Wszystkie pociągi regio na trasie Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra od niedzieli będą zatrzymywać się na nowym przystanku Wrocław Grabiszyn (niedaleko FAT). Od marca część z nich właśnie na nim zakończy bieg, zamiast na dworcu Wrocław Główny. Ma to związek z zaplanowaną na wiosnę przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Grabiszyńską.
Na tej samej trasie wzrośnie liczba połączeń. Dziennie z Wrocławia do Jaworzyny Śląskiej będzie ich 15, do Wałbrzycha 11, do Jeleniej Góry 7, a do Szklarskiej Poręby 5. Większość będą obsługiwać nowoczesne pociągi typu Impuls Kolei Dolnośląskich.
Z Jeleniej Góry do Zielonej Góry będzie jeździć jedna para pociągów, ale połączenia te będą odbywać się codziennie.
Na linii z Poznania do Wrocławia będzie 6 par pociągów. 4 z nich będą obsługiwane zmodernizowanymi wagonami z klimatyzacją. Na tej trasie nadal nieczynny pozostaje przystanek Wrocław Popowice.
ZOBACZ:
Dziś, po blisko 170 latach, w trasę ostatni raz wyruszy pociąg EIC Wawel - bezpośrednie połączenie z Hamburgiem przez Berlin. W sobotę po raz ostatni na tory wyjadą pociągi EIC Górnik, EIC Fredro i EIC Panorama. Od 14 grudnia w rozkładzie pojawi się nowy rodzaj pociągów - EIC Premium, czyli Pendolino. Te szybkie pociągi połączą Wrocław z Warszawą pięć razy dziennie. Czas przejazdu ma wynieść 3 godz. i 40 minut.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?