły fizyczny zarabia więcej niż pracownik uczelni wyższej. I tak to jest od komuny i niewiele się w tej materii zmienia. W tym pięknym kraju niestety panują brzydkie obyczaje i normalni ludzie dojeni są przez drobnych, prymitywnych cwaniaczków powiązanych pajęczyną układów i wzajemnych interesów. I tak jak w różnych mafiach zdarza im się wojna między sobą... A Pendolino, podobnie jak kiedyś dziwna sprzedaż FSO koreańcom śmierdzi na kilometr smarowaniem pod stołem. Dlatego te bilety będą zawsze za drogie bo za łapówy i niegospodarność płacimy my. A jak tego nie rozumiesz toś pewnie taki sam jak reszta plemienia postkomunistycznych mutantów.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ADAM

      SENIOR PYTHON DEVELOPER (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 6

      >Większość ludzi z wyższym wykształceniem w Bolandii zarabia niewiele więcej niż 1100 miesięcznie

      JAK SIĘ IDZIE NA STUDIOWANIE PIERDZENIA W STOŁEK TO TAK JEST. 90% MOJEJ GRUPY PRACĘ JUŻ MIAŁA...rozwiń całość

      >Większość ludzi z wyższym wykształceniem w Bolandii zarabia niewiele więcej niż 1100 miesięcznie

      JAK SIĘ IDZIE NA STUDIOWANIE PIERDZENIA W STOŁEK TO TAK JEST. 90% MOJEJ GRUPY PRACĘ JUŻ MIAŁA PODCZAS KOŃCZENIA STUDIÓW, MNIEJ NIŻ 5 TYS NA RĘKĘ NIE ZARABIAJĄ.

      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tak

      Karro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      Gratuluje pensji i buractwa. Pzdr i bez odbioru


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ADAM

      SENIOR PYTHON DEVELOPER (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

      NO NIESTETY MISIU KOLOROWY, JAK SIĘ IDZIE NA STUDIA BO 'KIERUNEK SIĘ PODOBA' LUB 'KOLEŻANKA NA TO IDZIE' A NIE MYŚLI SIĘ O SWOJEJ PRZYSZŁOŚCI, TO ZOSTAJE PRACA ZA 1100ZŁ I WYZYWANIE INNYCH OD...rozwiń całość

      NO NIESTETY MISIU KOLOROWY, JAK SIĘ IDZIE NA STUDIA BO 'KIERUNEK SIĘ PODOBA' LUB 'KOLEŻANKA NA TO IDZIE' A NIE MYŚLI SIĘ O SWOJEJ PRZYSZŁOŚCI, TO ZOSTAJE PRACA ZA 1100ZŁ I WYZYWANIE INNYCH OD BURAKÓW.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tak

      Karro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      Z czytaniem też problem? Napisałam bez odbioru. Poza tym śmierdzisz kłamstwem.
      Z kierunkiem nie trafiłeś, bo studiuję Informatykę.
      Pzdr i bez odbioru.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Marzenia

      On37 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      ładnieś to wszystko znalazł w necie. Dobrze, że za marzenia nie karają, bo K.S. murowany. Ludzką rzeczą jest pomażyć, inna być mitomanem jak Ty

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bartek

      PKP Intercity. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Najtańszy bilet w relacji Wrocław-Warszawa kosztuje 59 zł !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Cena konkurencyjna? Śmieszne.

      Beata (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      Cena raczej zaporowa, bo jak widać pociąg nie ma nawet prawie pełnego obłożenia, czyli za jakiś czas poczytamy o jego nierentowności. Ceny w wagonie restauracyjnym, też nie należą jak na nasze...rozwiń całość

      Cena raczej zaporowa, bo jak widać pociąg nie ma nawet prawie pełnego obłożenia, czyli za jakiś czas poczytamy o jego nierentowności. Ceny w wagonie restauracyjnym, też nie należą jak na nasze polskie warunki do przystępnych, a warto by było sie w końcu zastanowić o umożliwieniu korzystania nie tylko w ty pociągu, ale i we wszystkim o dostosowaniu cen do portfeli klientów. Jeździ sobie taki Pan z wózkiem, i zaledwie co jakiś czas coś z niego znika, zamiast schodzić tzw. towar na bieżąco, a PKP zarabiać ilością. Nasze warunki jak narazie nie pozwalają na kawkę lub herbatke za 4, czy 5 zł. A może sens w tym, by obsługa cenami wysokimi zarobiła na premie dla zarządów spółek PKP?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      kamillo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11

      Bardzo cieszę się z powodu, że Polska się rozwija, chociaż o pendolino mam swoje zdanie.
      Jestem tylko ciekaw co będą pisali gazeciarze, jak oblodzi trakcję i pendolino już nie będzie jeździć jak w...rozwiń całość

      Bardzo cieszę się z powodu, że Polska się rozwija, chociaż o pendolino mam swoje zdanie.
      Jestem tylko ciekaw co będą pisali gazeciarze, jak oblodzi trakcję i pendolino już nie będzie jeździć jak w zegarku. Bo domyślam się, że pendolino nie ma pantografów z podgrzewaniem trakcji? ;)zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama