Najnowszy rozkład jazdy PKP w Gazecie Wrocławskiej....

    Najnowszy rozkład jazdy PKP w Gazecie Wrocławskiej. Pendolino i inne pociągi

    MAW

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Najnowszy rozkład jazdy PKP w Gazecie Wrocławskiej. Pendolino i inne pociągi

    ©fot. Paweł Relikowski

    Pendolino na trasie do Warszawy i likwidacja ekspresu Wrocław - Berlin to niejedyne zmiany w nowym rozkładzie jazdy. Wchodzi w życie 14 grudnia. W poniedziałek z Gazetą Wrocławską bezpłatny rozkład jazdy kolei.
    Najnowszy rozkład jazdy PKP w Gazecie Wrocławskiej. Pendolino i inne pociągi

    ©fot. Paweł Relikowski

    Wszystkie pociągi regio na trasie Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra od niedzieli będą zatrzymywać się na nowym przystanku Wrocław Grabiszyn (niedaleko FAT). Od marca część z nich właśnie na nim zakończy bieg, zamiast na dworcu Wrocław Główny. Ma to związek z zaplanowaną na wiosnę przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Grabiszyńską.

    Na tej samej trasie wzrośnie liczba połączeń. Dziennie z Wrocławia do Jaworzyny Śląskiej będzie ich 15, do Wałbrzycha 11, do Jeleniej Góry 7, a do Szklarskiej Poręby 5. Większość będą obsługiwać nowoczesne pociągi typu Impuls Kolei Dolnośląskich.

    Z Jeleniej Góry do Zielonej Góry będzie jeździć jedna para pociągów, ale połączenia te będą odbywać się codziennie.
    Na linii z Poznania do Wrocławia będzie 6 par pociągów. 4 z nich będą obsługiwane zmodernizowanymi wagonami z klimatyzacją. Na tej trasie nadal nieczynny pozostaje przystanek Wrocław Popowice.

    ZOBACZ:

    Protest przeciw likwidacji pociągu Wrocław - Berlin.

    Dziś, po blisko 170 latach, w trasę ostatni raz wyruszy pociąg EIC Wawel - bezpośrednie połączenie z Hamburgiem przez Berlin. W sobotę po raz ostatni na tory wyjadą pociągi EIC Górnik, EIC Fredro i EIC Panorama. Od 14 grudnia w rozkładzie pojawi się nowy rodzaj pociągów - EIC Premium, czyli Pendolino. Te szybkie pociągi połączą Wrocław z Warszawą pięć razy dziennie. Czas przejazdu ma wynieść 3 godz. i 40 minut.

    Czytaj także

      Komentarze (6)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dzisiaj do pracy jechałem "polskim pendolino"

      pasażer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 4

      Czyli jednostką en-57. Plastikowe siedzenia, hałas, trzepanie. 20 minut opóźnienia, zwalnianie do zera na przejazdach i miejscami jazda 40km/h. Tak wygląda codzienny dojazd do pracy tysięcy...rozwiń całość

      Czyli jednostką en-57. Plastikowe siedzenia, hałas, trzepanie. 20 minut opóźnienia, zwalnianie do zera na przejazdach i miejscami jazda 40km/h. Tak wygląda codzienny dojazd do pracy tysięcy Polaków. No ale przecież mamy pendolino za kilka miliardów... cieszmy się.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Fredro, Górnik, Panorama

      Wrocławiak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Jutro (12.12.2014, Piątek) na Głównym kręcę po raz ostatni wyjeżdżający EiC "FREDRO" (Wrocław Główny - Warszawa Wschodnia (przez: Poznań Główny (do Poznania Głównego po "E-59"...rozwiń całość

      Jutro (12.12.2014, Piątek) na Głównym kręcę po raz ostatni wyjeżdżający EiC "FREDRO" (Wrocław Główny - Warszawa Wschodnia (przez: Poznań Główny (do Poznania Głównego po "E-59" (http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_E_59), a potem odbija w prawo na wschód na "E-20" (http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_E_20) aż do samej Warszawy Wschodniej (odjazd z Wrocławia Głównego 04:01)), a pojutrze (13.12.2014, Sobota) również na Głównym kręcę po raz ostatni wyjeżdżający EiC "GÓRNiK" (Wrocław Główny - Warszawa Wschodnia (przez: Opole Główne, Katowice, Sosnowiec Główny, Zawiercie i CMK (http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_4 (odjazd z Wrocławia Głównego: 05:21)))), a kilka godzin później EiC "PANORAMA" (Wrocław Główny - Warszawa Wschodnia (przez: Poznań Główny (do Poznania Głównego po "E-59" (http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_E_59), a potem odbija w prawo na wschód na "E-20" (http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_E_20) aż do samej Warszawy Wschodniej (odjazd z Wrocławia Głównego: 15:11)). Jak ktoś chętny zobaczyć to zapraszam. :)zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brawo!!!

      xenomorf

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Napisz gdzie to będzie można obejrzeć?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      mario

      koleje dolnośląskie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      ciekawym i myślę że atrakcyjnym rozwiązaniem byłaby linia z wrocławia do berlina "impulsem" Kolei Dolnośląskich" zwłaszcza z możliwością zabrania roweru ze sobą


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kV

      xenomorf

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Inne zasilanie sieci trakcyjnej na kolejach polskiej i niemieckiej nie pozwalają na to.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      WAWEL obsługiwany imPULSem.

      Znający ten temat (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Zacznijmy od tego, że najdalej w tamtą stronę "elektrykiem" (w tym wypadku np. właśnie) imPULSem dojedziecie linią "E-30" (http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_E_30) najdalej do Węglińca...rozwiń całość

      Zacznijmy od tego, że najdalej w tamtą stronę "elektrykiem" (w tym wypadku np. właśnie) imPULSem dojedziecie linią "E-30" (http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_E_30) najdalej do Węglińca (Wrocław Główny - Węgliniec ma 136 km. dystansu). Później linia jest niezelektryfikowana. :) Niemcy mają zasilanie prądem stałym 1,5 kV. :) Wiecie już wszystko? :)zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecane

      Wideo