Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak skutecznie prowadzić profil swojej firmy w mediach społecznościowych

Materiał partnera
Sprawdzając wiarygodność danej firmy, zanim skorzystamy z ich usług – nie raz czytamy o nich opinie, które zostawiają ich poprzedni klienci. Są strony stworzone specjalnie do takich celów, ale opinie można też znaleźć na mediach społecznościowych. Użytkownicy mogą tam firmę ocenić w skali od 1 do 5, zostawić komentarz na który przedsiębiorstwo oczywiście może odpowiedzieć. Przy okazji widzimy, ile osób tak naprawdę lubi naszych specjalistów. Jeżeli na ich stronie czytamy, że to wieloletnia firma z tysiącami klientów, a na portalu społecznościowym mają konto od roku, które lubi 200 osób – mamy pełne prawo do kwestionowania ich wiarygodności.

Dlatego też prowadząc własne przedsiębiorstwo, powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na to, jak prezentujemy się na innych portalach. A w szczególności zadbać o media społecznościowe, które obecnie są najbardziej opiniotwórczym medium w Internecie.
"Według badań, 69% marketerów ocenia kampanie marketingowe jako bardziej efektywne, jeśli wykorzystują narzędzia jakimi są serwisy społecznościowe. Stała obecność Twojej firmy na Facebooku, który w Polsce zrzesza już ponad 5,5 mln użytkowników, pozytywnie wpłynie na ocenę firmy przez Internautów, a zarazem spowoduje wzrost popularności firmy." (za: http://www.eactive-pozycjonowanie.pl/).
Jak więc skutecznie poprowadzić profil naszej firmy, żeby systematycznie zdobywać nowych fanów, a nasze wpisy żyły własnym życiem, komentowane i udostępniane przez innych użytkowników?

Musisz mieć plan

Jednym z najczęściej popełnianych błędów w prowadzeniu profilu społecznościowego jest brak jakiejkolwiek strategii i chaotyczność w zamieszczaniu postów czy zdjęć. Niestety, dużo firm myśli, że prowadzenie takiego profilu jest niezwykle proste i nie wymaga żadnego planu. Jest to bardzo mylne założenie. Ogromne agencje reklamowe zajmują się planowaniem półrocznych kampanii reklamowych na mediach społecznościowych. W tym miejscu nie ma mowy o pomyłkach czy przypadkowym wrzucaniu postów. Każdy jest zaplanowany co do godziny (trzeba wiedzieć, kiedy jest najwięcej użytkowników online o jednej porze, tak aby post dotarł do jak najszerszego grona odbiorców). Dlatego zakładając profil, musimy sobie odpowiedzieć na kilka pytań: czy jesteśmy w stanie sami prowadzić taki fanpage, moderować go i pobudzać w użytkownikach aktywność? Czy w sytuacji kryzysowej będziemy potrafili dyplomatycznie wybrnąć z sytuacji, odpowiadając drugiej stronie? Co tak naprawdę chcemy osiągnąć, prowadząc fanpage? Strategia, którą obmyślimy dla naszej firmy powinna być długoterminowa i dobrze przemyślana. W zależności od tego, jaki będzie cel naszego profilu. Odpowiedni prowadzony fanpage może być doskonałym narzędziem do budowania wizerunku firmy , tożsamości marki oraz bardzo dobrego kontaktu z klientami.

Obierz grupę docelową

Musisz sprecyzować, dla kogo prowadzisz ten fanpage. Inaczej będziesz pisał chcąc dotrzeć do nastolatków, inaczej do ludzi dorosłych czy emerytów. Zupełnie inną treść zamieścisz jako właściciel restauracji a jako prowadzący zakład naprawy samochodów. Trzeba sobie uświadomić, że to, co napiszemy będzie się wyświetlało na tablicach wielu ludzi i musi to być wartościowe, aby nie zostało uznane za spam. Musimy się skupić na budowaniu społeczności wokół naszej marki – ponad 60 proc. użytkowników facebooka przyznaje, że używa takich samych produktów, jak ich znajomi. Dlatego mamy szansę dotrzeć do osób, które potrzebują naszych usług czy produktu, a co za tym idzie – ich znajomych, którzy też mogą na tym skorzystać.
Zamieszczając odpowiednie treści na naszym profilu musimy pamiętać o złotym środku. Jeżeli będziemy pisać zbyt często, zaśmiecimy tablicę naszym odbiorcom, co nigdy nie jest dobrze postrzegane. Jeśli zbyt rzadko – nie damy szansy naszej firmie zaistnieć. Oczywiście musimy także dbać o to, by wpisy były ciekawe. Nie musi być to tylko tekst, warto dodać ciekawe zdjęcie czy grafikę lub nawet filmik. Lepiej unikać powtarzania się po innych stronach. Nie ma sensu wrzucać też cenników czy zdjęć ulotek. To wszystko klient może znaleźć na naszej stronie internetowej. Warto informować o życiu firmy, jej zmianach i nowościach, jednak zamykanie się na suche fakty nie da szansy użytkownikom na odpowiadanie. Aby fanpage żył, musi być prowadzony w sposób oryginalny i nie raz lekki, aby przyciągał oko.

Zadbaj o wizerunek

Aby nasi fani nas w ogóle znaleźli, link do mediów społecznościowych trzeba umieścić na swojej stronie, Dobrze, jeżeli wszystkie profile uzupełniają się wizualnie, mają te same kolory, logo czy bannery. Początkowo prowadząc fanpage swojej firmy, która może mieć bardzo mało fanów, można się zniechęcić. Ale tylko konsekwencja pomoże nam w ich zdobyciu! Ponieważ nawet jeżeli osoby zainteresowane naszymi usługami wejdą na nasz profil, ale zobaczą, że ostatni post jest sprzed miesiąca, nie będą czuły potrzeby, żeby nas obserwować. Natomiast jeśli zobaczą aktualne informacja i ciekawy content, na pewno chętnie zostaną na dłużej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska